Myrskyn ja Pihkan sisarukselle nimi?
Auttakaas!
Perheessä isoveli Myrsky Pessi Kaleva ja
siskonsa Pihka Inkeri Karelia
Haussa nimi kohtapuoliin syntyvälle sisarukselle. Minusta on ihanaa kun nimi tarkoittaa jotain, mutta jostain syystä etunimen pitäisi olla yli neljäkirjaiminen. Mitäs keksitte? Tytöille ja pojille? Myös toisia nimiä saa ehdottaa, kolmas nimi taas mielellään kolmitavuinen...
Kiitos avusta!
Kommentit (23)
Ensin merkitysnimiä, joissa toiseksi viimeinen kirjain on k, kuten Myrskyssä ja Pihkassa.
Tähkä
Tuisku (käy molemmille)
Taika
Tiuku
Tuike
Helka
Kukka
Vuokko
Aurinko
Usko
Veikko
Veikka
Muita merkitysnimiä:
Halla
Usva
Sointu
Muusa
Ruusu
Tuomi
Lilja
Kielo
Tähti
Toivo
Taisto
Koitto
Voitto
Muisto
Loisto
Salama
Aarre
Otava
Kaiku
Kuutti
Kuura
Valo
Runo
Ahti
Tammi
Viima (annettu myös kolmelle tytölle)
Hymy
Paju
Naava
Säde
Silmu
Taimi
Tunnen pojan jolla on tama nimi, sopii minusta naihin ap:n nimiin.
Kaarna (16n)
Tundra (1n 2008 )
Tähkä 38n
Maissi 182n
Lemmikki
Daalia 15n
Helle
Usva
Veljelle;
Jalava
Saarni 6m(myös 5n saanut tämän nimen)
Riite 1m
Aarnio
Honka 1m
Petäjä 1m
Pohto Armas Ilmari
Pohto Tapio Kullervo
Tyrni Hellin Elviira
Tyrni Onerva Ainikki
Muita ehdotuksia...
Vilja Reeta Valvikki
Pilvi Onerva Oivikki
Laulu Helena Tellervo
Tapio Seppo Päiviö
Leimu Elias Reetrikki
Pyörni Pekko Severi
Kuisma Niila Kullervo
Otava Kaius Antero
Terho Sakkeus Tapani
Entä jälkimmäiseksi nimeksi Kajamo, Kaikumo, Kostia, Kaaleppi, Kanervo, Ylermi, Sulevi, Hermanni, Angervo, Päivikki, Pilvikki, Tuulikki, Talvikki, Kyllikki, Ottilia, Anselma, Katriina, Kirsikka?
Myrsky Pessi Kaleva
Pihka Inkeri Karelia
ja
Kevät
Kuura
Helmi
Kide (ihana, vaikka siis nelikirjaiminen)
Terhen
Kaarna
Saarni
Terho
Voima
Vehka
Sumu
Leimu
Usva Viena Lyydia
Kuura Viena Kanteletar
Aarni Seppo Väinämö
Hei plusmiinus, mika on Pohto-nimen merkitys? Olin yllattynyt etta sita tarjotaan etunimeksi koska se on suvussani yleinen SUKUnimi mutta en ole koskaan kuullut etta se kelpaisi myos etunimeksi. Olen Pohjanmaalta joten kyseessa voi olla sukunimi joka ei ole niin tuttu muualla pain Suomea.
Aivan upeita nimiä on jo ehdotettukin!! :)
Ehkä en huomannut, mutta esim. Tuulevi, Neva ja Ursula tytölle ja Otso, Ohto ja Ukri pojalle taisivat vielä jäädä mainitsematta.
Ja tosi hienoja ehdotuksia tässä paljon, miten olisi
Tammi Poika Pellervo
tai
Nietos Saija Talvikki
Toivottavasti käyt sitten kertomassa mikä tuli nimeksi.
Loimua annettu tähän mennessä kahdelle pojalle ja yhdelle tytölle, joten menisi periaatteessa kummalle vain, kun ei ole vielä tietylle sukupuolelle vakiintunut (tosin pojat tuoreempia tapauksia).
No, itse asiassa Pohto ei kai suoraan mitään tarkoitakaan, mutta oli pakko ehdottaa, kun sopisi niin hienosti aloittajan lasten nimien "sarjaan". On kuitenkin selkeästi suomalainen ja komea. Ja tuleehan siitä (ainakin itselleni) mieleen pohtiminen ja ajatus, joten voihan sen ajatella olevan ainakin lähellä merkitysnimeä...
Pohtiminen kylläkin ilmeisesti tulee sanasta pohdin, joka on astia, jossa puhdistetaan viljaa... Eli voisihan se siihenkin liittyä jotenkin. Kai. :-)
Mäkin olen kuullut Pohdon sukunimenä, mutta näköjään on ollut etunimikäytössäkin ainakin 20-luvulta alkaen. Vaikkakin vähän.
Hienoja ideoita jo tullut! Esim. Kuura ja Salama sopisivat hyvin sarjaan (vaikka salamat tässä talvella ovat vähissä).
Ekana mulle tuli kyllä mieleen kevättalven vauvalle nimiä, jotka ovatkin nelikirjaimisia...
Valo / Säde
Pyry / Lumi
Mutta ehkä nämä ovat liian perinteisiäkin. Lähdin hakemaan nimiä jotenkin luontoteemaa jatkaen.
Mieleen mulle tulee ainakin tytölle
Tähti, Kaisla, Tuike, Taika
ja pojalle
Aalto, Kuisma, Kontio (3m)
ja muista kuin luontonimistä Tarmo
Olisi kiva jos inkeli ehdit kommentoimaan ehdotuksia. Tosi kivoja vaihtoehtoja on tullut, luen ketjua suurella mielenkiinnolla!
En tosiaan ole ehtinyt kommentoimaan, kun pikkuherra yllättäen tulikin maailmaan ja nimiasia alkaa taas olla hyvinkin ajankohtainen.
Ihania nimia on ollut, mutta tuntuu kamalalta kun mikään ei oikein "kolahda"
toisiksi nimiksi on aika vahvoina ehdotuksina Eino Ilmari (suvussa ja kalevalaa...)
Loimusta pitäisin, mutta sukunimi alkaa L-kirjaimella, joten aikamoista lälläälläätä se olisi.
Olemme miettineet Riemu-nimeä, mutta sekin on vähän kiikunkaakun...
jos siis jollakin on vielä ehdotuksia, niin mielellämme vastaan otetaan..
Ilmoitan kyllä mikä pojastamme tuli!
Tai Routa Eino Otava?
Muita etunimia
Tammi, Saarni, Tapio (metsan jumala), Sampo (kalevalaa), Touko (onko liiankin kevainen?), Pyry (nelikirjaiminen, mutta sopisi Myrskyn ja Pihkan veljelle), Tyrsky (liian lahella Myrskya?), Aarre (tama olisi kiva...)
Myrskyn ja Pihkan veljelle...
Kuisma Eino Ilmari - olis kyllä komea ja miehekäs nimi!
Seetri Eino Ilmari (vain 3m saanut Seetri- nimen)
Terho
Kerkko
Kosmos / Kosmo
Jalava
Touko
Mun ehdotukset on kyllä vaan nelikirjaimisia...
Havu
Rymy
Mielestäni molemmat passaisi tuohon jo suunnitteilla olevaan Eino Ilmariin.
Camael
Sisarusten nimien k-kirjain taas toistuisi vanhassa, mutta unohdetussa nimessä Vankka.
tytölle
Ruska
Kuura
Vilja
Varpu
Usva
toiseksi / kolmanneksi sopisi vaikka Isla/Inka Aurelia.
pojalle
Terho
Touko
Aarni
Taisto
Voitto
Aarre
toiseksi/ kolmanneksi ehdotan Sisu Otavaa.