Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*TOUKOtaaperoiden viimeiset vauvaviestit*~

05.05.2008 |

Tosiaankin pian siirrytään taaperoiden puolelle.Meillä täytetään ens viikolla 1V ja jo kuukauden verran on kävelty ilman tukea ja kauheasti yritetää jokeltaa sanoja ja välillä kuulostaa siltä että yrittäis tavata sanoja :D :D .Meillä syödään vielä 3-4 kiinteää ateriaa koska maha meni 5 ateriasta kovalle kun meillä ei suostuta juomaan ruuan kanssa kun tosi vähän maitoa joten siks välissä on pakko antaa maitoa ja unimaitonahan se menee.Meillä on sitten opittu kiukuttelemaan oikein kunnolla.Riinaakin kiinnostaa tietokoneen sammutus ja kyllä pyykinpesukonekin käydään sammuttamassa jos kukaan ei huomaa,on noi valot niin kivoja :x :x .Meillä pikkuneiti nukkuu jo yö unia ja herää aamulla klo 7-8,onneksi unikoulu auttoi kuukauden tappelun jälkeen ja yö unet rauhottui.

Hampaita pikkuneidiltä löytyy 8 (4 alhaalla ja 4 ylhäällä) ja hammaslääkäri sanoi että alhaalle on jo poskihampaat meilkein läpi molemmilla puolilla(toisesta oli jo kulma tullut läpi) ja ylhäälle on ilmestunut kummut poskihampaiden kohdalle joten kyllä nekin sieltä tulee.

Tiistaina oli viimeinen rokotetutkimuskäynti,saatiin 1V rokotus ja verikokeita otettiin ja tutkimukseen osallistuimisesta saimme palkaksi ihanan vauvan fleecepeiton,saimme sellaisen ekallakin käynti kerralla kun 1.5h sijasta kesti 4.5h.

Mut kaippa sitä pitää jotain muutakin tehdä kun olla koneella.Mutta ehkä nähtäillään taaperot osastossa seuraavan kerran.Meiltäkin onnittelut kaikille 1V täyttäville.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysinpäs teidät.. mikäli kukaan enää muistaa. meillä sitten huomenna täytetään vuosi =) on tää aika vaan mennyt nopeasti.. eemeli on nimensä veroisesti aika rasavilli kaveri.. kaikkialle kontaten keritään ja kaikkialle pitäisi päästä vaikka sitten kiipeämällä..mutta niin vaan uutta vauvakuumetta alkaa pikkuhiljaa tulemaan.. huhhuij.

Vierailija
2/16 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti yrittänyt laittaa viestiä ja aina jumittanut palsta :(Huisketta ja hulinaa riittää: uhmatuhma jatkaa reuhaamista ja mustista, onnilla on omatahto ja neljä hammasta :) Käppäilee jokusen askeleen, mutta se kiipeily, voi tsiisus! Sanoja on muutama: äiti (tietty) isi on pelkkä iii ja nnni taitaa tarkoittaa itse pikku miestä.Aika rankkaa on ollut, kun on sairastettu ja nyt piiperolla allergia vaivaa :( Lisänä joka päiväiset kuhmut ja mustelmat. Ja puhumattakaan siitä, että ukkeli pistää kaiken suuhun, eilenkin oksensi siskon pikku prinsessan.Yöt menee yleensä hyvin, nukkuu 21-7, mutta isompi taas hihhuloi, yöllä väitti, että olen syönyt hänen sipsit. Öö what?Meinasin vielä kuvan liittää, mutta maitopulloa huudellaan. Moikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Linkki edellisiin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12835195&p=5&tmo…

Porukka on jo muuttanut taaperopuolelle? Itse avasin jo aivan vääriä viestejä, kun toukokuu oli mainittu niin monessa.

Elvi seisoa tapittaa ilman tukea lenkkitossuissaan ja ilmankin. Suoritus tehtiin tietenkin, kun äiti ei ollut katsomassa. Imetyksessä oli neljän päivän tauko, kun olin reissussa ilman lapsia. Ilman lapsia ja noin pitkään ensimmäisen kerran kahdeksaan vuoteen.

Lypsyhommiksi reissussa tietenkin meni, mutta ilman pahempia ikäväkohtauksia. Nyt nuuskin vauvaa, että miten se haiseekin niin hyvälle! Maidontulo on vähentynyt, mutta vielä aamulattet neiti saa lämpimänä.

Viikonlopuksi lämpiää taas, kärvistellään!

Minna ja Elvi 25.5.

4/16 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset minralle pinon pystytyksestä. Kevät toi ainakin meille tullessaan ison pinon niin piha- kuin sisätöitäkin, joihin menee ylimääräinen aika.

Täällä Joona menee puuta pitkin, kiipeilee mihin vaan pääsee ja paikasta riippuen saattaa tulla alaskin. Pari porrasta osaa tulla takaperin itse, aikaisemmin alkoi huuto, kun olo oli tukala. :D Hampaita löytyy nyt 3, neljäs kuultaa jo, mutta ei vielä ole läpi.

Mutta iltatoimet kutsuu. Hyvää toukokuuta ja 1v-synttäreitä kaikille toukosille!!!

T: Äippä ja Joona

Ps. Meidän poika on sitten kätevä sammuttamaan tietsikan! Kesken kirjoituksen sammutti ja piti ottaa kaikki uusiksi... :)

5/16 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-v neuvolasta ja vähän muutenkin.

Käytiin tosiaan tänään neuvolassa, mitat edelleen samoilla käyrillä: pituus 77 cm ja painoa 11,380 kg (oli pudonnut 120g, mutta ei mitään huolta vielä, kyllä +-käyrää piisaa!), sai piikin ja otettiin hb.

Sanoja ei vielä ole, paitsi 'nam-nam'. Löysi isompien suklaanpaloja ja tietysti suuhun kuten kaikki muukin. Naama levisi mahtavaan virneeseen ja lisää piti saada. Minä siinä sitten kysymään onko nam-nam, johon toinen kaikuna perässä nam-nam... =) Kiipeily on kivaa, portaita mennään jo sujuvasti ihan ylös asti, jos joku avaa portin. Alaskin tulee pari porrasta, pihalle on pakko päästä ja meteli nousee, jos joku sulkee oven nenän edessä.

Mutta pitää palata askareitten pariin, isäntä asentaa uutta tiskikonetta, kun edellinen hajosi (samoin isännän auton moottori ja pyykkikoneen tyhjäysputki lattian alla...). Isännälle tuumasin, että oli sitten viimeinen isäkuukausi, jonka pitää, kun kaikki heti hajoaa. =( Mutta saattaa mieli parin vuoden aikana muuttua, katsotaan sitten kun/jos se on taas ajankohtaista joskus keväällä -10. Joonasta kun taitaa tulla isoveli...

Hyvää loppukuuta kaikille!

Äippä ja Joona 1v

Vierailija
6/16 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla teistäkin, pikku-tyyppi ja keijo.annikki!

Meillä on neiti vuoden täyttänyt jo, hullulta kyllä tosiaan tuntuu..

Kävelee jo hyvin, alkoi ilman tukea käveleen pari kuukautta sitten. Kiipeilee, mihin yltää. Portaita meillä ei kotona ole, mutta missä on, niin siellä vaan kiipeäisi. Mutta alas ei osaa yhtään tulla, joten se siitä.

Sanoja tulee äiti, mamma (siis maitoa), iti. Niin ja kiinni.. =) Viimesin juttu hällä on nimittäin laittaa ovia ja kaappeja kiinni.. :)

Meillä pitää tuota neitiä käyttää Oyssissa kuulotutkimuksissa. Kuulee kyllä, mutta uikulla kun neuvolassa testasivat niin vasemmalla puolen ei jotenkaa paikanna sitä ääntä vaan aina kääntää oikealle puolelle. Lääkäri sanoi, että siinä ei oo välttämättä mitään, mutta mahdollisuus kuulonalenemaan.. :(

Laitanpa meidän neitistä kuvan.. Se on alkanu vaan irvistelee, kun kuvaa.. Tai jos se on se tapa hymyillä, tiiä sitte.. :D

Mites teillä ruokailu sujuu? Mä olen ihan helisemässä tuon sottapytyn kanssa.. Isompi nimittäin vain alko syömään, eikä ole koskaan pahemmin sotkenu. Tuo taas.. Huutaa suoraa kurkkua jos ei saa itte syyä, ja sitte se on sellasta sotkemista että huhhuh. Onko sellasia ruokalappuja olemassa, joka puetaan päälle? :)

No joo, sade loppui, pitää lähteä vielä ulos..

miitu, neiti ja poju :x
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0304c4e1-267b-11dd-a5bf-…!

Vierailija
7/16 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään toimi hymiöt eikä se kuva näkyny noin..

No kokeillaan linkkiä.. =)

[http://www.aijaa.com/process.php]

Vierailija
8/16 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikohan tää mun viesti näkyy.. Vähän seko tää palsta vielä..

[http://www.aijaa.com/v.php?i=2119859.jpg]

Tuossa ekassa (jos sellainen näkyy) on väärä linkki kun sekoilen..

m

9/16 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti Miitulle tulla kertomaan essusta, joka tuli neidille (s. 4/05), joskaan en muista mistä. Joku kampanja-juttu kai oli siihen aikaan, kun postissa tuli jonkun esitteitten mukana (Bona, Piltti tms). Semmonen BabyBjörnin keltainen essu, jonka saa pukea päälle kuin sairaalapaidan. Takaa auki, pari painonapin tyyppistä niskassa, että pysyy. Tosi kätevä, kun meillä neiti sotki esim. spagetin kanssa. Suojaa vaatteet, kun kädet pujotetaan hihoihin, ja helman pujotin aina pöydän ja syöttötuolin väliin. Ylimääräiset sai kaapia pois essusta eikä lattialta tai vaatteista. Se on jotain hiukan liukaspintaista eli tosi helppo suihkuttaa vain puhtaaksi. Kestää konepesun ja on ollut ahkerasti käytössä. Sitä en tiedä saako mistään ostettua, kun itse ei sitä tarvinnut hommata. Toisaalta kun kerran on BB:n, niin luulis olevan ihan myynnissäkin.

Sitten toinen asia tuli mieleen. Meillä mennään huomenna Seks:iin kuulotutkimuksiin. Joona kuulee kyllä uikun äänet oikein, mutta mikä lie juttu, kun automaattisesti laitettiin jo laitoksella lähetettä. Saattaa kyllä johtua esikon kuulovammasta (toinen korva on epämuodostunut, kai sukuvika, kun äidillänikin on), mutta tuleepa tutkittua.

Jotain tää nyt pätkii, kirjoituskin ilmestyy vasta hetken päästä, joten lopetan tähän ja meen TAAS syömään jotain. Joonasta on tosiaankin tulossa isoveli, etoo joka välissä. =/

Hyvää loppukuuta,

Äippä ja Joona taas...

Vierailija
10/16 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea äippä, toivottavasti kaikki menee hyvin! Teillähän on sitten aika katras tenavia, kun seuraava tulee! :)

Meillä täytetään vasta kuun lopulla, 30. pvä 1 vuotta. Suunnittelen hieman jo pirskeitä. Jos leipoisi prinsessakakkua ja sacherkakkua ja piirakoita jos jonkin sorttia. Pullaa pitää olla, siitä neiti tykkää! Tietää aina kahvipöydässä että nyt saa pullaa, ja jos ei tipu, kauhea huuto kyllä seuraa.

Hampaita on 10, yhdestoista viittä vaille läpi tullut. Kohta kolme puruhammasta on, yhtään kulmahammasta ei vielä! Jännää kun luulin että ne tulee ennen puruhampaita.

Ei kävellä kuin tukea vasten, eikä seisotakaan vielä muuten. Sanoja ei oikeastaan hirmuisia, joskus sanoo "poppa" (kuumaa uunia), pallo oli jonkin aikaa pallo, mutta nykyään "pa pa", sekä sitten auto joka tulee "tauto" ja päälle vielä "trrrrrr trrrrrr trrrrr, tööt tööt"! xD

Moniko vielä imettää? Itse vielä imetän, päivisin n. 4 krt. Ehkäpä voisin jo luopua, vaikka tiedän että on varmaan haikeaa. Mutta neiti kun ei sitä mukia vieläkään ota, niin millä saisin tarpeeksi maitoa hälle? Onko vinkkejä?

Syömisestä joku kyseli. Meillä neiti syö tosi hyvin, syötän kyllä häntä, kun ei ole mitään kiinnostusta vielä osoittanut että haluaisi lusikan ottaa käteen ja syödä itse. Kaikki menee. Ja kaikkea olen antanut maistellakin, paitsi karkkia. Siinä olen aivan ehdoton. Yritän pitää siitä erossa ainakin tuohon 3. ikävuoteen asti. Sitten jos tahtoo, niin voidaan ruveta joskus pitämään pieniä herkkuhetkiä.

Ääks, nyt täytyy mennä. Ollaan lähdössä kaupungille tästä pimatsun kanssa. :)

Oli kiva kuulla muuten taas pikku-tyypistä (tottahan me teidät muistetaan) ja k-a:sta!

sämpyläinen ja typykkä himpan vaille 1v.

Vierailija
11/16 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ensin ees tajunnu, mutta olet siis raskaana? Ihanaa! Kuinka pitkällä siis olet?

Ja täytyy alkaa metsästää tuollaista essua, just sellaista olen aatellut!

miitu

12/16 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla kohta pateilun oireita, kun joka välissä mun viestejä löytyy... =D

Joo, tosiaan meille on vähän niinkuin yllätyksenä tulossa kullannuppu nro 5. Viikkoja on tällä hetkellä vasta 5+6 ja LA on 15.1., eka neuvolakin vasta 3 vkon päässä. Ikäeroa tulee siis 1v8kk, vähän enemmän kuin kahden vanhimman 1v1kk, onneksi. Aloin epäilemään jo viikko sitten, kun ei menkkoja kuulunut 'normaalisti', vaikka kierto on ollut vähän mitä sattuu vielä, mutta maanataina piti sitten käydä testi ostamassa, kun alkoi etomaan kesken päivän. Ja ei tullut haamuja, ei. Niin selkeet viivat ku olla ja voi. Mä en tiennyt olisinko hihkunut riemusta vai karjunut kauhusta, mutta kyllä se nyt on jo iloinen asia. Toisaalta ei taideta ihan heti kertoa porukoille, äiti varsinkin saa varmaan kohtauksen... Muita isovanhempia ei sitten olekaan, joten sisarukset saa odotella myös. Mä kun oon aina sanonut, että mä haluan lapsia 2, 4 tai 6, niin se 6 näyttää nyt todennäköiseltä. =)

Meillä Joonalla on nyt 4 hammasta ja 5. kuultaa, mutta ei taida ihan just tulla esiin. Itse yrittää myös sotkea ruokaa suuhunsa vaihtelevalla menestyksellä, yleensä kyllä syötän. Imetys loppui joulun aikoihin, kun oli se vesirokko ja siirryttiin korvikkeeseen. Nyt on sitten tavallisen maidon kanssa otettu vähän takapakkia, kun tuli pylly ihan punaiseksi tyyliin 'nahka lähtee'. Tiedä sitten johtuiko Valion maidosta, jota toin vaihteeksi kaupasta (yleensä on ILO:n eli Ilmajoen meijerin, joka on kuulemma vähemmän käsiteltyä), vai sekoitusmäärästä, kun laitoin puolet ja puolet entisen 3/4+1/4 sijaan. Nyt on kaikki taas ok ja aletaan kokeilut uudestaan ILO:n maidolla vanhalla annoksella. Muista maitotuotteista kun ei oo mitään vastaavaa tullut, eikä muita muutoksia ruuassa ollut.

Ja oli kiva kuulla Pikku-tyypistä ja K.A:stakin pitkästä aikaa. Ootte ainakin hengissä. :) Ja AngelEyes: kiitokset ja onnea omaan odotukseesi, jos käyt vielä tällä puolella!

Poistun toistaiseksi pateilemasta, mutta kuka tietää koska eksyn taas takaisin... ;D

Terv, Äippä, Joona ja tulokas rv 5+6

13/16 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ennen kuin siirrytään taapero-puolelle...

Aurinkoista kesää kaikille 1v-taaperoille ja perheille!

Äippä ja Joona (joka nukahti syliin)

Vierailija
14/16 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä tulee käytyä ainakin lueskelemassa melkein päivittäin, kirjoittelu on jäänyt vähän vähemmälle taas.

Meillä on ollut Miialla korvatulehduksia koko toukokuun ja nyt taas pukkaa uutta päälle. :( Tosi inhottavaa kun edellinen antibioottikuuri on loppunut niin menee 2-3 päivää ja taas on korvat kipeet. Nyt varmaan päästää jo ihan sairaalaan tutkimuksiin. Huomenna olisi lääkäri niin sitten selviää.

Pihahommissa täälläkin aika menee, kukkia istutellessa ja ruohoa leikatessa. Mukavaa että taas on viikonlopuksi luvannut kivaa ilmaa. Pääsee ulos puuhailemaan.

Käytiin 1-vuotis neuvolassa pari viikko sitten ja pituus oli 75 cm ja paino 9,5 kiloa, eli melkoisen sirppana tämä meidän neiti on. Tosin ihan tasaisesti kyllä kasvellut että ei sen puoleen mitään huolta.

Ruokailua ollaan harjoiteltu vaihtelevalla menestyksellä, vielä mennään purkkiruuilla suurimmaksi osaksi, välillä suostuu tyttö syömään ihan kotiruokaakin. Itse haluaa kovasti syömistä kokeilla ja hankinkin sellaisen imukuppilautasen ettei kaikki ole lattialla, yleensä sitten ruoka löytyykin hiuksista ja vaatteista. :p

Tässä on pikkuhiljaa alkanut hiipiä pelko pöksyyn että miten sitä pärjää syksyllä jos meno on Miian kanssa samanlaista. Meillä on ollut nimittäin jo kohta puolivuotta tosi hankalaa sen kanssa että mie en saa hävitä mihinkään ja vain äiti kelpaa. Kiva on sitten töihin lähteä kun toinen jää huutamaan perään. No onneksi enää kaksi kuukautta töitä ja sitten kesäloma ja äippäloma. :D

Sellaistä täältä tälläerää.

AngelEyes ja Miia 1v 1kk

Vierailija
15/16 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän minäkin nyt vikat viestit vauvojen puolelle. Ei oo tullut juuri käytyä, kun nää sivut on tökkinyt ihan kamalasti.

Meillä siis tänään 1 v synttärit ja huomen juhlitaan. Neuvolan mitat oli 77cm ja 12,720 g painava jässikkä.

Taaperolla mennään ja seisomaharjoitukisa ollut nyt pari päivää. Sanoja ei viel tuu bä bäbä ja vä vä vä.

Hampaita 12 ja puree!

Aamu ja iltatissi viel. ( paitsi tänään unohdin illalla imettää)

Aikaset aamut paitsi viikon verran on saatu nukkua 06-06.30! Yöunille 20-20.30. Yöllä ei herätä lainkaan.

Ulkona viihtyis aamusta iltaan ja ennen niin tottelevainen poika uhmaa nauraen ei sanaa.

Kova kiljumaan ja selkää menee kaarelle tuon tuosta kun ei mielen mukaan joku mee.

Meillä kans kuulotutkimukset menos, kun synnäriltä jo lähete saatiin. Nyt jos ei kesäkuus saada kunnon arvoja joudutaan nukuttaa...

5v siskol todettiin kuulonaleneman just et ehkä perinnöllistä, mut täytyy tutkii ja seurata tota miten puhe lähtee kehittymään.

Hoitopäätös saatu ja ihanalle perhepvhoitajalle pääsee! Luulen, et menee ihan kivasti alkuitkujen jälkeen. On ihan hirveen kiinni taas mussa. Konttaa perässä ja ulisee jos meen toiseen huoneeseen ja nousee lahkeita pitkin ja kamalan mustis siskolle!

Kesästä nautimme ja syksyllä palaamme siihen arkeen kiireiseen.

Lämmintä kesää kaikille ja ihania odotuksia tuleville äideille!

Villapöksy ja poju 1v ja tyttö 5v

Vierailija
16/16 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko sokee, mutta en löydä taaperopuolelta ketjua..onko sellaista? ?:|