Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverini on edelleen "läski" vaikka vauvan syntymästä on jo kohta kaksi kuukautta?

Vierailija
06.12.2008 |

mutta uskon sen olevan yksilöllistä. Joillakin vain ei palaudu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, kuin olisi edelleen raskaana...

Tekis mieli kysyä, jäikö sinne mahaan jotain..

Vierailija
2/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi kuitenkin varmaan tiedostaa läskiytensä ilman, että sinun täytyy siitä huomautella. Mutta jos alkaa selitellä jossain vaiheessa liikakilojaan raskaudellaan, niin voit palauttaa hänet maan pinnalle kertomalla, että raskaus ei lihota, vaan ylensyöminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei se pelkkä syöminen, vaan se, ettei osaa mukauttaa syömistään esimerkiksi muuttuneen aineenvaihdunnan tai vähentyneen liikkumisen mukaan. Itselleni se on ollut yllättävän vaikeaa näin keski-ikään tullessa.

Vierailija
4/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla kestää,luuperse!

Vierailija
5/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin harhaanjohtava. Tosi asiassa ei ole mitään raskauskiloja - on vain ylikiloja.

Vierailija
6/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvan synnyttyä paino meni todella pitkään 61-62 kilossa, vaikka imetin jne. Kesti oikeastaan n. vuoden ennenkuin olin takaisin omissa mitoissani. Ihme juttu..Liikuin raskausaikana todella paljon, ehkä sitten söin enemmän. En tiedä.

Vierailija
7/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ihan tarpeen imetyksen aikana. Siksi ei kannata muutamasta kilosta hermostua niin kauan kun imettää.

Vierailija
8/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saakaan tulla läskeistä - siksihän imetysaikana ei saisi varsinaisesti laihduttaa, vaan syödä monipuolisesti. Itse olen täysimettänyt kaksi lasta puolivuotiaaksi ja paino on 164/48, eikä rasvaa milliäkään ja muksut ovat kasvaneet hienosti.

sehän on ihan tarpeen imetyksen aikana. Siksi ei kannata muutamasta kilosta hermostua niin kauan kun imettää.

Vierailija
9/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella rankkaa, että jää kiloja ja jotkut vielä huomauttelee. Itselläni oli raskauskiloja todella vähän ja kamala pömppö jäi. Kaverillani oli kamalampi pömppö vaikka oli langanlaiha odottaessaan. Yhdellä naisella repesi vatsanpeitteet ja ei saa sitä pömppöä ikinä pois, koska ei ole varaa pl.kirurgiaan!Olette kamalia!

Vierailija
10/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä asiassa tuntuu vähän hurjalta.

Eikä saakaan tulla läskeistä - siksihän imetysaikana ei saisi varsinaisesti laihduttaa, vaan syödä monipuolisesti. Itse olen täysimettänyt kaksi lasta puolivuotiaaksi ja paino on 164/48, eikä rasvaa milliäkään ja muksut ovat kasvaneet hienosti.

Vierailija
11/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin läski raskausaikoina ja vielä muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen.

Nyt on painoa vähemmän kuin ennen lapsia ja painoindeksi on 19..

Älä ap stressaa. Maailmassa on varmaan isompia asioita huolehtia kuin kaverisi läskit. Katso vaikka joskus uutisia, voisi maailmankuvasi laajentua.

Vierailija
12/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksulta.

Vierailija
13/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit on paljon mielenkiintoisempi aihe.

Vierailija
14/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen parikin äitiä, jotka ovat raskauden jälkeen entisessä painossaan, mutta vartalon muoto on muuttunut niin, että he näyttävät "läskimmiltä" kuin ennen raskautta. Ennen raskautta he olivat tosi hoikkia, eikä heillä ollut lantiota juuri lainkaan, mutta raskauden jälkeen tuo lantio on leveämpi suhteessa muuhun kroppaan.

Vierailija
15/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päivän polttavasta aiheesta tässä siis keskustellaan.

Vierailija
16/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kolme lasta odottaneena ja kaksi synnyttäneenä (yksi tuli sektiolla) täytyy sanoa, että ekasta lähti läskit noin puolessa vuodessa, toisesta ehkä vuodessa ja nyt kolmannen kohdalla (ikää 10kk) on vielä jäljellä.. Mutta hei, ei voisi vähempää siinä vaiheessa kun vauva 2kk kiinnostaa paljonko painaa, varsinkin jos vauva valvottaa ja joutuu imettämään jatkuvasti ja on muutenkin rankkaa kun elämä heittää häränpyllyä.. ei hetkeäkään omaa aikaa jne. Ja kun se vauva on se maailman ihanin olento!! :)

Jos ap:tä häiritsee kaverinsa pömppö, kehotan viemään esim. tuliaisiksi ruisleipää (eikä herkkuja) ja tarjoutumaan hoitamaan vauvaa kun äiti pääsee lenkille tai kuntoslille. Tai sitten tarjoutua kävelylle vaunulenkille mukaan..

Vierailija
17/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 7 kg

21 kg

ja 5 kg

Vierailija
18/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni muistaakseni oli noin 1-vuoden ikäinen, kun kävimme mieheni kaveripariskunnalla kylässä. Tää nainen sit sanoi jossain välissä, että "ei kait teille ole toinen tulossa?" ja todellakin kyseisessä tilanteessa olin jopa pari kiloa laihempi kuin ennen lapsen syntymää (172cm ja 55kg).

Siis yksinkertaisesti mitä ihmettä se sulle kuuluu millanen vartalo kaverillasi on? Olen aika varma,että hän tiedostaa oman kehonsa paremmin kuin hyvin.

Vierailija
19/19 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on yksilöitä. Minä palauduin ekasta synnytyksestä pian omiin mittoihin. Toisen lapsen jälkeen vatsaa on hankala saada litteäksi.

Ja imetys ei laihduta kaikkia. En herkuttele enkä laihdu. Täysimetin 6 kk, imetys jatkuu edelleen vaikka lapsi 1v. 8kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän