värianalyysistä tietävät
analysoikaapa tämä:
Hiukset ovat olleet nuorenpana vaaleanruskeat, nykyisin tummuneet aika paljon, seassa "kullanvärisiä hiuksia"
Iho on vaalea, kun katson käsiä, näkyvät verisuonet mielummin vihreinä kuin sinisinä, jos rusketun tulen keltaruskeaksi
Toisaalta kasvojen väri tuntuu punakalta? punastun helposti..
kesäisin minulle tulee pisamia
ja silmät ovat sitten siniset, ehkä harmaansiniset
Tunnen olevani "en minkään värinen"
please auttakaa, mikä vuodenaika olen näillä tiedoilla...
Kommentit (14)
Sen tiedän, että ei käy beige, keltaisista vaikea löytää koskaan sopivaa sävyä, harmaata en käytä koskaan, se vie loputkin värit minusta...
En nyt lähtisi tuijottamaan kesä,syksy,talvi ja kevät asetelmia..kaikista tärkeintä on että sopiiko sinulle kylmät vai lämpimät värit. Esim joka väristä on melkein tarjolla kylmää tai lämmintä sävyä,kylmiä värejä hankkiessa kannattaa tsekata onko se väri harmaalla taitettu (eli kylmää) vai onko se sitä lämmintä kokonaisuudessaan.
Se mikä sinulle sopii niin selviää erittäin helposti,mene ilman meikkiä ja hiukset taakse sidottuna luonnonvaloon ja tietenkin sinulla on peili mukana.Kokeile vaikka erilaisia paitojasi (kylmää/lämmintä) ja katso mikä korostaa kasvonpiirteitäsi ja silmiäsi.Voit myös ottaa itsestäsi kuvia eri vaatteissa ja tarkastele niitä koneelta. Sitten kun tiedät kumpaan enemmän kallistut niin meikit,hiusvärit yms elppo valitaon h
...joko pehmeä kesä tai pehmeä syksy. Tuo pehmeys tarkoittaa juuri sitä, että omat värit ovat vähän epämääräiset, eivät kunnolla kirkkaat, eivät kunnolla tummat eivätkä reilusti vaaleatkaan. Kevään väritys on kirkas ja raikas, ei samea kuten pehmeän kesän.
nin on helppo valita (kone heittelee kirjaimia jokapuolelle huomaamatta,toiv.saat selvää:))
mutta selkeästi sinulle sopivat lämpimät värit paremmin. Eli jos kuviksen väriopista muistat mitään;( niin valitse lämpimiä sävyjä vaatteisiin, meikkiin jne. ei kylmiä. Testaa kaupassa; ota esim. muutama erisävyinen punainen paita sovituskoppiin ja katso mikä sävy parhaiten sopii sinulle. Tekeekö pinkkipaita ihosi kelmeäksi ja kalpeaksi, ja joku toinen sävy taas saa ihon loistamaan.
Peraatteessahan jokainen voi käyttää kaikkia värejä, kuhan valitsee sävyn oikein. Pinkkejä paitojakin on sineen ja punaiseen taittuvina, lämpöisinä ja kylminä sävyinä myynnissä.
Voitko katsoa täältä värisävyn?
http://www.colormebeautiful.com/seasons/index.html
ja saatko sieltä minkä arvion. Tuo hiusten väri ei yksin riitä, että ko. linkin arvio on muuten liian simppeli.
Nuoruuden värillä ei ole väliä. Usein värianalyysi tulos muuttuukin iän myötä, joten se olisi arvioitava useamman kerran elämän aikana.
Ja kerrotko, mitä värejä näet vaatekaapissasi runsaasti, kun avaat ovet ja otat sinne sellaisen yleissilmäyksen?
Minulla on enemmän lämpimän sävyisiä vaatteita, mutta en tiedä sitten sopivatko ne minulle. Todellakin, olen tuollainen -ei selvästi mikään-tyyppi ;) Olisi kiva kuitenkin löytää se oma vuodenaika..
Tumman syksyn värejä ovat mm. pronssi, oliivi, sammalenvihreä, puhdas punainen, tomaatinpunainen, ja paljon muita punaisia, turkoosi, kellertävä kulta (muuten ei keltaista lainkaan), mutta on mm. kerma. Tuntuvatko nämä tutuilta?
juu, todella tuntuu tutuilta nuo syksyn värit! Olen vain ihmeissäni, että voinko tosiaan olla tämän värisenä -ei minkään värisenä- syksy!! Eikös usein syksyihmiset ole punahiuksisia? Mutta nuo värit heti tuntuivat omilta..
Mun hiukset on tummanruskeat ja olen syksy. Punapigmenttiä on hiuksissa kyllä paljon, mutta eivät ne nyt missään nimessä punaiset ole. Vain auringonvalossa punapigmentti loistaa. Edes pisamia mulle ei tule. Syksyjä on hyvin erivärisiä. Itselläni on voimakkaat värit, mm. tummat ruskean-vihreät silmät, mustat ripset ja kulmakarvat, ja tummat hiukset, mutta on niitä paljon vaaleampiakin syksyjä.
Oot ihan selkeesti lämmin kevät.
Kevätihmiselle sopivat parhaiten lämpimän vaaleat ja kirkkaat värit. Erityisesti hennot punasävyt ja valoisat vihreät saavat kevätihmisen hehkumaan, kultaiset ruskean sävyt antavat olemukseen hienostuneen vivahteen. Täysin vältettäviä värejä ovat musta ja kova valkoinen; yleensäkin kaikki tummat ja voimakkaat värit himmentävät kevätihmisen oman hehkun ja saavat hänet näyttämään kalpealta.
Kaikille sopii melkein kaikki värit mutta sävyjen pitää olla oikeet.
Esim.syksylle sopii petroolinsininen, keväälle taivaansininen tai turkoosi
Tai syksylle sopii sinapinkeltainen ja keväälle taas auringonkeltainen.
Keväälle sopii ennemmin kultakorut ja kulta kun kesä ihmistä pukee paremmin hopea ja hopeakorut. Käytätkö mielummin kultaa vai hopeeta?
Kevät ihmiselle sopii värilliset ripsivärit mitkä muille ei oikeen sovi. Meikissä käy samat värit kun vaatteissa.
Niin ja ei niitä viileitä värisävyjä vaan lämpimiä eli ei havunvihreää vaan omenanvihreää.
meneepä vaikeeks..käytän muuten mieluiten kultakoruja. Mikähän mä nyt sit oon..?;)
jos lime käy olet kevät, jos taas sinisemmät vihreät niin kesä