Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi on ollut matkustaessa yksin linja-autolla?

Vierailija
03.02.2009 |

mummolaan reilu 100km. Ei vaihtoja välissä, ja vastassa/saattamassa ollaan kummassakin päässä. Lähtö sekä saapuminen päätepysäkeillä niin ei voi mennä vahingossa ohikaan

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän matkan on kulkenut?

Vierailija
2/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka oli mennyt hyvin, seuraavana kesänä halusi ehdottomasti tehdä saman matkan uudelleen.

Lapselle saa sellaisen lapun mukaan, jossa on lähettäjän ja vastaanottajan yhteystiedot ja määränpää. Yksi osa lapusta annetaan kuljettajalle, joka tällöin on vastuussa siitä, kenelle antaa lapsen ja missä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse olis innokas menemään..AP

Vierailija
4/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan hieman ylisuojeleva, mutten millään pystyis laittamaan meidän 5-vuotiasta matkustamaan yksin 100km bussilla! Meillä ei sen ikäinen ole koskaan ollut kotonakaan yksin, saati sitten noin kauan bussissa vieraitten ihmisten keskellä..

Mua saa pitää huoletta ylisuojelevana tms., mut mulla ei olis sydäntä tehdä noin. Onhan siinä tietysti se kuski lapsen kanssa, mut en antais lasta muutenkaan jonkun tuntemattoman hoiviin 1½ tunniksi.

Vierailija
5/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. on sellaista rauhallista ja yksin viihtyvää tyyppiä, sen takia olen uskaltanut laittaa. Kotonakin menee usein omaan huoneeseensa ja leikkii siellä vaikka tuntikausia yksin omassa rauhassaan. Eikä siellä bussissa nyt voi oikein mitään päästä tapahtumaan, eikä lapsi päästä karkuun

T:3

Oon varmaan hieman ylisuojeleva, mutten millään pystyis laittamaan meidän 5-vuotiasta matkustamaan yksin 100km bussilla! Meillä ei sen ikäinen ole koskaan ollut kotonakaan yksin, saati sitten noin kauan bussissa vieraitten ihmisten keskellä..

Mua saa pitää huoletta ylisuojelevana tms., mut mulla ei olis sydäntä tehdä noin. Onhan siinä tietysti se kuski lapsen kanssa, mut en antais lasta muutenkaan jonkun tuntemattoman hoiviin 1½ tunniksi.

Vierailija
6/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan meidän 5 vuotiasta yksin bussissa, jos sille iskisi joku hätä, ikävä, huono olo yms. En ole edes ajatellut, että tuon ikäisen voisi laittaa matkustamaan yksin, mutta ehkäpä lapset tosiaan ovat niin erilaisia!

Vierailija
7/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmilla se on tarkoittanut koulun alkua edeltävää kesää ja matka on ollut 150km. Molemmissa päissä aikuinen.

4v vanhemman sisaren kanssa meni jo ennen tuota saman mummolamatkan.

Junaan puolestaan on ensimmäisen kerran yksin päässyt 8v ja matka-aika n. 1h ja silloinkin aikuinen molemmissa päissä - ja kännykkä kourassa.

Meillä ei bussissa ole ollut sitä lappusysteemiä, ei ole käytetty, mutta kuljettaja on aina varmistanut, tuleeko joku vastaan. AIna myös valittu vuoro, jossa ei ole vaihtoja ja mieluiten express, joka pysähtyy vähän jos ollenkaan matkalla. Bussista ei ole myöskään ollut poistua ennen kuin vastaantulija näkee ja itse näkee vastaantulijan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme