Voiko laittaa samaan huoneeseen, ikäeroa 6 vuotta?
Eli meille syntyy toinen lapsi nyt keväällä, ja esikoinen täyttää samoihin aikoihin 6 vuotta, asumme pienessä kolmiossa. Lastenhuone on ihan kivan kokoinen, muttei niin suuri että sen saisi fiksusti jaettua kahtia. Me vanhemmat emme myöskään voi muuttaa olohuoneeseen, koska siellä ei ole tilaa parisängylle sohvan lisäksi. Onko meidän pakko vaihtaa asunto suurempaan vai onko mitään toivoa, että muksut voisivat jakaa huoneen noinkin suuresta ikäerosta huolimatta? Hassu ajatus, että esikoinen tulisi koulusta kavereiden kanssa meille, muttei voisi mennä huoneeseensa ku 2-vuotias sisarus nukkuisi siellä päikkäreitä.... :/
Kommentit (2)
Ennen nukuttiin koko perhe samassa huoneessa.
Itse jaoin lapsena huoneen todella eri ikäisten sisarusten kanssa, joskus tietysti harmitti, mutta meillä olikin sääntö että jos jollain on luvattu kaveri kylään niin huoneeseen ei silloin tule muita. Tässä opitaan myös tilan jakamista ja toisen ihmisen suvaitsevaisuutta, tapojen erilaisuuden sietämistä, mitkä tuntuu nykyään olevan hakusessa näiltä lapsilta jotka ei joudu jakamaan tilaansa.
Niillä sitten parisuhteet on yhtä ongelmaa kun onkin joku toinen joka pitää ottaa huomioon ja joka "tunkee mun reviirille".
Miksei 2v voisi olla pieni pinnasänky teidän huoneessa päikkäreitä varten tai nukkua päikkärit teidän sängyllänne?? Kun isompi tulee teini-ikään niin voi olla että tarvitaan uusia järjestelyjä mutta kyllä nyt pitäisi toistiseksi mahtua. Ei siellä huoneessa kuitenkaan koko aikaa olla, toinen menee muualle leikkimään jos toinen lukee kokeisiin tms.
ja omat huoneet heillä on.
Ehkä se vauva voisi olla teidän huoneessanne ainakin alkuun.
Minun 6v oli tottunut olemaan ainoa lapsi ja se vauvan tulo oli aikamoinen shokki hänelle. Mieheni ei auta vauvan hoidossa, anoppi tuli 3kk:si ja huomioi vain vauvaa ja isompi ei kiinnostanut.
Mutta se on nyt mennyttä