Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua Englannissa?

Vierailija
29.01.2009 |

Alkanut houkuttelemaan ulkomaille muutto, joten Englanti tullut nyt ensimmäisenä mieleen. Ehdoton vaatimus on, että englannilla pitää pärjätä. Löytääkö Englannista helposti työtä, voiko esimerkiksi päästä töihin vaikkapa kauppaan, vaatemyymälään? Englannintaitoni on mielestäni hyvä, vaikka vaan lukiotason olen opiskellut, mutta kuitenkin matkustellut jonkun verran ja sen myötä käyttänyt kieltä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt laman aikana varmasti työpaikat kortilla.

Vierailija
2/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin tähän että riippuu mihin vertaa,

sillä suomeen verrattuna täällä on siltikin moni asia halvempaa.

ja yhtälailla se lama siellä suomessa vaan voimistuu, joten jos lähtee kerran suomesta, niin ei voi oikeastaan enää huonommaksikaan asiat muuttua kun lähtee ulkomaille.

Helvetin kallista siellä on

ja nyt laman aikana varmasti työpaikat kortilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ei voi enää huonommaksikaan muuttua.

Totta hitossa voi. Lukio englannilla työttömänä vieralla maalla, niin kyllä siinä koti-ikävä voi tulla, vaikka kaljan vähän halvemmalla saisikin.

Vierailija
4/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin tähän että riippuu mihin vertaa,

sillä suomeen verrattuna täällä on siltikin moni asia halvempaa.

]

Esim. asuminen ja pizzat ;D

Vierailija
5/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahi halvemman pizzan vuoksi,

on parempi pysyäkin siellä suomessa ja sen halvoissa lähiöissä.

suomihan on oiva maa juuri alemman sosiaaliluokan kansalaisille, tukien varassa notkuville ja työtä ja muita kulttuureja vieroksuville.

korkeasti koulutetuilla ja menstyneillä voi useasti olla paljon paremmat mahdollisuudet itse vaikuttaa elintasoonsa ja saada itse suoraan nauttia työnsä hedelmistä ulkomailla.

Totta hitossa voi. Lukio englannilla työttömänä vieralla maalla, niin kyllä siinä koti-ikävä voi tulla, vaikka kaljan vähän halvemmalla saisikin.

Vierailija
6/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä jos lähdet, ei siellä noin vain kaupan työntekijän palkalla perhettä elätetä, ts. asuminen on niin pirun kallista. Yksin jos lähdet, niin saat suht edullisen asunnon vuokrattua. Siellähän on tapana asua kimppakämpissä, eli vuokraat huoneen, ja jaat sitten keittiön, olkkarin ja kylppärin. Tai sitten vuokraat ns. bed sit paikan, tai studion, nämä siis edullisempia kuin yhden makkarin asunnot ja siitä suuremmat.

Eu:n sisällä eikö saa työkkärit nostettua onko se kolmen kk:n ajalta jos lähdet työnhakijana ulkomaille? Lontoosta on helppo löytää töitä, etenkin pubeihin etsivät jatkuvasti määräaikaisiin hommiin työntekijöitä, ja usein saat pubin yläkerrasta huoneen vuokrattua halvalla.

Itse muutin Lontooseen niin että otin Suomesta käsin viikon pakettimatkan, tämä oli 90-luvulla. Viikossa hoidin niin asunnon kuin työpaikankin itselleni.

Nykyisin on vielä helpompaa, netin kautta löytyy töitä ja asunotja. The Loot oli silloin ainakin sellainen lehti missä mainostettiin vuokra-asuntoja, katsohan onko heillä nettisivuilla ilmoituksia.

Lastenhoito-työtä, siivousta, shop assistant, tarjoilijan työtä, näitä nyt luulisi aina löytyvän. Paljon on ausseja, kiivejä sun muita, eurooppalaisiakin, jotka reissuillaan jäävät hetkeksi britteihin, ja ovat pätkätöissä.

Puhelinhaastattelu-hommia teki muutama tuntemani suomalainen, niistä maksettiin hyvin, ja tekivät sitä siis suomeksi tai ruotsiksi. Market research- oli homman nimi, kannattaa tutkailla tuotakin vaihtoehtoa.

Ainahan sieltä pääsee kotiin, jos hommat ei luista. Itse viihdyin kuusi vuotta Lontoossa, lasten synnyttyä muutimme Suomeen.

Vierailija
7/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita nyt todellakin tuo lama alkaa painamaan paalle.

Hieman se huolestuttaa. Taalla on paljon siirtotyolaisia, jotka ovat jokusen hetken toissa ja jatkavat sitten matkaa. Ns. kunnon tyopaikkaa on talla hetkella todella vaikea saada.

Asuntojen hinnat ovat nyt halvenneet, mutta vuokrat ovat edelleen pilvissa. Riippuu ihan siita mita osaat tehda jne. Pelkalla kielitaidolla taalla ei parjaa. Meilla menee ihan hyvin, koska mieheni on hieman varakkaammasta perheesta, eli olemme esim. saaneet asua ilmaiseksi perheen talossa.

Suomessa valitellaan aina sita verotusta. Kylla se taalla Englannissakin osataan. Council taxit ja vastaavat pitavat huolen, ettei taallakaan kateenjaava osuus ole niin suuri kuin kuvitellaan.

Talla hetkella ei ehka kannata lahtea Englantiin. Lama on liian syva.

Vierailija
8/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lyttyyn? Kannattaisi ainakin panostaa kirjoitustaitoon, ei kovin kouluttautuneen ihmisen kirjoitukselta näytä kun alkeellisimmatkin kielioppisäännöt on hukassa.

tahi halvemman pizzan vuoksi,

on parempi pysyäkin siellä suomessa ja sen halvoissa lähiöissä.

suomihan on oiva maa juuri alemman sosiaaliluokan kansalaisille, tukien varassa notkuville ja työtä ja muita kulttuureja vieroksuville.

korkeasti koulutetuilla ja menstyneillä voi useasti olla paljon paremmat mahdollisuudet itse vaikuttaa elintasoonsa ja saada itse suoraan nauttia työnsä hedelmistä ulkomailla.

Vierailija
9/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa. Itse tykkäsin kovasti. Lukioenglanti ei varmaan kovin pitkälle auta, mutta kielitaitohan kehittyy harjoittelemalla ja jos sinulla on joku muu marketable skill, niin miksei töitä löytyisi yhtä hyvin kuin Suomestakin. Tietty tämä credit crunch on Englannissa pitemmällä kuin Suomessa, joten työpaikat alkaa olla tiukassa Englannissakin.

Minä pidän Englannissa eniten ihmisistä. Olen asunut monella paikkakunnalla ja kotiutuminen oli aina helppoa, tuntui että ihmisillä oli aina aikaa myös minulle vaikkeivat tunteneetkaan entuudestaan. Ja hauskaa oli aina.

Vierailija
10/15 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämän kirjoittaja muuttanut Englantiin?

Vierailija
11/15 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa ihan sairaan kallista asuminen. Jos ei ole oikeasti varakas tai asu yhdessä puolison kanssa, niin joutuu asumaan kimppakämpässä, vaikka olisi työssäkäyvä ja ihan hyvä palkka. Commuting kamalan kallista myös. Muualla Englannissa asuminen halvempaa.

Vierailija
12/15 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kanssa muuttaa Britanniaan, mutta en missään tapauksessa Lontooseen, vaan johonkin pienempään kaupunkiin. Onko kokemuksia joistain muista kaupungeista kuin Lontoosta?

Vierailija
13/15 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni asui miehensä kanssa Leedsissä. Muuttivat takaisin Suomeen nyt syyskuussa, koska brexit aiheuttaa paljon epävarmuutta tulevasta. Haluavat lapsia, joten on hyvä elää Suomessa

Vierailija
14/15 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti on tosi kylmä ja KOLEA maa. Jos sinne menette paljon lämmintä vaatetta matkalaukkuun ja sadetakki. Sadetta tulee taivaalta pyrähdellen, vaikka ois aurinkoakin. Ennen Englantiin menoa kannattaa lukea maasta missä on kuuluisia nähtävyyksiä, sillä saa paremman tunnun maahan. Tein matkani aikoinaan matkatoimiston kautta tilatulla reisuna opastuksella. Ostin siihen jo täältä tietyt nähtävyydet yms... Englannissa on ihmiset kohteliaita ja auttavia. Tietty käsisanatos kannattaa olla matkassa, se voi pelastaa monesta. Olin tietyt fraasit jo kirjoittanut vihkoon valmiksi. Nyt on Englanti pois EU sta ja se on sitä, että esim. kirjeen meno on kestänyt sinne perille 4 viikkoa, postissa sanottiin se johtuu, kun englanti erosi EU:sta siksi sinne on kaikki hitaampaa. Ne Suomalaiset, jotka ovat menneet sinne avioon, he haluaa takaisin tänne kotimahaan Suomeen. Tässä alkupalaksi, kirjoittakaa tänne toisetkin kuulumisia!!!

Vierailija
15/15 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Walesissa Isossa Britanniassa lähellä Liverboolia länsirannikolla kallista ja kylmää sekä sadetta. En vaihtaisi Suomea sinne. Suomi on nyt maailman onnelisin maa, järjestys on  1 Suomi, 2 Tanska, 3 Sveitsi.