'Mitä tehdä 34-vuotiaan miehen kanssa, joka on huono syömään?
Tuon ikäinen pärjää vielä pelkällä kaljallakin, pääasia että juo> riittävästi, viljatuotteiden osuus on taattu. Kokeile lihapuolelta HKn> sinistä, maistuu useimmille tuon ikäisille.> Pullo olisi kyllä jo aika vaihtaa mukiin.> Kalja pois niin ruokakin taas maittaa...> **********> Minun mieheeni tehosi tuossa vaiheessa ihan vaan johdonmukainen linja:> ruoka-ajat on ruoka-aikoja ja kalja-ajat kalja-aikoja.> Jos jäpä ei syönyt, niin minä vaan nostin ruuat veke.> Kaljan suhteen oli meilläkin vaikeeta, kun halusi aika pitkään sen> lohtupullonsa sänkyyn - vähän rankkaa vahtia, ettei päässyt pullo> suussa nukahtamaan, pelkäsin että vetää sitä juomaa henkeensä tai> tukehtuu itse pulloon.> *********> Minulla samanlainen 40 v. Nyt on kyllä kesällä mennyt joskus> siiderikin. Mä olen ollut aika tiukka siinä, että jotain mieleistä> kielletään - esim.sanomalehti tai launtaisauna ai launtaisarja - jos> ei ruoka mene. Sitäkin kannattaa kokeilla, että antaa aina kaljan> vasta ruuan tai kotitöiden jälkeen.> Ja omat kaljat pitää tietysti pitää piilossa, ettei tule hinku, kun> näkee sinun ottavan. Johdonmukaisesti.> *********> Yritä tarjota hänen herkkuruokiaan ja säästä kaljat kaljapäivään> (=lauantai)> Kyllä se siitä!> ********> Vaihda kahteen 17-vuotiaaseen, niillä on aina nälkä.> *********> Tarjoa kunnon aterioita ja piilota olut. Tai ainakin tarjoa se olut> nokkamukista, ettei miehesi voi käyttää olutpulloa lohtuimemiseen, se> vain yllyttää häntä. Muista: rajat ja rakkaus!> *********> Mitä, eikö häntä enää imetetä? Karmea anoppi sulla.> ********> Taitaa olla melko tyypillistä tuossa iässä... Toisen samanlaisen> 'kasvattaja'.> ********> 34-vuotiaasi on uhmaiässä ja haluaa syömättömyydellään taistella> auktoriteettiasi vastaan. Rajoja ja rakkautta, niin siitä se homma> etenee. Kalja ei ole terveellistä hampaillekaan.> ********> Älä missään tapauksessa pakota miestä syömään, se on julmaa ja merkki> omasta epävarmuudestasi kasvattajana. Yritä tehdä ruokailusta hauska> ja miellyttävä tapahtuma vaikkapa erilaisin leikein.> Syömisen pitäisi olla miehestä miellyttävä tapahtuma, ei pakkopullaa.> ********> Älä missään nimessä tuputa ruokaa. Kyllä terve mies tietää kuinka> paljon tarvitsee ruokaa ja kaljaa!