Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aktiviteettia voisi keksiä kotihoidossa olevalle 3,5v tytölle?

Vierailija
05.05.2008 |

Tyttö jäi kotiin kun itse jäin äitiyslomalle, oli sitä ennen reilun vuoden hoidossa ja viihtyi siellä todella hyvin... Ensin tuntui, että ihan mielellään jäi kotiin eikä kaivannut kavereita juurikaan mutta nyt huomaan, että on tekemistä vailla useinkin ja joskus on sanonutkin, että " miksi minulla ei ole kavereita" =( Käy kerran viikossa kerhossa ja satunnaisesti on joku leikkimässä tai itse käymme kylässä jossain. Huomaan, että ennen niin reippaasta tytöstä on tullut ujosteleva ja hieman syrjään vetäytyvä! Surettaa ihan!

Asumme maalla ja lähistöllä on kyllä lapsiperheitä, mutta emme ole kaikkiin juurikaan tutustuneet...

Kertokaa mitä tekemistä voisi keksiä!?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kysyy mitä tekemistä voisi keksiä lapsensa kanssa kotona, ja sinä näet ainoana vaihtoehtona tarhan?

Onhan lapset kotonaan viihtyneet ennenkin, ei voi olla tarhapaikasta kiinni elämä ettei lapset millään voi hyvin kotona muka.

Ehkä tyttö on vaan mustasukkainen vauvasta ja onhan se muutos iso kun tulee vauva ja loppuu tarha että alussa hankalaa vähän sopeutua uuteen tilanteeseen, mutta minusta ap teit hienosti kun otit tytön kotiin kanssanne, varmasti lapsi tykkää olla omassa kodissaan oman äidin ja sisaruksen kanssa :)

Mun samanikäinen tyttö touhuilee seuraavasti kotona: 2 krt/vko kerho ja 1krt/vko jumppa, paitsi kesällä ei

leikkii omassa huoneessaan yksin tai illalla isänsä kanssa, päivisin me laitetaan yhdessä ruokaa, leivotaan, siivotaan, ja joko yhdessä tai lapsi yksin: luetaan, väritetään ,piirretään, tehdään tehtäväkirjaa, yhdessä ollaan pihalla, puistossa, pyöräillään, muokataan pihaa, lapsi katsoo lastenohjelmaa, pelaa tietokoneella, muovailee jne,

muutaman kerran viikossa tavataan mun kaveria ja hänen lastaan, lapset leikkivät tosi mieluusti yhdessä silloin ja naapurustossa asuu pari lasta jotka ovat melkein viikottain ulkona lapseni kanssa...

Ihan hyvin viihtyy kotihoidossa ainakin mun lapsi :)

Vierailija
2/2 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kotipuuhastelut riitä koko päiväksi, kavereita kaipaa. Koko viikon aina odottaa ainokaista kerhopäivää, jolloin pääsee tapaamaan samanikäisiä. Leikkipuistoa ei ole lähellä ja joskus kun autolla ollaan sellaisessa käyty muut lapset ovat olleet selkeästi nuorempia 1-2-vuotiaita. Syksyllä aloittaa osa-aikaisen hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän