Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku dorka tosissaan että hampaiden värillä on jotain tekemistä niiden kestävyyden kannalta???

Vierailija
05.05.2008 |

Joku väitti toisessa ketjussa että keltaiset hampaat olisivat muka jotenkin kestävämmät kuin vaaleat... Ihan puuta heinää tuommoinen! Älkää levittäkö täällä väärää tietoa! Hampaiden keltaisuus johtuu yleensä elintavoista, mm. kahvista, tupakasta, punaviinin juonnista, salmiakin syönnistä tai sitten ihan vaan huonosta hammashygieniasta! Vaaleat hampaat taas yleensä kertovat siitä, että hampaita on hoidettu hyvin. Ihmisten hammasluiden väri on luonnostaan aika samanlainen, tietysti jotain vivahde eroja on, mutta mistään " kestävyydestä" nämä väri-erot eivät kerro.

t. Hammaslääkärin vaimo ja hammashoitaja-suuhygienisti itse

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joku väitti toisessa ketjussa että keltaiset hampaat olisivat muka jotenkin kestävämmät kuin vaaleat... Ihan puuta heinää tuommoinen! Älkää levittäkö täällä väärää tietoa! Hampaiden keltaisuus johtuu yleensä elintavoista, mm. kahvista, tupakasta, punaviinin juonnista, salmiakin syönnistä tai sitten ihan vaan huonosta hammashygieniasta! Vaaleat hampaat taas yleensä kertovat siitä, että hampaita on hoidettu hyvin. Ihmisten hammasluiden väri on luonnostaan aika samanlainen, tietysti jotain vivahde eroja on, mutta mistään " kestävyydestä" nämä väri-erot eivät kerro.

t. Hammaslääkärin vaimo ja hammashoitaja-suuhygienisti itse

Vierailija
2/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se elintavoista voisi johtua. Omalla pojallani jo maitohampaat oli aika keltaiset, samoin rautahampaat, mutta yhtään reikää ei ole vielä ollut, vaikka on jo murkkuiässä. Isällä keltaiset hampaat myös, ehkä 1-2 reikää koko elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kellään meistä ole pahemmin reikiä ollut. Minulle hml on sanonut että reikien määrä riippuu kariesbakteerien määrästä suussa. Joillain sitä bakteeria ei välttämättä ole, jolloin reikiä ei tule, vaikka hammashygienian kanssa olisi välillä vähän niin ja näin (kuten itselläni).

Vierailija
4/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule kummosta tarvi, että hampasta lähtee palasia.

Hygienia toki saisi olla parempi, mutta käytän paljon täysxylitol-tuotteita ja fluoritabletteja.

Vierailija
5/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammasluun luonnollinen väri.

Vierailija
6/6 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v nainen. En ole koskaan juonut kahvia, en polttanut tupakkaa ja syön terveellisesti. Alkoholiakin käytän erittäin harvoin. Reikiä minulla oli muutama vain lapsena maitohampaissa.

Hampaani ovat kellakat... Koskaan en ole luitani/hampaitani murtanut vaikka olen pahojakin kolhuja lapsena saanut. Mm. hampaisiini...

Mistä tämä johtuu? Onko minulla huonot elämän tavat?

" OPET"

Ja ei ole tullut mieleen että suuri osa lapsista käy tiuhaan tahtiin oikomishoidoissa????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi