Mikä ihmeen tauti kiertää Etelä-Suomessa?
Hirveän sitkeänpitkää kuumetta ja yskää sekä päänsärkyä. Kuume kestää 5-6 päivää ja kiertänyt koko perheen. Kuuleman mukaan kouluissa ja päiväkodeissa esiintynyt erittäin laajasti.
Kommentit (16)
Meillä on rokotettu koko perhe. Ootteko kenties niitä jotka ei ota "turhia" rokotuksia vaan mieluummin sairastavat vastustuskyvyn parantamisen nimissä? Jos olette niin mitä täällä vingutte, olkaa onnellisia kun vastustuskyky kehittyy;)
Influenssa ei todellakaan ole sama kuin tavisflunssa.
Oikeestaan en edes tiedä, onko edellinen flunssa muuttunut toiseksi, vai onko tää vielä sitä samaa. Päiväkodissa sanoivat, että sitkeää flunssaa on ollut niin aikuisilla, kuin lapsillakin. Ne ketkä ovat jo sairastaneet, ovat jo uusintakierroksella.
Aivan karsea tauti, pääkipu jotain uskomatonta ja kuume nousee lähelle 40 astetta. Välillä jo luulee, että tauti on taltutettu, mutta eihei .. yhden-kahden kuumeettoman päivän jälkeen kuume nousee jälleen.. Särkylääkkeet eivät ole ainakaan meillä auttaneet sanottavasti :-(
Ensin lapset erikseen ja sitten vielä itse. Yhteensä muutamana päivänä olen päässyt töihin tämän kuukauden aikana.
meillä kanssa kuumetta lähes 40, tosi kova yskä. Ja tosiaan kun jo luulet että tauti on ohi, niin yhtäkkiä kuume nousee uudestaan. Ja kuumelääkkeellä esim miehellä kuume laski 39,2:sta 38,7:ään mutta ei sen alemmas millään.
Esikoisella taudin alkamisesta kaksi ja puoli viikkoa ja edelleen yskii vähän.
Tänä vuonna influenssarokotteessa kuitenkin hyvin pitkälti samat pöpöt, joita liikkeellä, eli suurella todennäköisyydellä rokotteen ottaneet välttyvät influenssalta.
eli kova kuume, paha yskä on meidän perheessä ollut miehellä ja lapsilla, jotka ovat saaneet influenssa rokotteen. Minua ei ole rokotettu ja ainoana olen säilynyt terveenä.
Meillä mies sairasti sitä kolmatta viikkoa. Sitten mulla alkoi samat oireet (kuume, päänsärky, kurkkukipu), mutta seuraavana päivänä oli aika varattuna homeopaatille.. sain lääkkeen (Nux-V) ja seur päivänä olin terve!
Samaa lääkettä sitten miehelle ja tervehtyi sekin.
Yksi lapsista valitti oikein kovaa päänsärkyä toissapäivänä. Annoin lääkkeen nukkumaanmennessä, ja meni kouluun eilen (koepäivä). Vähän yski yöllä, muttei muuta ole valittanut ja on ollut ihan terveen oloinen.
flunssaa on ko. tauti, influenssaan kuuluu lihassärky , ei yskä eikä nuha. Ko. flunssaa on ollut joulukuusta asti liikkeellä aika kattavasti kouluissa ym. 1/3 luokista saattaa olla sairaana. Mutta kyseessä ei siis ole influenssa, jota ei ole vielä raportoitu epidemiana saapuneen suomeen. Ihan maallikkotietoa vaan.
ainakin meillä on ollut todella rajut oireet ja pitkäkestoinen
Voi elämä teitä uskomushoitouskovaisia. Ei tosiaan ollut influenssaa teidän päänsärkynne.
Vierailija: Meillä mies sairasti sitä kolmatta viikkoa. Sitten mulla alkoi samat oireet (kuume, päänsärky, kurkkukipu), mutta seuraavana päivänä oli aika varattuna homeopaatille.. sain lääkkeen (Nux-V) ja seur päivänä olin terve!
Samaa lääkettä sitten miehelle ja tervehtyi sekin.Yksi lapsista valitti oikein kovaa päänsärkyä toissapäivänä. Annoin lääkkeen nukkumaanmennessä, ja meni kouluun eilen (koepäivä). Vähän yski yöllä, muttei muuta ole valittanut ja on ollut ihan terveen oloinen.
Koko perhe sairasti vaikka meillä kaikilla oli otettuna influenssarokote. Tuskinpa kaikilla neljällä rokote olisi pettänyt.
elekääs nyt ihmiset sekoitelko asioita ! Tämä flunssavirus vaan sattuu olemaan sitkeää sorttia.
Voi elämä teitä uskomushoitouskovaisia. Ei tosiaan ollut influenssaa teidän päänsärkynne.
Vierailija: Meillä mies sairasti sitä kolmatta viikkoa. Sitten mulla alkoi samat oireet (kuume, päänsärky, kurkkukipu), mutta seuraavana päivänä oli aika varattuna homeopaatille.. sain lääkkeen (Nux-V) ja seur päivänä olin terve!
Samaa lääkettä sitten miehelle ja tervehtyi sekin.Yksi lapsista valitti oikein kovaa päänsärkyä toissapäivänä. Annoin lääkkeen nukkumaanmennessä, ja meni kouluun eilen (koepäivä). Vähän yski yöllä, muttei muuta ole valittanut ja on ollut ihan terveen oloinen.
Koko perhe makaa. Jos käy kaupassa, niin taas tulee kuumetta.