Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmeen viitekorkoon sitä nyt lainansa sitten sitoisi???

Vierailija
26.01.2009 |

Huomenna pankki. En siis tiedä vieläkään. 1-2-3-4-5-6 kk euribor?? Nyt on 12kk euribor, joka vaihtui just viime loka-marraskuussa kun korot oli kaikkein korkeimmillaan, eli toki kannatta atehdä jotain.

Mutta mitä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin 3kk euriboriin, sillä edellytyksellä, että:

* muut lainaehdot pysyy samoina, että esim. marginaaliin ei kosketa

* laina pysyy ns. vanhana lainana

* lainaa ei ole järjettömän paljon.

Jos lainaa on tosi paljon, niin miettisin sitäkin, että jakaisiko riskiä ja ottaisi toisaalta osan 3kk euriboriin sidottuna ja toisen osan sitten kiinteällä pitkällä korolla.

Vierailija
2/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken ole ap, niin silti sama asia mietityttää.

Mitäs sinä luulet, vieläkö EKP laskee korkoa? Miten paljon veikkaat, voiko laskea kesään mennessä esim. 1,5%:n? Nythän on kuitenkin jo tiedossa, että 2010 tulee olemaan suomelle synkkä vuosi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100 eur järjestelypalkkiota joudutaan maksamaan varmaan.

Marginaalineuvottelusta en tiedä vielä mtien menee, nyt on 0,3 eli tosi alhainen. ´Toisaalta jos se nousisi vaikka 0,4:ään niin ehkä silti kannattaa tehdä muutos, maksetaan niin hirveesti joka kuukausi nyt.

Meillä on nytkin siis puolet lainasta kiinteäkorkoista, ja vain se toinen puoli on nyt muutoksen kohteena. Säästöä tulee silti, koska lainaa yhteensä yli 200t - ja maksetaan siis aika kovaa korkoa nyt.

ap

Vierailija
4/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että korkoja lasketaan vielä, mutta toisaalta luulen, että Euroopan talouden talouskriisi ei ole vielä näkynytkään. Kunhan se pommi laukeaa ihmisten silmiin samoin kuin Jenkeissä teki, niin sitten voi olla melkoista epävarmuutta taas markkinoilla ja ei voi tietää, että miten korkojen käy. Inflaation takia korkoja tuskin ollaan hyvään toviin nostamassa. Sen sijaan pankkien pitää jostain tuottavuus tempaista, joten luulisin, että marginaalit nousee. Näppituntuma siis on, että vanhojen lainojen omistjat tulevat hyötymään laskevista koroista, kun taas uusien lainojen ottajat eivät niistä pääse hyötymään, kun marginaalit nousee vastaavasti toiseen suuntaan.

Vierailija
5/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä mieletön tietolaari ja aina niin avulias!

Juuri näin pähkäilin minäkin. Olemme ensiasuntoa ostamassa!

Vierailija
6/7 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankin aikakin siirtyi joten nyt on taas sitten lisäpäiviä aikaa pähkiä asiaa

ap

Vierailija
7/7 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa nollakorosta (kuten USA:ssa tällä hetkellä) on puhuttu. Riippuu tietenkin taantuman syvyydestä.

Etkös sä melba muuten ennustanut että nyt oltaisiin 10% koroissa?

Luulen, että korkoja lasketaan vielä, mutta toisaalta luulen, että Euroopan talouden talouskriisi ei ole vielä näkynytkään. Kunhan se pommi laukeaa ihmisten silmiin samoin kuin Jenkeissä teki, niin sitten voi olla melkoista epävarmuutta taas markkinoilla ja ei voi tietää, että miten korkojen käy. Inflaation takia korkoja tuskin ollaan hyvään toviin nostamassa. Sen sijaan pankkien pitää jostain tuottavuus tempaista, joten luulisin, että marginaalit nousee. Näppituntuma siis on, että vanhojen lainojen omistjat tulevat hyötymään laskevista koroista, kun taas uusien lainojen ottajat eivät niistä pääse hyötymään, kun marginaalit nousee vastaavasti toiseen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä