Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä, eikö korvakipuista lasta saa viedä tk-päivystykseen?

Vierailija
31.01.2009 |

Onko jossain päin todellakin tällainen sääntö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioittamaan hoidon tarpeensa.

Vierailija
2/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt montakin kertaa ja lapsilla (3) ollut korvakierre.

Puudutustippoja on päivystyksessä laitettu ja annettu siihen resepti kotikäyttöä varten.

Kipulääkkeitä kannattaa antaa joko suppona tai muuten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeellä pärjää niin kauan kunnes saa lääkkeet.

Vierailija
4/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mennä ainoastaan kirves päässä yli kolmen promillen humalassa tai alaikäiset myös siinä poikkeustapauksessa, että verenvuoto on ollut enemmän kuin litra (todisteet täytyy esittää). Tästä on ihan kirjallinen ohjekin, löytyy varmaan kaupungin kotisivuilta.

Vierailija
5/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänä aamuna klo 9 vein lapseni päivystykseen korvakivun ja pahoinvoinnin takia. Päivystyksessä ei ollut ketään muita, joten pääsimme sisään heti.

Mitä 7 vuoden kokemuksella olen lapsia käyttänyt päivystyksessä, niin maksimissaan puoli tuntia on jouduttu odottamaan, ei koskaan pitempään! Useimmiten odotusaika on ollut 5-10 minuuttia. Omilla asioillani jouduin kerran jonottamaan 3 tuntia.

Vierailija
6/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta YÖAIKAAN ei ole mitään järkeä raijata lasta lääkäriin. Aamuun asti pääsee kipulääkkeillä ja tarvittaessa puuduttavilla korvatipoilla, lääkäriin sitten aamulla. Yöajan päivystykset on tarkoitettu vain potilaille, jotka vakavasti sairaita ja voivat esim. menehtyä ilman leikkausta tai muuta asianmukaista hoitoa. Korvatulehdukset, yskä tai kuume (ellei viitteitä esim. aivokalvontulehduksesta) eivät tosiaan tällaisia hätätiloja ole.

Vierailija
7/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie muksu yksityiselle, ne kysyy sieltä, koska teille sopisi tulla. Hoitokin parempaa siellä, kun on pätevät korvalääkärit. :)

Vierailija
8/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Kyllä mä olen kans vieny ja ei sielä ole ollu juoppoja niin kuin mainitsi.

Vierailija
9/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen on ainoastaan sairaalapäivystys toiminnassa ja sinne ei ole suotavaa mennä korvakipujen vuoksi. Lääkäreillä on tarpeeksi hommaa vakavampienkin tapausten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme