Muita joilla talvi yhtä sairastelua?
Täällä takana ehkä 2-4 päivää kun lapset olis molemmat olleet hoidossa
ja 6 päivää, että olen itse käynyt töissä 2,5kk aikana!
Kommentit (4)
Mitä vaihtoehtoja työnantajalla on oikeasti? Jos työntekijä sairastaa ja lapset sairastaa ja on käytetty jo koko mummola-isä-äiti-vuorottelu-kapasiteetti ja enempään ei kyetä, niin pakko varmaan hyväksyä tilanne.
Enemmän ite tunnen syyllisyyttä. Työnantaja kyllä jo kyseli "puhuttelussa" tässä, että onko tulossa ja tiedossa et tulis lisää poissaoloja sairauksien takia, ja sanoin niin niinkuin asiat on, että en voi tietää, toivon totisesti että ei tulisi poissaoloja niin elämä olis paljon helpompaa. Ja taas kipeänä.
Syyllisyyden takia tässä mietin jo irtisanoutumista, mutta eihän se ole vaihtoehto 2000-luvun Suomessa. Kotona pää leviäisi. Ja isompi menee jo eskariin syksyllä, pienenpikin täyttää 4 vuotta joten ei niitä kotonakaan enää voi "jemmailla" pumpulissa. ;)
Samaa täälläkin. Vakitoimessa olen sairaanhoitajana, joten työ on kyllä pysyvä. Sairaspoissaolotilastoni ovat vain aivan kauheat. Syksyllä palasin töihin ja lapset ovat vuorotellen kipeänä. Viimeksi olen ollut töissä viime viikon alussa ja ilmeisesti vielä loppuviikko kotona. Riesana ovat olleet mahataudit, toistuvat kuumeet, enterorokko ja nyt toisella lapsella pitkittynyt kuumeilu ja korvatulehdus päällä. Poissaolopäiviä on vähintään 5 per kuukausi ja parhaimmillaan 15.
Syksyn pärjättiin hyvin, mutta nyt uudenvuoden jälkeen on jatkuvasti ollut jotain. Meillä lapsia on kolme joten voitte kuvitella että melkein aina on jotain jollain! Toissapäivänä tyttö oksensi -> pidin eilen kotona varmuudeksi. Tänään pienin itkuinen ja flunssainen ja vanhemmalla pojalla kipeä maha. Voi voi ei oikein tiedä mitä tekisi! Onneksi miehellä vain iltatöitä joten hän on kotona nyt lasten kanssa ja itse teen oman firman töitä näin päivisin. Mutta kyllä työt väistämättä kärsivät jos lapsilla paljon sairasteluja:(.
Itsekin oon jo toista kertaa flunssassa uuden vuoden jälkeen. Vähän tympäisee:((.
Kärsivällinen työnantaja sinulla.
Meillä tuntuu olevan koko ajan jotain pientä, flunssaa, mahatautia ja semmoista. Ja enterorokkokin kävi kylässä.