Miten pääsee eroon siitä, että ei ajattelisi, mitä muut minusta ajattelevat?
Kommentit (4)
Ajattele, että et sä niin tärkeä henkilö ole, että sinusta koko ajan kaikki ajattelisivat jotakin. Todennäköisesti ne kaikki vaan ajattelee, että mitäköhän sä ajattelet niistä!
Siis ajatellut sitä, mitä muut minusta ajattelevat. Mulle esim. jotkut N. Mikkoskan puheetkin valahtaa vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei sen väliä, miten muut asioita arvottavat, kun oma pohjani on kunnossa. Koetan myös käyttäytyä sillä tavalla normaalisti, etten turhaan anna muille ns. ajattelemisen aihetta.
Taisit tarkoittaa päinvastaista eli sitä, miten pääsisi eroon siitä, että ajattelee mitä muut jne.?
Minusta kannattaa tosiaan miettiä sitä, miten paljon ITSE mietit muiden ominaisuuksia, olemusta ja tekemisiä... Et varmaankaan kovin paljon mieti tuollasia. Ja sinä itse kiinnostat tasan yhtä vähän muita ihmisiä ;-)
Eli toisissa ihmisissä kiinnostaa yleensä se, miten he käyttäytyvät sinua itseäsi kohtaan. Ovatko ystävällisiä, avuliaita vai itsekkäitä ja ylimielisiä...
Joten jos olet normaalikäytöksinen ja ystävällinen, ei ole syytä huoleen.
AINA voi osua kohdalle ilkeä ja kademielinen ihminen, joka ajattelee sinusta pahaa. Mutta kaikkia ei voi miellyttää, eikä kannata edes yrittää - koska ainainen jees-nainenkin ärsyttää.
Sitä paitsi, jos joku miettii lähimmäisistään pahaa, se on hänen oma ongelmansa ja johtuu todennäköisesti omista ongelmistaan.
Siis negatiivisessa mielessä tai sellaisia, että onpas se ja se tyhmä/ruma/tylsä. En minä ainakaan jaksa. Suurin osa ihmisistä taitaa olla sillä tavalla itsekeskeisiä, että ei kamalasti jaksa ajatella mitä joku muu sanoi/teki. Hyvä niin :-)