Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopan Keskuspankin päätös: lainojen korkoa pudotetaan!

Vierailija
04.05.2008 |

Radiosta tuli uutisissa, että parin kuukauden sisällä pudotetaan korkoa n. 0,2% ja sillä yritetään turvata, ettei Usan taloskriisi vaikuttaisi niin kovin Euroopassa.

Onneksi mulla on sopivasti korontarkistusajankohta kahden kuukauden kuluttua, ettei ainakaan tarvitse pelätä koronnousua.

Vaikka kyllä mulle tuttu sijoittaja ja pankin lainaneuvoja molemmat sanoivat kolme vuotta sitten, ettei tänä päivänä ole pelkoa huikeista koronnousuista, kun kuulumme EU:hun, jossa paljon köyhiä maita, joiden talous ei mitenkään kestäisi kovia korkoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hyvä ja proaktiivinen toimi.

Vierailija
2/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sunnuntaina pitävät pressitilaisuuden? Voi pieni, EKP:n rahapoliittiset päätökset tehdään aina torstaisin kuun tokalla viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Radiosta tuli uutisissa, että parin kuukauden sisällä pudotetaan korkoa n. 0,2% ja sillä yritetään turvata, ettei Usan taloskriisi vaikuttaisi niin kovin Euroopassa.

Onneksi mulla on sopivasti korontarkistusajankohta kahden kuukauden kuluttua, ettei ainakaan tarvitse pelätä koronnousua.

Vaikka kyllä mulle tuttu sijoittaja ja pankin lainaneuvoja molemmat sanoivat kolme vuotta sitten, ettei tänä päivänä ole pelkoa huikeista koronnousuista, kun kuulumme EU:hun, jossa paljon köyhiä maita, joiden talous ei mitenkään kestäisi kovia korkoja.

No voi sinä iso ja tietäväinen. Uutinen on kuulemma ollut tiedossa jo pari viikkoa, mutta minä kuulin siitä vasta nyt. :D

Vierailija
4/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-maa saa euron valuutakseen vasta, kun täyttää tiukat kriteerit. Ne, joilla talous on kuralla, eivät voi liittyä.

Vierailija
5/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätkö esim. Espanjaa taloudeltaan samantasoisena? Palkat, hinnat...

Vierailija
6/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen lähinnä siitä, etteivät ihmiset ole kovin aktiivisia muuttamaan työn perässä kuitenkaan. Espanja ei kuitenkaan ole köyhä maa vain erilaisen palkkatason tai halvempien hintojen takia.

Vierailija
7/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään EKP:n ohjauskorko ei ole vain lainojen korko, vaan kyllä se on myös tiettyjen korkoon sidottujen sijoitusten, kuten säästötilien yms. korko. Toisekseen, ois aika ovelaa laskea vain yhtä ohjauskorkoa ja jättää sitten pankkien välinen ohjauskorko entiselle tasolleen. Voisivat palvelumaksut nousta aika reippaasti.

Vierailija
8/8 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkään EKP:n ohjauskorko ei ole vain lainojen korko, vaan kyllä se on myös tiettyjen korkoon sidottujen sijoitusten, kuten säästötilien yms. korko. Toisekseen, ois aika ovelaa laskea vain yhtä ohjauskorkoa ja jättää sitten pankkien välinen ohjauskorko entiselle tasolleen. Voisivat palvelumaksut nousta aika reippaasti.

No minä köyhänä pelkästään hyötyisin. Mulla kun ei ole varaa säästötileihin eikä rahastoihin, mutta asuntolainaa on sitten senkin edestä ja pankin maksamilla bonuksilla kuitataan palvelumaksut. :) Eli varakkaat kustantakoon! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan