Kertokaa nyt jotain hyvää edes tyks:istä
Heipparallaa
Haluaisin kuulla jotain positiivista synnytyksistä tyksissä! Jotain muuta kuin se et siel on lekuri paikalla.
Miinus lista on tällä hetkellä pidempi kuin laki sallii ja tuo on ainoa hyvä asia mitä olen kuullut..
Verticia
Kommentit (6)
Itse olen kaksi lasta siellä synnyttänyt ja kolmatta kertaa olen mielelläni sinne menossa.
Synnärin puolella kun vauvan sydän äänet laski supparien aikana oli kätilö koko ajan läsnä. Oli todella turvallinen olo siellä. Toisen kohdalla ei ollut mitään ihmeellistä, joten kätilö kävi vähän väli kuulostelemassa tilannetta, vaikka oli montta synnyttäjää samaan aikaa ja kiiretä oli kätilöillä. Se ei kuitenkaa heijastunut meille.
Lapsivuodeosastolla henkilökunta oli asiallista. Auttavat jos tarvitsi apua. Sai myös olla rauhassa jos halusin. Eli meitä kun on moneen lähtöön olevia ihmisä niin minä ainakin olen saanut siellä super hyvää kohtelua.
Ei ne työntekijät ole ajatuksen lukijoita.
Ja mitä noihin synnytyksiin vielä tulee niin synnyttää sitä missä tahansa voi synnytyksessä tulla repeömiä tai muita ongelmia, ei sa synnytyssairaalasta ole kiinni. TYKS:ssä ainakin apu on lähellä jos tulee hätä äidille tai vaikkapa vastasyntyneelle vauvalle.
Synnytin esikoiseni vuosi sitten. Synnytysosastolla sain mielestäni todella hyvää hoitoa ja palvelua, olo oli koko ajan turvallinen ja kätilö tuli aina tarvittaessa nopeasti paikalle.
Mulla ei vaan synnytys käynnistynytkään vesien menon jälkeen, ja jouduin vuodeosastolle (sinne 5. kerrokseen) odottelemaan kahdeksi vuorokaudeksi. Siellä minulle sattui pari tylyä hoitajaa ja todella ikävä lääkäri, ja jouduin kärsimään todella kovista supistuksista kaksi vuorokautta eikä synnytystä suostuttu käynnistämään. No, synnytys lähti lopultä käyntiin ja siirryin takaisin synnärille, jossa sain taas todella hyvää "palvelua"!
Ilmeisesti sekä minä että vauva olimme jo kuluttaneet voimamme loppuun, eikä synnytys edistynytkään, vauvan sydänäänet laskivat ja minä olin todella tuskissani ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sektioon. Koko hoitohenkilökunta toimi mielestäni todella nopeasti ja asiallisesti, minulle kerrottiin koko ajan mitä tapahtuu, sain nopeasti kipulääkkeet jne. Sektio oli vartissa ohi. Vuodeosastolla hoito oli taas hyvää, sain nukkua ekan yön ja vauva oli vauvalassa, sain hyvät kipulääkitykset ja hoitajat tulivat nopeasti paikalle tarvittaessa, auttoivat pienimmissäkin asioissa, henkilökunta oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Ainoastaan imetysohjausta olisi pitänyt itse vaatia enemmän, meillä se koko homma meni mönkään ja ainoa kerta kun itse uskalsin tähän asiaan pyytää apua, sattui kohdalle todella tyly hoitaja. =( Mutta niitä nyt voi sattua tielle missä tahansa.
Että tällainen kokemus tyksistä minulla. =)
..olen synnyttänyt tyksissä esikoiseni. Siitä jäi mieleeni kyllä ne tylyt hoitajat. Ihmettelen, mitä tekevät alalla, jos niin pal inhoo työtään.
Hyvänä puolena voisin siis myös sanoa, että uskon hoidon olevan ammattitaitoista, kun sitä saa. Eihän se tympeä asenne silti vaikuta muuhun, kuin henkiseen hyvinvointiin.
Toista lasta odotan nyt ja pian on laskettu aikakin 15.4.09.. Olen kyllä jo valmiiksi asennoitunut siihen, että tympeät ja epäasialliset hoitajat saa varmana takaisin!
Asennevammaiset luuraavat lähinnä vasta lapsivuodeosastolla.
Jokatapauksessa olen menossa turvallisin mielin, koska en usko missään lähimain olevan sillä hetkellä turvallisempaa synnyttää ;)
olen synnyttänyt esikoiseni TYKSissä.
Ja minulle jäi synnytyksestä mukava muisto, kätilöt osasivat tehdä työnsä
loistavasti, olivat koko ajan läsnä eikä minkäänlaisia komplikaatioita tullut,
repesin kyllä mutta pientä tuo, ainakin minulle.
Myös sitten osastolla olivat ihan asiallisia, toiset mukavampia kuin toiset, mutta niinhän se aina taitaa olla.
Kaiken kaikkiaan hyvä kokemus.
Toivottavasti saisin pian uuden vauvan :D
meillä kaks lasta jotka molemmat tulleet tähän maailmaan tyksissä. :) mulla ei huonoa sanottavaa synnäristä tai lapsivuodeosastosta kummastakaan. osaavaa ja hyvää henkilökuntaa molemmissa. kiire on tietysti kova ja ahdastakin saattaa vuodeosastolla olla, mutta en oo antanu sen haitata. on sitä muutakin mielessä siellä ollessa. ;) aina tarvittaessa on saanu hoitajan paikalle ja asiallista on ollu. en tosin odotakaan mitään ylitsevuotavan ystävällistä PALVELUA. ;)
Tyksistä ei varmaan saa synnyttäjän ihannepaikkaa edes kaunistelemalla ;) mutta kannattaa varmaan keskittyä kuitenkin ajattelemaan niitä asioita, joita isolla sairaalalla on etuna.
Minulla takana TYKSissä 2 synnytystä, ensimmäinen alakautta ja toinen sektiolla. Ensimmäinen oli lopputulokseltaan aivan painajainen, sain lähes pahimmat mahdolliset repeämät. Pääsin samantien hoitoon huippukirurgille, nukutuksessa ommeltiin ja hermot saatiin kohdalleen ja olen parantunut kutakuinkin täysin. En edes uskalla kuvitella miten tuo hoito olisi tehty jossain maakuntasairaalassa. En nyt puhu siitä osastolla ajasta tms. koska se ei jäänyt mieleen kovinkaan hohdokkaana, mutta jos jotain menee pieleen niin erittäin pätevät lääkärit ovat valmiudessa, sekä äitiä että vauvaa ajatellen.
Toisella kerralla lähdin hakemaan sektiopäätöstä pelkopolilta, etukäteen kauhuissani koska olin kuullut tyksin sektiovastaisuudesta. Sain erittäin asiallista ja "mukavaa" palvelua (jos nyt näin voi sanoa) ja edellisen kerran repeämiin suhtauduttiin mielestäni asiallisesti. Sain sektioajan ensimmäisellä pelkopolikäynnillä, mikä helpotti suunnattomasti loppuajan odotusta henkisesti.
Sektio meni hyvin, ja siitä on pelkkää positiivista sanottavana. Kipulääkityksestä huolehdittiin os. 310 (muistaakseni) aivan esimerkillisesti, ja todellakin sain kaiken lääkkeen mitä tarvitsin.
Kumpikin vauva ovat valvottaneet kovasti öisin, ja tyksissähän suositaan kovasti tuota vierihoitoa. Jos pysyy tiukkana itse, niin ainakin minun osaltani olen kummankin saanut yöksi hoitajille hoitoon edes kerran jotta itse saanut nukuttua. Tämä vaatii tietenkin sen että huoneessa ei ole muita huutavia lapsia... ;) mutta joka tapauksessa hoitajat ovat ainakin yrittäneet ottaa vauvan yöksi hoitoon jos on tuntuntu että ei itse enää jaksa tia pysty hoitamaan. Erityisesti sektiopotilaille suosittelen tuota ensimmäisen yön hoitoon antamista, koska ei itse oikein pysty nousemaan.