Vauvan pää laskeutunut
eilen olin neuvolassa ja terkka sanoi, että vauva on jo hyvin alhaalla. Ei saanut enää sormia "väliin". sanoi,ettei saa aikailla sairaalaan menon kanssa, jos siltä tuntuu. viikkoja vasta 34. Onko muilla ollut sama tilanne, onkohan vauva tosiaan tulossa?
Kommentit (6)
voinen siis ottaa rauhallisesti, Onko muilla kokemuksia?
milloin kuopissa, milloin pois. Rv 36+1 menossa nyt.
Eilen olin sairaalassa st-arviossa ja lääkäri ei kyllä sanonut, että olisi vielä mitään kiirettä. Synnytystapa-arviossa katsovat mm istukan toiminnan, josta voi päätellä synnytyksen lähestymisestä enemmän kuin esim vauvan laskeutumisesta.
Mulla ekassa raskaudessa vauva oli 2vko laskeutuneena raivotilassa ja sen jälkeen kääntyi mahassa, jotain rv 36, jolloin enää ei pitäisi kääntyä. Sektioksi meni, kun ei saatu enää ulkokäännöksellä kääntymään takaisin.
Joten ainakin mulla kääntyi vielä noiden viikkojen jälkeen, ja nyt on välillä laskeutunut, välillä taas vähän sieltä pää pois.
nyt rv 35 ja sama homma. Aiemmat syntyneet viikoilla 42+0 ja 41+1, joten ei hoppua :)
vastauksista. Olen jo aika huolettomalla mielellä.
ap
Laskeutui tosiaan kanssa jo 34. viikolla ja syntyi joku päivä lasketun ajan jälkeen. Ei muuta väliä, mutta kävely oli mun mielestä hankalaa kun tuntui siltä, että olisi ollut futispallo lantiossa.
lähtökuopissa viikolla 35. Ei terkka sanonut mitään erityisiä ohjeita, muuta kuin, että saattaa lähteä syntymään piankin. (Oli varmaan ollut jo jonkin aikaa alhaalla, sillä en ollut huomannut mitään äkillistä laskeutumista.) Nyt on menossa viikko 38 ja vauva yhä masussa.