Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea on otettava huomioon lasten kanssa matkustettaessa

Vierailija
29.01.2009 |

siis ulkomaille.

Tuon aikaisemman ketjun innoittama haluaisin tietää. Ihan jo lentokonematkasta voi aloittaa.

Olemme lähdössä Manner-Espanjaan (Alicanten lähelle) ja on siis omatoimimatka, koska menemme lasten isovanhempien luokse. Emme ole aikaisemmin lasten kanssa matkusteneet (emmekä kyllä yhdessä pariskuntanakaan) ulkomailla. Lapsemme ovat tuolloin 1v4kk ja 5 -vuotias.

Ihan jo kysyisin, että mitenkäs onnistuu rattaiden kuljetus ja onko ihan mahdotonta kuskata matkasänky mukana? Ajankohta on huhtikuu, joten ihan kuumimpaan aikaan ei mennä.

Ihan kaikki vinkit kelpaa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yleensa laittanut mieluummin rattaat ruumaan (oletan, etta sailyvat siella ehjempina??). Kentalla on ollut kaytossa kantoreppu tai kentalta lainattavat rattaat. Helsinki-Vantaan kasimatkatavaroille tarkoitetuissa karryissa on lapselle istuin, ja sielta saa sellaisia "tavaratalorattaitakin". Helsinki-Vantaalla on myos ihan hyva lasten leikkitila, jossa mikroaaltouuni. Ja vessoissa hoitopoytia.

Matkasangysta en osaa sanoa, kun meilla ei sellaista ole. Jos ne menevat matkalaukun kokoiseen tilaan, niin sittenhan sen voi ottaa mukaan? Me olemme yleensa lainanneet kohteesta sangyn tai sitten viritelleet peitoista yms. sangyn lattialle. Tai lapsi on nukkunut meidan kanssa samassa sangyssa.

Minun mielestani on ollut helpointa ottaa yolennot, jolloin lapsia ei tarvitse ihan niin paljon viihdyttaa. Mieluisia leluja mukaan, ja ehka joku ihan uusikin lelu. Ja vanhemmille karsivallisyytta.

Jos paikan paalla olette isovanhempien luona, niin siella oleminen onkin varmasti samanlaista, kuin isovanhempien luona olisi Suomessa - siis noin perusasioissa. MAtkavakuutukset kannattaa ottaa, jos lapset sattuvat sairastumaan.

Hyvaa reissua teille!

Vierailija
2/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-vantaalla pakkaavat rattaat tosi hyvin, mutta pakkausmateriaalia ei kannata perillä hävittää... Ulkomailla ei sitten yleensä rattaita pakata mitenkään, menevät ruumaan vaan... Joten jos säilyttää pakkausmateriaalin voi sitten itse pakata ne taas paluumatkalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaiden kuljetus onnistuu hyvin. Mutta ne kannattaa antaa ruumaan samaan aikaan kuin muut matkatavarat. Usein pienen lapsen rattaat saa pitää mukanaankin ihan viimeiseen asti, mutta sitten ne pitää antaa kenttähenkilökunnalle koneeseen noustessa ja he vievät rattaat ruumaan pakkaamatta niitä mitenkään.

Matkasänky kulkee toki ruumassa ilman sen isompia ongelmia, mutta kannattaa miettiä tavaran kokonaismäärää. Eli jos matkalaukkuja ym on useampi kuin yksi, niin voi olla vaikea kantaa vielä sänkyäkin. Toisella kun melkein pitää olla kädet vapaana, jotta voi työntää vaunuja ja pitää isompaa kädestä kiinni.

Itse en ikinä lähtisi lentomatkalle lasten kanssa yölennolle. Meidän lapset ei kuitenkaan nukkuisi kovin hyvin ja sitten saisi vaan lohdutella yliväsynyttä lasta. Ja kanniskella 5-vuotiasta matkatavaroiden lisäksi. Varsinkin kun lennot manner-espanjaan ovat sen verran lyhyet, että sen ajan lapsi kyllä viihtyy koneessa ihan hyvin. Ainakin meidän lapset ovat tulevasta matkasta aina niin innoissaan, että ovat koneessa kuin pienet enkelit.

Meidän lapset on nyt 3- ja 6-vuotiaat ja monen monta reissua on tehty. Hyvin se menee! Nauttikaa vaan matkasta.

Vierailija
4/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosiolla kotiin. Se on vaan turhaa painoa.

Mun vinkki on se että valmistatte lapsia hyvissä ajoin lentokoneeseen menoon ja siellä käyttäytymiseen.

Vierailija
5/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, ja lisää toki otan vastaan.

Matkavakuutuksetkin jo onneksi ovat.

Enpä usko että meidän 5-vuotias mitenkään hankalaksi lentokoneessa alkaa, luulen, että hänen kanssaan ei ongelmia ole, oli matkustusaika mikä vuorokaudenaika vaan. Tuosta kuopuksesta en sitten osaa sanoa, ei kait tuollaista alle 1,5 vuotiasta kovin kummoisesti voi lentokoneeseen menoon valmentaa.

Teiltä konkareilta vielä kysyisin, miten noissa lennoissa ja nousuissa voi suojella lapsen korvia? Itsellä ainakin menee korvat helposti lukkoon. Isommalle voi varmaan antaa purkkaa suuhun, vai liekö siitä apua?

Ja oletteko tarkistuttaneet lasten korvat aina ennen matkaa? Vai ainoastaan jos ovat olleet hieman nuhaisia?

Vierailija
6/6 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jos on ollut ihan hirveä flunssa just päällä, eikä ole lääkäri siltikään kieltänyt lähtemästä. Isommalle annat ohjeeksi ottaa korvista ja nenästä kiinni ja puhaltamaan samalla, jolloin paine poistuu. pienemmälle annat varsinkin laskun aikana vaikka juotavaa. ei ollu ongelmia, meillä samanikäiset. ryanilla sai mennä rattailla ihan lentokoneen rappusille asti josta hlökunta nosti ne ruumaan viimeisenä. lentoyhtiö olisi korvannut jos ois menny rikki. jos ois itse laitattanut pussissa ruumaan jo matkatavaroiden kanssa, ei lentoyhtiö olisi korvannut niitä. paljon leluja ja puuhaa mukaan. halpaa ainakin oli rayanilla. 30 e per aikuinen ja lapsi 20e sisältäen 15 kg matkatavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä