Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN viikko 19 **

05.05.2008 |

Pakko testata, että toimiiko nämä uudet sivut.

Meillä oli vaihteeksi paljon hulinaöitä, mutta viime yönä vauva nukkui rauhallisemmin. Ihanaa.

Neuvolassa (9kk) käytiin eilen ja pituutta oli tullut (72 ja n.8600), samoin painoa, että nyt ei tarvitse olla huolissaan pojan kasvusta. Seuraava neuvola täällä onkin vasta vuoden ikäisenä.Säästötoimet syövät neuvolakäyntejä. Paljon on tippunut pois käyntejä sen jälkeen, kun esikoinen oli vauva. Luulisi, että neuvolatoiminnasta ei kannattaisi pahemmin karsia.

Västis

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuuta, ihmiset!

Näin se Vitanovakin kokeilee viimein uusia sivuja pikaisesti, ennen muuta hässäkkäänsä. Toivottavasti toimii. Tämä vihreä kyllä on ihan miellyttävä silmälle. ;) Vaikka hiukan hailakka entiseen napakampaan sävyyn verrattuna. Ja että vallan voisi kuviakin lisäillä, ohhoh... Tähän voisi siis jäädä vallan koukkuun, vielä pahemmin kuin jo nyt olen!

Samuli on aivan puskan takaa yllättäen joutunut varmasti ohimenevään mielenhäiriöön: Se otti ja nukkui kaksi kokonaista yötä omassa pedissään heräämättä kertaakaan välissä (paitsi ekan puolen tunnin jälkeen yhden kerran)!!!! Sen jälkeen on joka yö herännyt jossain vaiheessa ja tahtonut viereen, mutta on vain vähän kamppaillen nukkunut siinä sitten ihan tyynesti (tai ainakin melkein) sinne kuuteen asti. TÄTÄ LISÄÄ!!!! Polvi- ja rähmäseisonnan sijaan alkoi myös hän nousta eilen kunnolla seisomaan kaikkea mahdollista vasten, ja yllättäen istuukin tukevasti, kun tähän mennessä on heittäytynyt heti makuulle naureskellen, kun olen häntä koettanut saada istuvaan asentoon.

JA juu, äitienpäivä... Tällä hetkellä mua nyppii koko tuleva juhla. Ei äitiyden takia vaan kaikkien vierailua odottavien mummujen ja aikataulujen yhteensovittaminen PLUS oma rakas pökkelö aviomieheni, joka viimoisissa tenttistresseissään kai otti ja herppasi eilen siitä, että meikä oli pukannut hänelle varsin selkeän viestin kännykkään. Ilmoitin siinä lähteväni täältä ulos, pois, hengittelemään HETI, kun hän vain tulisi, ja ottavani vaikka Samulin mukaan mutta että noita kahta isompaa en halunnut hetkeen nähdäkään näkimissäni! JA jo vain mies tästä kimpaantuu ja loihee lausumaan että "on se kumma kun en muutamaa tuntia kestä lasteni kanssa yksin kotona enkä ole iloinen, kun on tällainen mahdollisuus, että voin olla kotona blaablaablaa!!!!" TSIIIIISUS mikä törppö!!! Minähän hoidan nämä aina ja miltei joka hiivatin hetki yksin, kun hän on töissä, työmatkalla tai koulussa tai sitten lukee tenttiin tms. Tai rakentaa terassikatosta, kuten nyt.

Kyllä kuulkaa pukkaan tekstiä tästäkin pieneen kirjalliseen yritelmääni! Eipä tiedä aviomies, mitä muori täällä kirjoitteleekaan... Juu, Meikä ajatteli nyt viimein koota hiukan näitä ajatuksiaan ja kokemuksiaan ja saada niistä jotain luettavaa paperille. Jos ei kukaan sitä julkaise, niin onpahan pientä faktaa ja muisteloa ainakin itselle ja lapsille, jahka musta aika joskus jättää.

Eli pakko palata tuonne Microsoft Wordin puolelle pohtimaan sanavalintojani.

Mukavaa viikkoa ja ennen kaikkea äitienpäivää, naiset!

Vitanova ärhäkkänä

Vierailija
2/19 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huhuilen kuulumisia kertomaan..

Vitanovan tunnelmat tuntuvat niin tutulta. Mies vaatii tehdä monia asioita yksin, ilman häiritseviä lapsia. Minä teen useita asioita keskeyttäen kaikki monia kertoja. Pesen pyllyä, etsin lelua, teen ruokaa, pesen pyykkiä siivouksen tms ohessa.. Onneksi pienen räpätyksen jälkeen on taas esikoinen päässyt isin kanssa tekemään juttuja..

Äitienpäivänä on helpottavaa, kun isoäidit ovat tarpeeksi kaukana. Me ollaan hyvin minimalistisia tässä asiassa. Olen saanut tarpeeksi hermojen menetyksiä, kun joulut ja pääsiäiset ovat aiemmin olleet yhtä sukulaissa ramppaamista. Eniten jännittää kykeneekö tuo esikoinen pitämään salassa kerhossa tehdyn lahjansa. Vauva tekee varmaan taas omia "lahjojaan".. Eli kakkapyllyn pesua on tiedossa huomennakin..

Hyvää äitienpäivää elokuisille!!

Västis ja lapsoset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kyllä hermot palaa ku ei näitä uusittuja sivuja osaa käyttää taikka sitte toimiikohan kaikki niinku pitääki...?

Tämä elokuun porukka on VIIKON potenut vatsatautia...esikko alkoi viime maanantai-iltana ripuloimaan...keskimmäinen valitti vatsaansa keskiviikkona neljän jälkeen (juuri oltiin saavuttu kouluun tutustumisesta..monikohan sai tartunnan???) ja kohta alkoki oksentamaan...Jooel alotti tunti tästä...Oma olo huononi päivän mittaan mutta eipä siinä potea ehtiny ku keskimmäinen oksensi ihan solkenaan yhteen asti yöllä (minä vielä kauhulla valvoin kolmeen, sitä oksennusta siis ihan lensi siihen asti) ja Jooel oksensi aina ku suuhun oli jotaki saanut...

Ja mikä ihaninta ukkokultanihan oli reissussa, joten yksin oli selvittävä ja eipä auttanu voivotella jos itteä heikotti tai oksetti...Jooel lopetti oksentamisen torstaina kolmen aikaan ja vaati vielä tietty tän jälkeen 120% virikettä ja muuta seuraa ja ite ku ois vaan halunnu maata ja nukkua...illalla veti vielä sänkyrallia puolen yön aikaan ja silloin tuntu että MÄÄ EN VAAN ENÄÄ JAKSA!!! Lopulta sain hänet nukkumaan...

mies saapui reissultaan yhen jälkeen eli vajaan tunnin nukuin siinä ja heräsin tietty ihan kokonaan ku hän tuli..ihmetteli miten niin kuuma olin, tietty oli vielä sitte kuumeen siihen tekassu...noh hän nukahti mutta enpä enää unta saanut...kolmen aikaan kökkäsin siinä vielä...

aamulla oli pakko nousta viemään esikko kouluun ku toista en ylös saanut...perjantai meni huuruissa ja uutta kirjahyllyä kasatessa (niin tietty sen piti tulla sitte vielä tähän samaan syssyyn) ja sitä laitettiinki koko tuhannen viikonloppu ja vieläki siinä ois hommaa...

Lauantaina pakko oli jo kauppaan päästä ja kotiin saavuttiin niin eiköhän mies tullu kipeeksi!!! ja tässähän meni sitte taas seuraava yö ihan plörinäksi ku toinen voihkii ja rampaa vessassa ees taas niin nukuppa sitte siinä...

noh äitienpäivä meni siivotessa, järkkäilessä, pyykätessä, kävinpä rappaamassa vähän kukkapenkkiäki ja tottahan sitä piti kokatakki...harmittaa kyllä ku ei pystytty yhessä mitään touhuamaan...mutta minkäs näillä mahtaa...

Se vaan kyllä potutti ku lauantaina pahimmassa olotilassaan sanoi että "mitenkään sun olitilaa väheksymättä niin tää on kyllä niin paljon pahempaa"....mulla kyllä vähän niin ku kliksahti...sanoin siihen että kuule et millään voi tietää mikä olo mulla oli ku et ollu kotona ja toisekseen mää en yksinkertaisesti "päässy" sairastamaan ku oli muut joita oli ajateltava ensin ja paljon asiaa jotka vain oli hoidettava oli olo mikä tahansa (esim kakkapyllyt kuraiset sellaiset)...ku eihän Jooel esim.nukkunu päikkäreitään ku oli niin kipeä....siis että jos siinä vaiheessa ois saanu pikkasen itekki olla vaan...voi noita...

Viime yö tietty meni plörinäksi kunnolla ku sain Jooelin nukkumaan ysin jälkeen ja ku sänkyynsä nostin niin heräs täysin :( koko tuhannen lätkäpelin ajan yritin häntä uudelleen nukuttaa mutta EI noh tulipa sitte seurattua lätkää ja taisteltua yliväsyneen pienen miehen kans...kahen aikaan sitte ite vihdoin pääsin nukkumaan...joten viikon aikana ei ole tullut yhtenäkkään yönä neljää tuntia enempää nukuttua (+yösyötöt) jote voitte kuvittella että oloni on mitä hehkein!! :x

Niistä koirista vielä...Kiitos kaikille avunantajille..

Sen verran vielä että mun edellisen koiran kuolemasta tulee kesällä 12v ja olen siitä asti ollut meille laittamassa toista, mutta meillä tuo mies on siis veto-oikeuttaa päässyt tähän mennessä käyttämään....ja nää rotuhommelit on siis sellasia joita siis olen tän 12v pyörittäny enemmän tai vähemmän ja moneen kasvattajaan olen ollut jo yhteydessä...

mutta en enää häirihe teitä tämän asian tiimoilta :) jatkan siis pohdintoja lähinnä ittekseni..

Täytynee laittaa tuo kitisevä konttaaja nukkumaan...

Niin myöhästyneet äippäpäivän onnittelut kaikille!

nani ja Jooek 9kk

Vierailija
4/19 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten alkaa kyllä into lopahtaa edes yrittämiseen.

Meillä on kotona sellaista matalapainetta ilmassa, että huh huh. Äitienpäiväkään ei voisi olla ollut huonompaan saumaan. Ilahduin kyllä tosi paljo tyttären kerhossa tekemästä hienonhienosta lahjasta ja kortista ja siitä, että osasi pitää yllätyksen salaisuutena! Viime vuonna aina lipsautti kaiken etukäteen. Miehen kanssa meillä onkin sen verran kireetä , että tunnelma on mitä mahtavin järjestää lauantaiksi neidon synttäreitä.. Onneksi ne synttärit ovat minun osaltani aina sellaista hässäkkää, että tuskin kukaan ehtii huomaamaan meidän surkean huonoja välejä ja tuskin itse ehdin huomata koko ukkoa. Jostain syystä haaveilen sellaisesta vanhasta luolamiesmeinigistä, jossa ukot oli metsällä tuhat vuotta putkeen ja naiset yhdessä hoitivat lapsia.. Mies ehti käydä kotona sen verran, että siitä ehti saada tarpeekseen ennen kuin lähti taas metsälle.. No, nyt ajatukset menevät ehkä vähän huonoja latuja pitkin.

Imuri odottaa ja leluja korjaamaan, jotta saan siivottua..

Onnea äideille jälkikäteen!! Ollaanhan me äitejä joka päivä, joten muistakaa itse hemmotella itseänne muinakin päivinä (varsinkin, jos kukaan muu ei sitä muista).

Västis X-( X-(

Vierailija
5/19 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan kuinka toimii...

En ole saanut 3 päivään vauva palstaa edes auki ja nyt sattuman kautta etusivulla luki vauva palstan uusimmat kirjoitukset ja sitä kautta pääsin!

Minulla ei ole tällä hetkellä miehestäni mitään negatiivista sanottavaa. Osittain johtuen ihanasta ruusu puskasta jonka eilen minulle toi ja suurimmaksi osaksi johtuen siitä, että työkaverini kertoi n.viikko sitten, että miehensä oli kymmenen yhteisen (8 vuotta naimisissa) vuoden jälkeen ilmoittanut, että voit pakata kamasi ja lapsesi (kaksi edellisestä liitosta) muuttaa pois!!!

Heidän yksi yhteinen lapsi jää isälleen.

Oli tullut todella suurena yllätyksenä ja shokki siis melkoinen!

Kaveri kävi juuri meillä ja itku siinä pääsi itselläkin... :( :(

Todella surullista!!!!!

Onneksi on oma ihanan mies ja lapset!!!!!!!

Nyt taidan tällä erää jättää naputtelun tähän ja viedä Saanan nukkumaan!

Kokeillaan nyt toimiiko tämä...

T:Mona ja muksut

PS. Saana rupes syömään miedoimman makuisia 8 kuukautisten ruokia, kun soseutan ne ensin sauvasekoittimella ;)

Vierailija
6/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki edelliseen keskusteluun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tt.asp?appid=73&p=2&tmode=1&smode=…

Käyn pesemässä yhden kakkapyllyn ja jos ehtisi sitten palailla..

Vähän kettuilee taas nämä sivut minulle..

Västis

Vierailija
7/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai ja vesisade. Kivaa, että sataa vettä pitkästä aikaa. Näin koivuallergikon vaimona unohdan joka vuosi, kuinka pinnaa alkaa kiristää miehen allergian tuomat oireet. Yleinen kärttyisyys lisääntyy aina meidän perheessämme..

Joillakin alkaa jo pian työt. Voi hurja.. Aika on mennyt ihan siivillä. Itse jo nyt mietin,että mitä työtä sitä tekisi sitten tammikuusta lähtien.. Sitä ennen pitäisi saada päätettyä, mistä näille hakisi hoitopaikkaa. Ja se mistä hoitopaikan saa sitten, on ihan arpapeliä.

Mitä äitienpäivä suunnitelmia teillä on? Itse tajusin, että äitienpäivä tosiaan on pian ja pitää laittaa menemään omalle äidille pian ulkomaille pakettia, ja se tuskin enää ehtii ajoissa. Yhtä juhlaa meillä tämä toukokuu, kun on myös kahdet synttärit perhepiirissä ja parit lisää sukulaisten parissa. Jostain kumman syystä kakkuun alkaa olla kuun loppupuolella vähän kyllästynyt.

Meidän pikkumies saa itsensä koko ajan paremmin pystyyn joka paikkaan. Alan pelkäämään tavaroiden ja pikkumiehen puolesta.. Telkkaria olisi kovasti taputtelemassa, jos en ehdi hakea pois/kieltää. Ja voi sitä raivoa, mitä pienestä miehestä löytyykään, kun kivat hommat keskeytetään.. Taaperokärry on meillä nyt hankintalistalla. Esikoiselle sitä ei hankittu, kun silloin asuttiin hyvin ahtaasti. Miten muuten muut elokuiset ovat autojen perään? Ulkoillessa meidän ukkelin pää kääntyy kyllä hyvin kaikkien autojen perään.. Siskoltaan en ihan moista muista, tai sitten olen vain unohtanut.

Pikkumies sitkuttelee taas liian vähäisillä päiväunilla, joten alkaa olla kärtsy ja pian on jo pikku-ukkelin yöunien aika.. Kunhan toi eroahdistus helpottaa, on pakko etsiä itselle säännöllistä tekemistä kodin ulkopuolella ilman lapsia. Alan olla sen tarpeessa..

Missä luuraatte hoi elokuiset? Kuulumisia odotellessa..

Västis ja lapset

Vierailija
8/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans mies on koivuallerginen, pientä kärttyisyyttä ilmassa siis täälläkin! Meillä ei pääkaupunkiseudulla satanu tänään, tuuli sitten senkin edestä! Mutta eilen tuli onneksi pieni kuuro, joka kyllä heti putsas ilmaa.

Meillä kontataan ja noustaan alarappua vasten seisomaan!! Viikko sitten lähti ryömimään omatakeisella tyylillään ja nyt sitten kaksi päivää sitten lähti konttaamaan ja eilen jo punkes ittensä pystyyn alarappua vasten, sitä pitääkin nyt sitten tilaisuuden tullen aina harjoitella. Ja itse asiassa parantelee asentoaan siinä rappuun nojatessaan, eli askeliakin on sitten jo nähty. Kyllä mennään nyt lujaa! Äitillä ihan päätä huimaa! Ja nyt sitten saa ollakin ihan eri tavalla silmä tarkkana, että missä sitä oikein mennään. Ja ihan pistää palan kurkkuun, nyt se vauva lähti liikkeelle! Ei ookaan enää ihan vauva :( Ja tätä sitten on intona taas odotettu. Ollappa joskus tyytyväinen ;)

Olen viikonlopun aikana saanu nukuttua univelkoja vähemmäksi, hitsi, kun en aina ite tajua kuinka väsyny olenkaan, että osaisin ennakoida, enkä päästäisi itteäni ihan piippuun. Mun pinna on meinaan niin lyhyt, ku oon väsy. Joten täällä on taas mesottu joka pikku asiasta ja vähän isommistakin. Mutta kyllä eilen ku pitkän yön jäliltä heräsin, tuntui maailma ihan ihmeen kirkkaalta ;) Mun oma poskiontelontulehdus, siihen perään Luukaksen korvatulehdus, niin univelkaa on mahtavasti. Ja tosiaan meillähän on kans nyt noin kuukauden päivät heräilty enimmäkseen kuudelta. Kasi ois semmoinen ihana, seiskakin ihan ok, mutta ei kuudelta, herranen aika! Ja nukkumaanhan paukapäänä ei voi ajoissa mennä. Tänään kyllä yritän, on vissiin noi liikkumishommat saanu meillä viime yön rikkonaiseksi, toivottavasti ei oo korvissa mitään häikkää, antibiootti on vielä päällä... Tai sitten meillä tehään taas hampaita (4 on jo).

Että semmoista meillä. Nyt maksan vielä laskut ja sitten nukkumaan! Hyviä vointeja ja rauhallisia öitä! emma ja Luukas 9kk(perjantaina)

Vierailija
9/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kirjoitin pitkän jutun ja niin katosi vain bitti-avaruuteen. Siitä v***neena en kirjoittanut toistamiseen, joten viime viikon jutut uudelleen.

8 kk neuvolassa mitat 67 cm ja 8,4 kg. Toisin sanoen pituutta ei ole tullut lisää 3 kuukauteen, mutta painoa kyllä. Pikkuisen on posket pullollaan meitin neitillä, mutta ei kai tuo kummakaan, kun syö muttei liiku. Täällä Tanskassa tehtiin myös silmä-, käyttäytymis- ja kuulotesti. Kuulotesti ei mennyt putkeen, joten se täytyy uusia vielä.

Neiti kääntyy mahalleen. Ei ryömi, kieri, konttaa, seiso tai käänny selälleen. Istuu melko mukavasti, mitä nyt kupsahtelemisia tapahtuu silloin tällöin. Onkos muita matti-myöhäisiä? Syöminenkin on vaikeaa. Jos on vähänkin jotain lihaa mukana, ei maistu. SYötän sitten leivän kanssa.

Hermo menee melko herkästi. Töihin palaan ensi viikolla, joten ehkä on aikakin... Torstaina puksutellaan junalla Hampuriin pikalomalle. Mukavaa.

Mirris ja vauva 8,5 kk

Vierailija
10/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, meillä pikkumies on ollut jo viikonlopusta lähtien räkätaudissa ja sen myötä yöt on olleet aika levottomia :( Ja hermostuksissaan repii korviaan eli tänään kun on neuvolakeikka niin pyydän kurkkaamaan korvatkin. Toivottavasta ei kuitenkaan tulehdusta ole...

Meilläkin poika on tuon 67cm pitkä (viime viikolla pituus/Paino-kontrollissa) ja 7200g painava. Ja me siis käytiin lasten polilla viime viikolla tutkittavana noiden pituus/paino-käyrien takia. Muutaman viikon päästä kuullaan sitten testien tuloksia. Poika vaan on aina ollut todella helppo ja tyytyväinen tapaus jotta vaikea on kuvitella mitään isompaa häiriötä missään ruokajutuissa. No, sitten se kuullaan.

Koikkeri-koirista joku kyseli viime pinossa? ja kyllähän niihin on tuolla harrastuksissa tullut jonkun verran törmättyä. Ihan kivoja koiria ovat ne jotka tunnen (n.5), toisaalta ovat myös aika pidättyväisiä ja pari melko arkaakin löytyy joukosta. Riistaviettikin voi joillain olla aika korkea (fasaanilta niskat nurin...) mutta toki nämäkin voivat olla aika yksilökohtaisia juttuja. Kasvattajia haastattelemalla varmaan paremmin selviää rodun ominaisuudet ja miten suosittelevat kyseisiä koiria lapsiperheeseen. Ja jos pennun päätyy ottamaan niin kyseisen pentueen molempiin vanhempiin kannattaa käydä tutustumassa. Meillä vietettiin vähän surullista vappua kun vanhemmalta koirista terveys petti ja oli pakko tehdä raskas päätös sen lopetuksesta ;( Mutta loppujen lopuksi ehkä kuitenkin parempi näin...

Mutta nyt on mentävä, pikkumies haluaa pihalle nukkumaan.

Jav@

Vierailija
11/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin ollaan hengissä vauhdikkaan viikonlopun jälkeen. lapset oli mummulassa,ja oli taas ihanaa kuulla kuin kivasti kaikki oli mennyt.ei mitään hätää.miten musta tuntuu että toi mummu on sellainen ihmenainen ja ikiliikkuja duraacell että pärjää paremmin kuin minä.vaikka kuinka muuten musta tuntuu ettei mua korvaa mikään =)

me oltiin miehen kanssa polttareissa, minä olen kaaso ja hän bestman,joten tehtävää on riittänyt.ja oli oikein ihana lauantain,ja kaikki meni niinkuin piti,ja morsiuspari oli nauttinut aivan kaikesta täysin rinnoin.ihanaa kun siitäkin sai vain positiivista palautetta.

itse vaan nukun tuollaisen juhlimisen jälkeen monta yötä huonosti.joten univelkaa on ja olo sen mukainen,mutta eiköhän se taas tästä =)

hirmusti eloiset mennä viuhtoo jo monet.meillä ryömitään tuhatta ja sataa ja nyt on viikon konttaillut aina siinä välissä kun malttaa.mutta tuo ryömintä on niin kiitävää,että oikein ihmettelen mikä tekniikka siinä on.

meillä on edelleen päivärytmissä kahdet päikkärit 1t päivällä 2t illallla. ja yöunta on n.22.45-9.30.on alkanut heräämään välillä " jo" ysiltä.meillä on pimennysverho,mutta on vaalea sävyltään,joten valoa on jo aiemmin.

mukavaa kun ei itse tarvitse miettiä töihin menemistä.mies kyllä taas asiasta vihjas,että mietis nyt mitä aiot ruveta tekemään.mä irtisanon itseni vanhasta työpaikasta,ja tilalle pitäs keksiä jotain mukavaa =)

mä toivon että se ois jo tajunnut,että kun tämä ehkä vois olla se vimppa lapsi,ja aika menee niin lujaa.niin toiveissa mulla olis viettää nyt aikaa täällä kotona lasten kanssa.mutta aika näyttää.

ja mä en ees halua miettiä mitä alan tehdä.nyt vasta alkanut tämä kotona olokin maistua paremmalta alkurankkuuden jälkeen.

meillä on pojalla jo esikoisen kengät käytössä 20 numeroiset.jos lähdetään pyörällä johonkin,tai laitan hänet hiekkaan istumaan.tuli taas vaan viileempää ilma,että tarvii taas pukea tönkömmin,eikä siellä maassa huvita istua kun keikkuu kun pingviini eikä kontaten pääse mihinkään.

mites teillä muilla syödään? meillä on aika takapajulasta koko homma. kiukustuu yleensä aika pian,ja menee pari lusikkaa vaan. JOSKUS koko pikkupurkki. kiinteitä tarjoan 4kertaa päivässä.

maitoa saapi n.6dl vuorokaudessa,yöllä syö kerran aamulla 6-8 välillä.

neitiniiskunen ja pikkumies 8kk 1vko ja esikko 5v

Vierailija
12/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti eilen alottaa uus pino, mutta kas... en päässyt koko keskustelu palstalle. Välillä kun kone sammutettiin niin sitten pääsin, mutten enää jaksanut alkaa naputtaa.

Tänäänkään en päässyt vasta kun uuden välilehden kautta!!

OUTOA!!!!!!!

Liekö vika koneessa vai sivuissa, kun kaikille muille sivuille kyllä päästiin?!

Meidän reissu meni hyvin ja sää oli mahtava!

Nukuin kymmen tuntisia yöunia joka yö ja nautin omasta syömisestäni kun tein sitä täysin ilman kekseytyksiä!!!

Pikku asioistakin oppii nauttimaan näiden lapsukaisten myötä!

Vaikka kyllä ikäväkin oli!

Lapsilla (varsinkin esikolla) oli kaikki menny hyvin. Saana oudokseltaan oli välillä vähän ikävöinyt, mutta se oli mennyt nopeasti ohi. Oli syönyt ja nukkunutkin hyvin, joten hyvin pärjäs!!

Saana kävellä tököttää pitkiä matkoja pöytää ympäri ja työnnettävien kärryjen kanssa, niin ja istuu ja konttaa. Aika paljon muitakin " pikku" taitoja jo kehittänyt!

Pinsetti otetta kovasti harjoitellaan.

Kukat ovat edelleen suuressa suosiossa ja imuroida saa 3-5 kertaa päivässä multaa lattioilta!!

Meillä ei syödä isoja purkkiruokia ollenkaan!

Pikkupurkin verran 2 krt päivässä!

En tiedä johtuuko tuo 8kk ruuan syömättömyys isoista paloista vai eri mauista vai molemmista?!

Muutenkin itse tehdyn ruuan syöminen tökkinyt alusta asti. Pitäis olla IHAN SILEETÄ ja vain 2-3 mietoa makua...

Tylsää, kun kotiruokia vois ruveta kohta antaan ja toinen ei syö!

Millähän sais opetettua???

Ja koskas hapanmaito tuotteita sai alottaa??

Ja millä olette alottaneet??

Aloitin muistaakseni esikoisella viilillä.

Pahoitteluni koiran lopettamaan joutuneelle!

Itsekin jouduin oman koirani vajaa 10 vuotta sitten lopettamaan ja asia saa vieläkin toisinaan tipan linssiin.... Vaikka se silloin koiralle ilman muuta paras ja ainoa ratkaisu olikin!

Mirrikselle tsemppiä töiden aloittamiseen!

Kävin eilen viemässä meidän likkojen hoitopaikka hakemukset päiväkodon johtajalle ja esitin toiveenkin hoitopaikasta! Ei luvannut mitään, mutta toivotaan parasta!!! Olis niin ihanaa jos ne pääsis toivomalleni hoitajalle. Esikko on siellä jo vähän aikaa ollut ja hoitaja oli tosi mahtava tyyppi! Ja lapsi viihtyi!! Mikä tärkeintä!

No nyt tarvii mennä hakeen esikko kerhosta!

Aurinkoista (mutta kylmää) päivän jatkoa!!

T:Mona, Saana 9kk ja esikko 3v.

13/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää sivut taitaa tökkiä ku itekki niin monenmonta kertaa sisälle yritää ja sitte ku oot jotaki kirjottanu niin ilmottaa vaan että kirjoita otsikkokenttään tms. ja siihen se sitte tökkää ja vähä ku ärsyttää jos on taas ummet ja lammet kirjotellu... :/

Pahoitteluni Javalle koirasi menetyksestä! Mulla on sama homma ku Monalla mutta mun koiran menetyksestä on jo 12v...mutta oli se vaan niiin rakas ja ihanaa aikaa että sen vuoksi tuota koiraa ollaan mietitty meidänki perheeseen ku haluaisin niin että lapseni kokevat myös sen...ja nyt tuo vanhin on jo 13v niin pitäis tuota päätöstä jo pikku hiljaa tekemään...

Kiitos Javalle myös kommenteistasi kooikerista! Ite olen miettinyt jo moneen otteeseen että otanpa yhteyttä johonki kasvattajaan mutta en ole vielä tohtinut...harmi vaan ku tässä ihan lähellä ei ole yhtään, 150km päässä taitaa olla lähin...

Me siis käytiin kattelemassa niitä täällä Lahen näyttelyssä ja todella kaunis koira on ja meille sopivan kokonen (siis ku lapsia miettii..mies tahtois isomman kokosen) mutta mulla kans iski silmään tuo arkuus eli tosi pelokkaan näkösiä olivat siellä esittely areenalla...Se miksi tuota koirarotua nyt on mietitty on se ku tuo esikko on innostunut agilitysta eli tahtois sellasen koiran jolla ois taipumusta tykätä sellasesta...ja tämän hän on netissä ensin ite siihen törmännyt ja minut sitte saanut siihen mukaan...aiemmin me on vuosia mietitty bordercollieta mutta me ei taideta kyllä ihan niin aktiivisia olla että energia riittäis pitämään tämän virkeänä...voi olla tietty että aliarvioin meitä mutta ?? me ja tiedä sitten.. Oisko kellään mitään ehdotuksia koirarodusta monenikäsiä lapsia olevaan perheeseen? Mitä koiruuksia Javalla on? Meillä on kokemusta niin sekarotusista, mäyriksestä, saksan paimenkoirasta, saksanseisojasta, labbiksesta, rotikasta ja havanaisista eli monenlaista koiraa ollaan saatu hoidella... :) Mutta se ikioma siis meiltä puuttuu..ja mitään noista en itelleni kyllä halua...ainut oli tuo rotikka mutta liian iso on tähän porukkaan...

Tulipa koirajuttua taasen...

Syömisistä: Meillä tällä hetkellä vedetään PALJON ruokaa. Eli aamupalalla syödään mielestäni aika hyvä annos riisihiutalepuuroa taikka hirssipuuroa (tämä on tämän viikon uutuus)

lounaalla jotaki kasvisosetta (joskus lihan kans) yleensä maissia puolisen purkkia (kokeiltu on bataattia, perunaa, kukka- ja parsakaalta...näistä kysymysmerkkinä on nuo kaks ekaa eli kaalet ainaki sopii)

välipalana (ei syö aina) ehkä joitain hedelmää (nyt sopii ainaki mustikka, luumu vadelma, banaani, aprikoosi, persikka)

päivällisellä syödään vähä reilu puoli purkkia kasvista kera possun taikka naudan..

iltapalaksi saman kokonen annos riisipuuroa ku aamiaisellaki

Kaikki muut teen ite paitsi maissisoseen (mää en saa siitä tehtyä syömäkelvollista) ja nuo välipalasoseet...kokkareita tykkää syödä lähinnä puurossa...muuten ei oikein vedä ku ei noita hampaitakaan ole ku kaks alhaalla..

Eli meillä on nyt sellaset 13 ruoka-ainetta jotka näyttävät sopivan..ja näillä nyt mennään jonki aikaa ku tässä ootellaan vielä sitä lähetettä tutkimuksiin...usko kyllä alkaa jo mennä...tätä kunnallista touhua..

Meillä nukutaan tosi vaihtelevasti...

illalla alkaa väsyttämään siinä puoli ysin aikaan...olen yrittäny vähän venyttää ku olen huomannut selvästi että nukkuu pitempiä pätkiä ku menee myöhempään nukkumaan. Eli kuitenki pojan rytmillä mennään viimeistään kuitenki klo23 nukkumaan...nyt on taas viikon verran ollu huonoja öitä (en vielä tiedä miksi..??) mutta sitä ennen oli jo reilu viikko niin että herättiin vain kerran yöllä syömään mutta nyt mennään taas 2-4x...huoh...aamulla herää seiskalta jos en ota viereeni, tissiä saatua nukahtaa ja saattaa nukkua (viikonloppusin) 9:30 asti...päikkärit on mitä sattuu...aamupäivällä nukkuu noin 0,5-1h päivällä parit samanlaiset tai yhet pitemmät...ei mitään tietoa, täyttä sattumaa..

Pakko lopettaa tuli niin paljo taas tekstiä että varmaan tilttaa taas...

Ai niin mutta onnea västiksen pikkumiehelle 9kk täynnä jo...perässä tullaan taas!

nani kera Jooelin kohta 9kk ja vatsatautinen esikko sohvaperunana

Vierailija
14/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuisissa olisi Naantalin perhehotellissa majoittuneita??? Kokemuksia??

ELi ollaan menossa Juhannuksen aikaan Naantallin ja on ajateltu majoittua perhehotelliin, koska siellä on ruuanlaittomahdollisuus. Meillä kun tuo poju on niin allerginen, että en usko mitään valmisruokaa löytyvän kovinkaan pian ja siksi on itse nuo bataatti-kukkakaali-poro-luumu soseet tehtävä.

Kuulumisia sen verran, että pojalla on vilja-allergia kun toisen kierroksen käyneet viljat eivät sopineet (kaura,maissi, riisi, hirssi, tattasi). Nyt laitan toivoni amaranttiin ja qinoaan ja toivon (lue rukoilen) että jompikumpi niistä kävisi, että saataisiin ilta ja aamupuuro ruokavalioon mukaan....

t. huhtikuunvauva

Vierailija
15/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nani76: koiraroduista. mulla on kokemusta,hyvää kokemusta lapsiperheessä cavalier king charlesisnspanielista. isosiskollani on jo kolmas cavalier menossa,ja heillä on kolme lasta perheessä + toinen koira (belgianpaimenkoira).

itselläni on sekarotuinen koira,jonka isä on puhdas cavalier (koira on vaan ajautunut kummasti vanhemmilleni) mutta luonteeltaan aivan ihanan kultainen.

myös ystäväperheessäni on cavalier,ja heillä kaksi lasta 3v ja 5v.

cavalier on todella varteenotettava agility koira myös.

siskoni on jokaisella koirallaan harrastanut agilitya,ja minäkin sekarotuisellani.

rodun luonne on iloinen, riippuu tietty koirasta mutta usein touhukas ja leikkisä. jonkun verran ominaista rodulle on nuo sydänviat.mutta taitaa joka rodussa olla jokin sairaus,mikä voi sattua tai olla sattumatta omalle kohdalle.

turkki ei vaadi kun hyvää harjausta,muttei muuten trimmausta.

eipä enempää koirajuttuja =) tässä oli tarpeeksi tästä rodusta!

Vierailija
16/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuunvauvalle tsemmpiä ruoka-ainekokeilujen kanssa. Toivottavasti saatte jonkun viljan mukaan.

Itse annoin tänään (tyhmästi) vauvalle pari murusta leipää ennen kuin luin sen tuoteselosteen. Ja nyt sitten taas on punoitusta reisissä..

Meidän vauva vaan sitkuttelee yhdillä unilla lähes kaikki päivät. Jännää, että ihan itse vaihtoi rytmin. Ja äiti vain tulee perässä..

Esikoisen ja vauvan kanssa meillä tulee olemaan nyt tosi paljon neuvolareissuja+lääkärireissuja. Tällä ja ensi viikolla rampataan useita kertoja siellä. On nämä ihan perusneuvolajutut + esikoiselta vielä vähän muuta. Toivottavasti tänään onnistuu tuo tämänpäiväinen reissu tai siis ehditään ajoissa vauvan unien jälkeen julkisilla.

Meilläkin tämä vauva on sihtikurkku. Kakoo helposti, jos on vähänkin könttisempää ruokaa ja varsinkin peruna tuntuu liimaantuvan kurkkuun. Vähän itseäkin kauhistuttaa, että miten muka tavan ruokaan siirrytään ja vielä näillä allergioilla. Itse ajattelin kokeilla reilu 10kk ikäisenä maitotuotteita ja ajattelin aloittaa raejuustosta..

Ihanaa, että muutkin kärsivät koivuallergiaoireista.. Tai no ihanaa ja ihanaaa, mutta kiva vain tietää, että emme ole ainoa perhe, jossa kiristelee enemmän, kun siitepölyä leijailee enemmän. Meidänkin pihaa koristaa aika monta koivua, joista osan voisi kyllä kaataa..

Nani: kiitos onnitteluista! On se jotenkin hassua, kun pikkumies seisoa nököttää niin ison oloisesti.. Teillä tuleekin se 9kk pian myös.

Pitänee alkaa valmistelemaan seuraavaa reissua kaupungille pakkaamalla tavaroita mukaan vielä kun on rauhallista..

Västis

Vierailija
17/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kääpiösnautseri ja harrastimme TODELLA aktiivisesti agilityä!

Käytiin maarianhaminassa ja joka puolella kilpailemassa!

Oli kyllä todella moitteeton rotu ja paljon siihen aikaan ainakin oli snautsereita radoilla!

Sopii myös lapsi perheeseen. Miellä oli sillon 3 muksua nuorin veljeni silloin 4-v kun koira otettiin eikä mitään ongelmia ollut!

Niitä snautsereitahan on kolmea kokoa, joten on mistä valita!

Eipä muuta...

T:Mona

Vierailija
18/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan raivostuttavasti tökkii nämä sivut!!! =(

Me lähdettiin pyöräilemään sunnuntaina!!!! Tyttö istui isin pyörään asennetussa istuimessa kiltisti ja iloisena uusi punainen kypärä päässään =) Oli ihanaa itsekin pitkästä aikaa pyöräillä, viime kesänä kun en ison masun kanssa uskaltanut kun pelkäsin kaatumista...taisin olla vähän turhan arka... Nyt vaan odottelen että mies saa jotkut lisäpalat asennettua että saadaan istuin kiinni minun pyörään, kummasti avartaa maailmaa kun pääsee liikkeelle muutenkin kuin kävellen (matkaa leikkipuistoon 2,5 ja 5km!!) tai bussilla =) =)

Meillä kontataan aina vaan paremmin ja paremmin, mutta silti pitkät matkat mennään pyllyllä. Nyt harjoitellaan kovasti nousemista, aina ja kokoajan ja sitten karjutaan jos ei kukaan ymmärrä vähemmällä tulla auttamaan. Tukea vasten kävelee ja kun pitää käsistä kiinni niin kävelee lujaa vauhtia pitkin asuntoa!!! Huikeeta, ei enää kauaa kun meidän vauvat tosiaan juoksentelee!!!

Palailen loppuviikosta, nyt kiireellä kauppaan ja ruuanlaittoon kun mies tulee töistä nälkäisenä kotiin!

Hell-in ja Linnea to 9kk

Vierailija
19/19 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa aikaisemmin pitkän rimpsun ja nyt kun katsoin niin eipä näy missään. Kuvittelin kokoajan lähetyksen onnistuneen. No, laitetaan tärkeimmät uusiksi.

8kk neuvolassa käytiin ja nyt taas olisikin tullut pituutta lisää. Mutta niinkuin neuvolantäti sanoi niin lasten polilla ja hänellä saatuja mittoja ei voi vertailla kun on erilaiset mitat käytössä. Siis viime viikolla siellä lasten polilla pituuskontrollissa saatiin 67cm ja nyt tänään neuvolassa saatiin 68,5cm. Jokatapauksessa polille mennään vielä kontrolliin ja neuvolaankin joudutaan taas jo kuukauden päästä mittauksiin.

Ja sihtikurkku pikku-ukko meilläkin, mitään missä on klimppejä ei suostuta syömään. Lopetinkin itsetehtyjen ruokien teon kun mitään en saanut menemään alas. Nyt joskus keitän perunaa tai porkkanaa jonka sekoitan valmispurkin joukkoon mutta vaikeata on saada niitä niin sileäksi että meidän ukkelille kelpaa.

Koirista, lempiaihe ;) Meillä (tai siis minulla) on ollut agility koirien kanssa päälajina viimeiset 9 vuotta joista 8 vuotta on aktiivisesti kisattu. Vanhempi koira oli bokseri ja tämä nuorempi sitten tietysti bordercollie ;) Kumpaakaan en voi suositella, bortsu on melkoinen ikiliikkuja ja noh, bokseri nyt on bokseri... Mutta pienemmistä koirista esim. shetlanninlammaskoira on aika suosittu ja kivan tuntuinen koira. Ja sitten just kääpiösnautseri, spanielit ja villakoirat on aika puuhakkaita pakkauksia. Mutta tuo rodun valinta kun on niin ihmisestä kiinni, yksi tykkää yhdestä ja toinen taas toisesta että kannattaa vaan itse miettiä ja sitten kasvattajia haastatella. Ja mainita että olisi tarkoitus myös jotain harrastaa niin kyllä kertovat jotta onko koiristansa siihen. Yleisesti kasvattajat on aika puheliaita tapauksia ja tykkäävät kertoa koiristansa vaikka et olisi vielä mitään päättänytkään. Ja tosiaan niihin tulevan pentueen vanhempiin kannattaa käydä tutustumassa.

Jav@