Poikien äidit: " leikkiikö" teidän pojat pippelillä?
Meillä on 4-vuotias poika, enkä oikein tiedä, miten pitäisi suhtautua pojan pippelin tutkimuksiin. Tänäänkin oli mummilleen sanonut, että katso mummi kun mulla on iso pippeli...
Selitin lapselle ( ja olen muulloinkin selittänyt) että pippeliin ei kosketa silloin kun muitakin on paikalla, että niin ei ole tapana tehdä. Ei oikein mene perille...
Mummi oli sanonut että ei saa koskea, se menee kipeäksi, mutta minusta sekään ei ole ihan oikein sanottu kun eihän se siitä kipeäksi mene.
Miten toimia tai mitä sanoa?
Kommentit (7)
Mutta useimmat pojat leikivät.
Monet 4-vuotiaat voivat vaikka päiväkodissa nukutushetkellä leikkiä pippelillaan tms. Mutta jos 4-vuotias ei ole käsittänyt, että pippeli pysyy housujen sisällä kavereiden kanssa leikkiessä tai ruokapöydässä niin silloin on ehkä hyvä viedä lapsi tutkimuksiin.
Joskus venyttelee ja iltapissalla toteaa pippelin olevan pitkä, kun jöpöttää. Mutta kun asiasta ei ole tehty itään numeroa, ei tunnu olevan kovin kiinnostavaa. Ehkä hän ei vain ole huomannut, että se myös tuntuu kivalta? Ikää 4 v.
normaalia, hyvä alpsen on itsensä tutustua.
5
ei ole sitä kavereille eikä kylässä esitellyt, kotona vain.
Ilmeisesti tuo mun tapani on ihan oikea, että sanon, ettei siihen kosketa kun muita ihmisiä on paikalla ja ettei sitä ole tapana muille esitellä?
repii ja venyttelee kaksin käsin pippeliään, pippeli välillä ihan naarmuilla ja vuotaa jopa verta.
Siten ollaan opetettu, että on yksityisasia, eikä räplätä toisten nähden. Mutta tuo mummon kommentti oli minusta vähän huono, kyllä siihen saa koskea, eikä minusta lasta pidä siitä pelotella.
tai pitelee pippeliään jos on ilman housuja. Housujen läpi eivät rälpää. Olen puhunut, että pippeliä räplätään omassa huoneessa kun ei ole muita paikalla. Välillä isompi muistaa, välillä ei :) Sellaistahan se on, lapsia kun ovat. Joskus tulevat näyttämään, että katso kun mulla on iso pippeli tai ihmettelevät kun pippeli " jöpöttää" , jolloin todetaan että kyllä on hieno ja sanotaan, että laita pippeli nyt piiloon ja ettei sitä sovi esitellä ihan julkisesti vaikka se hieno onkin.