Mitähän kivaa tekisi lomautuksen aikana
Lapset koulussa... ja nyt olisi päivät aikaa johonkin... mutta mihin?
Kommentit (7)
osan viikosta, se tasoittaa ajankäyttöä vähän. Mä olen ottanut projeksiksi siivota yhden jutun viikossa (esim varasto/sauna). Muuten olen lukenut paljon ja surffannut netissä. Vähintään lenkillä käyn joka päivä. Päiväohjelmia töllotän telkkarista. Ruokaa meillä on enemmän kuin ennen, niin valmista kun tarvikkeita jääkaapissa.
Nauttia tästä ei kyllä osaa :( huono omatunto koko ajan. En myöskään uskalla käyttää rahaa, vaikka sitä vielä on. Hassua tämähän on ihan unelmaa!
Tulen olemaan joka kolmannen viikon lomautettuna, ja tällä hetkellä suuret suunnitelmani ovat tässä:
- käyn kirjastossa ja luen kaikki aikakauslehdet (mitä en ole ehtinyt tehdä vuosiin)
- siivoan vihdoin lasten vaatekaapit, poistan liian pienet vaatteet ja ne mitä ei vaan käytetä
- suoritan avoimen yliopiston kurssit, joille ilmoittauduin innostuksen puuskassa syksyllä ja jotka pitäisi jossain vaiheessa tenttiä
- käyn kampaajalla keskellä päivää
- istun alas suunnittelemaan ruokalistan ainakin pariksi päiväksi eteenpäin ja käyn ruokaostoksilla keskellä päivää suunnitellusti
- ehdin auttaa lapsiani läksyissä, kuulustella koealueet ja osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan
- käyn ensimmäistä kertaa vuosiin uimassa uimahallissa
Tässä nyt jotain listaa. Kaikki ovat asioita, jotka ovat kärsineet työtahdistani. Nyt kun ilmeisesti lomautuksia on tulossa, niin täytyy sitten ottaa siitä vapaa-ajasta kaikki hyöty irti.
Nyt olisi. Tai keksi joku muu uusi juttu: kierrät kaikki paikkakuntasi taidenäyttelyt, museot, kirjastot. Käy elokuvissa päivällä, syömässä ulkona jossain edullisissa pikkupaikoissa. Aloita laihdutus, hiihtoharrastus, luistelu. Mene uimahalliin. Etsi netistä joka päivälle joku uusi ruokalaji, jota et ole vielä kokeillut ja tee se päivän ruoaksi.
Siis osoitan kiinnostustani lasten koulunkäyntiä kohtaan... (kyllä nyt Nina Mikkonen taas saisi kommentoitavaa)
Ajattelin myös jos menisi auttamaan naapurin rouvaa siivouksessa kun hän mursi kätensä... vapaaehtoistyöhön löytyisi nyt aikaa.
Olen laiminlyönyt molempia jo liian kauan.
noin positiivinen!