Näyttää Nina Mikkosen puheet kolahtavan kovin moneen naiseen
Ja aika moneen mieheenkin. Runsaasta kaakatuksesta ja haukkumisesta päätellen.
Mä olen ollut äti kotona ja äiti töissä ja myönnän ihan vaivatta, että lapsen on paras olla oman äidin hoidossa jos se vaan on mahdollista. Minusta se on ihan itsestäänselvyys ja fakta, että lapsen paras hoitaja on oma äiti ja useimmiten oma isäkin. Eihän siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Huono homma on jos lapsen on parempi olla päivähoidossa kuin koihoidossa. Ja minusta nykyinen suositus alle 3v :n kotihoidosta on erittäin järkevä ja sitä tulisi tukea. Ja tuetaanhan sitä. Esim. Helsingissä on ollut jo pitkään melkoisen hyvä kuntalisä eikä se kotihoidontukikaan ihan olematon ole. Itse ainakin onnistuin sillä pärjäämään ihan hyvin. En ihan ymmärrä millaiseen taloudelliseen ahdinkoon ihmiset itsensä laittavat jos on ihan mahdotonta olla kotona lapsen ollessa pieni muutamia vuosia. Työelämää on kuitenkin vielä paljon edessäpäin, ei työ yleensä mihinkään karkaa vaikka toisin jotkut luulevatkin. Ainakaan mun työ ei karannut, enkä usko että kovin monella muullakaan niin kävisi.
Kommentit (8)
Olen itse kotona lasten kanssa ja tulen vielä jonkin aikaa olemaankin, mutta tuo nainen on kyllä mielestäni asiaton. EN halua, että minua samaistetaan häneen. Kuka hänelle on antanut luvan "puhua kaikkien kotiäitien puolesta", en minä ainakaan.
On minullakin mielipiteitä, monistakin asoista, mutten tuo niitä julkisuushakuisesti esiin (tosin ei ole tarvetta-minun mieheni ei ole pyrkimässä mihinkään ;)...). Tuolla rouvalla ei ole käytöstapoja, minulla on :=) Tuossa nähdään sisvistymätön moukka, joka yrittää ajaa asiaansa hyökkäämällä muiden kimppuun. Jos hänellä olisi vähänkin koulutusta ja kotikasvatusta takanaan, hän tajuaisi että tuota asiaa voisi ajaa hieman fiksumminkin ;)
Ja syy on se, että sinä ( ja monet muut) jätät ihan kokonaan huomiotta sen N. Mikkosen asian ytimen. Sinä (ja monet muut) lykkäät tuota lapsen kolmea ikävuotta näihin keskusteluihin. Kun se ei ole se Mikkoskan agendan ydin. Ydin on se että äidin pitää olla kotona niin kauan kuin lapsi sitä tarvitsee ja tämä tarve ei Mikkoskan mielestä lopu siihen kun lapsi menee kouluun, saatika siihen kun lapsi täyttää kolme.
Äidin pitää olla lasta vastassa kun hän tulee kotiin koulusta. Näin ollen äitien pitäisi olla kotona n. 15-18 vuotta, siis yhdenkin lapsen äidin.
Siis jos ap olet vienyt lapsesi hoitoon kun hän täytti kolme, sori vaan OLET HUONO ÄITI!
Eukko puhuu pälpättää asiaa, josta ei ole vaivautunut edes ottamaan kunnolla selvää. Ei tuolla jyräysmentaliteetillä ketään "käännytetä", kannattais väitellä asioista kunnolla eikä "kumpi oli ensin, muna vai kana" tyyppisillä lausahduksilla.
Katsokaa sen silmiäkin kun ne pyöristyy hullun kiilto silmissä. Pelottavaa!
tarvitsee puhua agraaliyhteiskunnasta, Hitleristä ja sen sellaisista. Mitä tekemistä noilla asioilla on sen kanssa, hoidetaanko 2000-luvulla lapsia tarhassa vai kotona?
Ei minun lapselleni ainakaan mitään aatteitä syötetä hoitopäivän aikana. Ainoa aattelinen päiväkerho, mikä mieleen tulee, on seurakunnan kerho. Itse tosin lapsena sellaisessa olleena ei sielläkään mitään uskontoa tuputettu.
Ainakaan meillä päin pääkaupunkiseudulla en kuullut kenekään tuntemani työssäkäyvän arvostelevan jonkun päätöstä olla kotona. Jos jollain on siihen varaa, niin sittenhän on kotona. Tosin se ei mielestäni tee kyseisestä äidistä yhtään sen kummoisempaa kuin työssäkäyvästä sisarestaan.
että saisin tuota kuntalisää. Ei kaikkialla sitä saa.
En halua että tuollaiset ihmiset puhuvat kotiäitien puolesta. Niinkuin jo täällä sanottu, että ottaisi edes selvää asioista ja opettelisi käytöstapoja ennen kuin menee saarnaamaan :)
Pitäisi löytää joku toinen ajamaan kotiäitiyden asiaa. Jos se kerran on pakollista, eikä voida kunnioittaa ihmisten päätöksiä.
t: yksi kotiäiti.
- Olen Mikkosen kanssa samaa mieltä siitä, että kotiäidit ovat sankareita. Mutta niin ovat työssä käyvät vanhemmatkin, jotka silti ehtivät omistautumaan lapsilleen. Lisäksi Mikkosen esiintymistä katsellessa tuli mieleen, että Hitlerinkin äiti oli kotiäiti, Relander kirjoittaa kolumninsa lopuksi.
Multa on mennyt ihan ohi koko juttu. Olen kiinni kodissa ja työssä. Mulla ei ole ollut aikaa seurata lainkaan koko keskustelua. Ja kuka Niina Mikkonen??
Huusi ja mesosi omaa outoa maailmankuvaansa antamatta keskustelussa sanan vuoroa toiselle keskustelijalle, ajatusten perustelut olivat ohuita ja hauraita.
Jos kotiäitiyttä olisi oikeasti haluttu puolustaa olisi varmasti jostain löytynyt täysipäinen kotiäiti keskusteluun.