Yksi vai kaksikerroksinen talo?
Kumman ottaisit? Miksi?
Meillä on nyt kaksikerroksinen rivari, haluaisin ehdottomasti yhteen tasoon.
Kommentit (8)
asuttiin kaksikerroksisessa rivarissa ja koin sen lasten kanssa tosi hankalaksi.
pysyy alakerta siistinä, kun yläkerta on lasten valtakuntaa.
Tosin vauvan kanssa ramppaaminen ei ole kivaa.
rivarissa ja jos pitäisi johonkin muuttaa, haluaisin ehdottomasti kaksikerroksisen. Mä olen varmaan outo, mutta mua ei haittaa rappusissa ravaaminen yhtään. Pidän rappusista tosi paljon ja mun unelma-asunto olisikin sellainen, jossa olisi kahden kerroksen lisäksi ns. rikottuja tasoja.
ja se voi olla kaksikerroksinen - nuohan eivät ole toisensa poissulkevia asioita.
Vähän sama kuin kysyisi että etuvetoinen vai diesel.
Kaava määrää, mitä saa rakentaa ellei sitten rakenna kaavoittamattomalla alueelle.
Meillä oli lisäksi niin vähän rakennusoikeutta, että rakennettiin sen yli vielä putkiullakko, johon tuli 2 huonetta. Tätä kutsutaan sitten puolitoistakerroksiseksi.
Mutta jos voisin rakentaa haja-asutusalueelle ja tonttikin olisi reilu, niin rakentaisin 1-kerroksisen, vaikkapa lasten huoneet omalla siivellä.
(en uskonut sitä toista tehtävän). No olenkin aivan myyty tämän suhteen, ihanaa kun hieman omaa rauhaa välillä päivisinkin ja iltaisin tuntuu kuin oltaisiin täällä kahden. Alakerta pysyy kohtuullisen siistinä, ja tavarat pääsääntöisesti yläkerrassa. Olen tyytyväinen että mies sai puhuttua ympäri. Kun joskus tästä muutetaan kun lapset isoja, niin luulen että siinä vaiheessa jälleen 1-kerroksinen.
ja niissä " ramppaamiseen" .
Nautin, kun yksi kerros on ihanan siisti aina ja lapset pitävät valtakuntaansa omassa kerroksessaan.
Neliöitä meillä on 271 eli en ole edes varma osaisinko sijoittaa ne yhteen kerrokseen niin, että olisin pohjaan tyytyväinen.
Jos asunto olisi pienempi, niin olisi tietysti kätevää, etä se olisi yhdessä tasossa eikä menisi neliöitö rappusiin yms. " turhaan" .
Ja me myös muutettais yksitasoiseen, jos semmoinen löytyisi. Kaksitasoisessa pitää olla niin paljon neliöitä, että se vaikuttaa isolta ja yksi kerros olisi näppärämpi lastenkin kanssa.