Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 vuotis aloitti keskustelun autosa näin...äiti...

Vierailija
04.02.2009 |

Olen oppinut kaikki kirosanat....Minä:Voit nyt äitille kertoa ne, mutta ne ovat pahoja, rumia sonija, joita ei sanota muuten!

Ja 4 vuotias luetteli....

Mitä mieltä sallivuudestani...teinkö oikein...kielletty hedelmä menettää kiehtovuuttaan jis puhutaan asiat julki?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tieda mita kirosana tarkoittaisi! Mista on oppinut?

Muuten, mielestani teit oikein, olisin minakin saattanut kysaista.

Vierailija
2/8 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselemällä vähennät sanojen tuomaan "jännitystä". Ja parempihan se on, etä tiedät mitä lapsi tietää ja osaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisitkö kertoa, mitä kirosanoja 4-vuotias osaa? Siskon poika kerran kesällä huito sääskiä ja tokaisu "vittu", olin vähän ihmeissäni...

Vierailija
4/8 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa olin pärissyt ittekseni kaikki osaamani sanat. ;))

Vierailija
5/8 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän reilu 2v yhtenä aamuna hyräili tavuyhdistelmiä ja v-sanahan sieltä alkoi muodostua. Ajattelin silloin, että kun ei poika sitä mistään ole kuullut ja siis osaa pahaksi yhdistää niin ei parane asiaan puuttua, muuten se jää korvan taakse.

Toisena ja kolmantena aamuna lauleskeltiin samaa vii vii v-sanaa ja sitten ohi mennen tokaisin normaali äänellä pari kertaa, että vaihdetaampa laulua. Onneksi nyt se tuntuu välillä unohtuneen.

Vierailija
6/8 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin munakelloon pari minuuttia aikaa ja silloin sai päästellä kaikki kirosanat mitkä tiesi, ilman kieltoa. Oli itselle aika helpottavaa huomata, että sanat kuitenkin aika "kilttejä" esim. perkele. Muina aikoina ei saanut kiroilla ollenkaan. Lapsista se oli tosi hienoa. Tätä tehtiin aina silloin, kun tuntui, että nyt ei pysty enää olemaan kiroilematta ja kokeilematta uusia sanoja. Käytännössä ehkä kerran kuukaudessa. Meillä toimi!

Vierailija
7/8 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa päästellä kirosanoja jos esim. tosi paljon sattuu tai ketuttaa niin paljon, että tekisi mieli lyödä. Siis parempana vaihtoehtona väkivallalle ja isojen vihantunteiden purkuna.

Huvikseen ei rumia sanoja saa hokea.

Vierailija
8/8 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERRRRRKELE. Hyvin toimi:=)