Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Sissit vko 18 pe-su**

02.05.2008 |

Laitetaanpa uusi pino loppu viikoksi. Palaan paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää, nyt on PAKKO saada kahvia. =)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saas nähdä kuinka käy, víime pinoon kirjoittelin pitkät pätkät ja olin kyllä kirjautunut, kun kone yht äkkiä herjasi etten olisikaan kirjautunut ja kaikki hävisi, joten.....

Onnea kaikille joilla oli tulut hyvin nukuttuja öitä ja muuten vaan hyviä uutisia, kuka mistäkin ja jaksamista niille jotka mahdollisesti vielä valvovat tai sairastelevat....

Viime yö oli taas huono, mutta sitä ennen meidän herra nukku 3 kokonaista yötä putkeen!!!!! mutta arvatkaa osasinko minä nukkua kun heräsin kattomaan onko pikku mies hengissä, mutta enköhän minäkin opi pikkuhiljaa rentoutumaan kun toinen hengittää ja nukkuu paremmin.

Toivottavasti oli hauskat vaput, me oltiin ihan vaan kotona, mut laitettiin pöytäliina ulos ja katettiin neidin kanssa poöytä kauniiksi ja koristeltiin takapiha ilmapalloilla jne ja kun mies tuli töistä, grillattiin ja herkuteltiin kunnolla...

nyt oon urakalla raapustanu " vanhanaikaisesti" kirjeitä sukulaisille ja laitoin muksuista uudet kuvat menemään, kun kaikki ei oo jätkää vielä nähny, kun sairasteltiin koko alku tähän asti.....

aurinko alkaa pilkistää pilvien takaa,joten kiireesti muksujen kans pihalle, kun ainakin pariksi seuraavakksi päiväksi on luvattu sadetta....

aurinkoista päivänjatkoa!

Vierailija
2/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kahvi juotu ja herkuteltu vapusta jääneellä juustokakulla, nam! Jotain vikaa tuntuu tässä foorumin toiminnassa olevan, kun useammalta on tekstit hävinneet ja meitä muita on sitten nimitelty häiriköiksi.... Toivottavasti ylläpito on ongelman kimpussa.

Vappu vilahti ohi ja mies on taas tänään töissä. Oltiin tosiaan siellä kummitytön perheen luona grillaamassa ja viettämässä iltaa. Jenni laitettiin siellä nukkumaan ja tuotiin unten mailla kotiin. Onnistui tällä kertaa! Tosin nukahtaminen oli vieraassa paikassa vähän hankalaa.

Olen ihan innoissani luonnon vihreydestä! Voisin ihailla tuoreen vihreitä puita ja pensaita vaikka kuinka kauan! Meidän pihalla on paljon lehtipuita ja pensaita, joiden olemassaolon melkein talven aikana unohtaa. Nyt on ihanaa, kun vastapäinen talo katoaa lehtien taakse ja muutenkin pihasta tulee suojaisa pesä. Joku puu jo kukkii upeasti, mutta mikä laji, siitä minulla ei ole aavistustakaan...

Jenni päätti eilen sinnitellä erittäin lyhyillä päiväunilla. Nukkui kaksi kertaa 40 min...! Siinä oli sitten koko perheellä kestämistä, mutta ei suostunut enää nukahtamaan uudelleen, vaikka kaikki konstit kokeilin. No, ruokailut menikin sitten ihan kiukutellessa. Toivottavasti syöminen tästä paranisi, muuten elämä on yhtä tissittelyä vielä joulunakin...

Maitohamsteri on kirjoitellut ihanan perinteisiä kirjeitä! Minäkin olen muutaman tässä kevään aikan rustannut niille sukulaisille, jotka asuvat kaukana eivätkä ole sen takia Jenniä vielä nähneet. Muutama valokuvakin on mennyt mukana. Kesällä pitäisi sitten nämäkin sukulaiset nähdä. He asuvat sopivasti melko lähellä vahempieni kesämökkiä, joten vierailut hoituu siinä mökkeilyn ohessa.

Nyt täytyy kuitenkin mennä tonkimaan vähemmän perinteistä sähköpostia. Siellä on odottanut muutama viesti jo pitkään vastausta...

Mukavaa viikonloppua Sisseille perheineen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin meni vappu. Enpä sitä mitenkään juhlinu. Mitäpäs minä, kun kahestaan pojan kanssa... Eilen käytiin äitini ja Veslin kanssa torilla hakemassa jätskit ja poitsulle oma vappupallo. Muuten sitten nautittiinkin lämpimistä keleistä vanhempieni luona.

Kiirettä on pitäny. 7 kk neuvolassakin käytiin. Mitat olivat 73,8 cm ja paino 8,960 g. Ihan hyvin oli kasvanut. Vesli muutene toissapäivänä nousi ekaa kertaa seisomaan ite. Ja niin kuulemma ei saa tehdä. Neuvolassa kiellettiin, että nousta ei saa ennenkuin ei konttaa. Miten mä sen estän? En aio noudattaa. Poika haluaa koko ajan nousta ja sillä selvä. Ja fysioterapiaan aikaa, jos ei ala käyttään kohta molempia käsiä. Meinaan ryömiessä. Nyt päasiallisesti vetää toisella puolella vain. Ja imetyksen lopettamiseen sain ohjeita. Olen nyt puolella vähentänyt imetyksiä, ja ehkä vähän paremmin Vesli nyt juo nokkamukista nesteitä. Kun mies tulee kotiin, niin imetys loppuu kokonaan.

Tänään oli mulla jälleen kerran shoppailupäivä. Koko ajan pitäs jotain ostella Veslille tai itelle. Joten Dumle täällä toinen samanlainen shoppailuintonen! Ostin Veslille mm. huivin päähän, lyhythihasen bodyn, lyhythihasen yökkärin, sukkia ja sitten ihanan hihattoman paidan jossa lukee I look just like my daddy. Nimittäin poika on ilmetty isänsä.

Tässä nautitaan vapun ihanasta kelistä pappan sylissä

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025691.jpg

Tässä ihaillaan omaa vappupalloa

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025697.jpg

lelujen syönti on kivaa!

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025699.jpg

Ja tässä ootetaan että äiti vihdoin ja viimeinn antas ruokaa!

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025702.jpg

Oho. Kylläpä tuli taas kuvia.

Sori kun en oo nyt mitään kommentoinu. On ollu viime aikoina niin kiire. Käyn lukemassa jutut aina, mutta sit kommentit unohtuu, kun niin harvoin ehin kirjoittelemaan. Poika, koti ja muuttopuuhat vie niin paljon aikaa. Niin ja urheillakin täytys ehtiä. Nyt on vuodenvaihteestä tippunu paino noin 6 kg. Vielä samanmoiset tahtosin saada pois.

Kukas se olikaan saanu myytyä asunnon? (Anteeksi harva pää) Oikein paljon onnea teille ja Colatoffeella oli häät pian. Ihanaa!!!Toivottavasti minutkin vietäs sinne maistraattiin kesällä!

Lähetään muuten kesäkuun vika viikonloppu kahestaan miehen kans vähän lomaileen. Mennään hesaan ja ollaan siellä ilmeisesti kask yötä. Tahtoo ainakin lintsille ja ikeaan. Ja ens keväänä/kesänä aika varmasti sit lähetään kahestaan Kreikkaan ihanaa. Kuulemma Vesli ei tule mukaan. Vanhempani ilmoittivat että he hoitavat pojan, jotta me saadaan kahenkeskistä aikaa. Ihanaa. Nyt on sitten mitä odottaa ja jos siihen mennessä ne loputkin kilot ois poissa.

Mutta nyt on mentävä taas kattomaan mitä mamman kullannuppu touhuaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Koitan nyt tulla useammin kirjoittelemaan.

Vierailija
4/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viude mitkä kelit ollut täällä keski-suomessa!

Mekin ollaan oltu ihan koti kannalla - Kunhan ollaan oltu jo herkuteltu. Pakko nauttia nyt kun mieskin kotona, jopa 4 päivää!

Vielä viikonloppu edessä, eiköhän huomenissa käydä vihdoin tivolissa, kun Minja on kinunnut sinne joka päivä ;) Sunnuntaina on sit kummipojun synttärit kera naamiaisten, täytyy sitten laittaa kuvaa Pepistä ja Tossavaisesta, voin sanoa että hauskaa on ainakin ollut vaatettaa noita lapsia :)

Nyt viikkailemaan pyykkejä ja sitten illan herkku aterian laittoon.

Voikaahan hyvin te muutkin!

Vierailija
6/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mahtavat ilmat ja pihalla tulee oltua taas iltasellakin kun aurinko lämmittää niin kivasti. Mulla pitää kiirettä opiskelun kanssa, mutta kyllä se on tosi kivaa pitkästä aikaa sivistää itseään. Saa aivotkin jotain tekemistä. Tekemistä riittää muuten kyllä hyvin 4 muksun kanssa ja arjen pyörittämisessä...onneksi pian alkaa kouluistakin kesäloma.

Vierailija
7/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittelu vaatiikin nykyään pitkää pinnaa ja kosolti aikaa. Minäkin olen siis häirikkö. Se on tietty tosi, mutta että Hp ja Dumlekin. Sitä on vaikea uskoa.

Katsotaan saanko kuvat liitettyä ja huoliiko koko sivusto tätä tekstiä.

Tässä seisoskellaan äidin massulla ja siskot painii takana. Olkoon vaikka virallinen 7 kk kuva.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025378.jpg

Ilmapallon kimpussa

http://www.aijaa.com/v.php?i=2025351.jpg

Nyt lähetän,

Vierailija
8/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa mennä kirjoitukset läpi. On ollut aikas takkuista.

Ihana sää on ollut ja ulkona on oltu paljon. Keskimmäisen posket oikein punottaa. Toivottavasti ei palaneet. Huono äiti, en muistanut aurinkorasvausta tänään. Huomenna olen viisaampi. Hiukan tänään kuopsutimme pihalla ja istutin ekat orvokit ja muutaman siemenen heitin ruukkuihin. Huomenna on lisää haravointia ja muuta siistimistä luvassa. Ilmeisesti huomennakin on kaunis sää.

Vappu on sitten sotkuinen juhla. Serpentiiniä ja vappuhuiskun huiskaleita on jokapaikassa. Poikanen ehti syömään yhden huiskaleen, hyvin levisi väriaineet pitkin nyrkkiä ja poskia. Ja ruokavalio laajeni. Nyt olen jo imuroinut riekaleet pois, mutta tunnetusti niitä löytyy vielä piiitkään jostain. Ne on vähän kuin joulukuusen neulaset. Aina vain jostain nurkasta löytyy.

Sain muuten eka huutonet kaupat tehtyä, vaikka en osaakaan liittää niitä valokuvia. Kiitos, Piiu, neuvosta. En vain ymmärrä mitään selaimista. Samoin huutonet ohjeet puhuivat jostakin kielestä. Minä osaan vain suomea ja savoa. Harmittaa olla tälläinen tietokone ääliö. Pitäisi varmaan mennä jollekin kursille joskus.

Hienoa Risella! Olet kyllä super-sissi!

Rauhallisesti on tainnut mennä sissien vappu. Ei ole juotu liikaa simaa. Iltasatu jatkuu yläkerrassa. Minä taidan upota sohvalle.

Mukavaa viikonvaihdetta.

terv peikkoeät ja APJ 7 kk ja 1 päivä

Vierailija
9/14 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmasti saan palstahäirikö tittelin...

Uma, minun kakkonen ei kontannut eikä ryöminyt ennen kävelyä. Hän oppi istumaan ja istuen hilasi itseään eteenpäin. Ja siitä lähti sitten kävelemään vuoden ikäisenä. Muistan hänen olleen jo iso tyttö kun hän konttasi ekan kerran. Käyttääkö Vesli molempia käsiään leikkiessä? Vai mistä tämä fysioterapia-intoilu. Mielestäni olet oikeassa siinä, kun jätät nuo ohjeet omaan arvoonsa. Lapsi nousee istumaan jos osaa ja haluaa. Varmasti Vesli oppii vielä konttaamaan ja kävelemäänkin aikanaa. Imetyksen lopettamisessa etenet varmasti viisaasti, kun pyrit pikkuhiljaa sitä vähentämään. Tarjoa vain nokkamukia joka välissä ja sitten vasta rintaa.

Nyt pois täältä..

peikkoäet

Vierailija
10/14 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikkoäet (toivottavasti olit sinä. mulla ajatus ei oikein kulje, kun niin älysti väsyttää) kyseli sitä että käyttääkö Vesli molempia käsiä leikkiessä ja kyllä minun mielestäni. Molemmilla tarttuu samalla lailla jne. Ainoastaan tossa ryömimisessä huomaa että käyttää vain toista puolta. Ja konttausasennossa on jo pitkään nytkytellyt. Siitä sitten meneekin polvilleen ja nousee ylöspäin. Pari kertaa onkin noussut jo seisomaan. Kerran meni polviasennosta istumaankin, mutta keikahti aikalailla samantien nurin.

Meillä ollut huono yö taas. Nykyään Vesli on nukkunu puol 8 - 8 sinne kolmeen-viiteen saakka heräämättä. Ihanaa luksusta, mutta sitten välillä päättäkin että nyt ei nukuta enää. Viime yönä heräili taas tiheempään ja sit neljän jälkeen annoin tissiä ja otin vierelle. No puol 6 vasta sain takas uneen ja puol tuntia nukku... Kiva kiva. Mitäs tälle tekis, että sais nukkumaan normaalisti sinne puol 7? Alkaa oleen aika väsynyt. Ja vieläkun tuo selkä valvottaa myös. On öisin niin mahottoman kipeä. Mikään asento tai muu vastaava ei auta. Sattuu ja kramppaa niin pirusti. Onneks mulla on ens keskiviikkona omt-fysioterapiaan taas aika. Jos vähän paremmaks tulis taas.

Mäkin olen nyt saanu huutiksessa myytyä, melkein kaikki äitiysvaatteet. Laitoin jotain Veslinkin vaatteita myyntiin. Kirpparille vien tänään suurimman osan. Nuo Veslin yöheräilyt ja tää yksin olo ei oo saanu vielä vauvakuumetta tulemaan, joten myyntiin vain kaikki. Olen oikein kiinni jääny siihen huuto.nettiin. Meinaan ostamisen kannalta. Tälläviikolla on tullut huudeltua vaikka mitä ja halvalla. Ihanaa kun ei aina tarvi ostaa kaikkea uutena ja kalliilla.

Mutta nyt taas mentävä kahtoon pojan perään.

Vierailija
11/14 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan tulee tuhtia tekstiä!!! =)

No joo, täällä vappu meni silleen " oikein kunnon kankkusessa" , tosin ilman juominkeja. Mun vatsatauti muuttui kuravatsaksi ja olo oli kyllä aika hutera. Eilen alkoi helpottaa ja oikeasti oli sellainen olo niinkuin olisi kunnolla juhlinut! No, olihan vappu! (En jaksakaan laittaa yksityiskohtaista selitystä, joten säästän hermojanne...)

Mullekin on tuttua tuo huuto.netin ihanuus! Sieltä löytyy vahingossa kaikkea kivaa lapsille varsinkin. Olen siellä kyllä myynytkin viime vuosina sitä sun tätä, mutta enemmän ostellut. Hinnat ovat välillä halpoja ja välillä vähemmän halpoja. Merkkivaatteet kyllä kohoavat usein suht korkealle.

Peikkoäetille kommentoin tuota tekniikkaa, että muakin ärsyttää, että nykyisin kaikki on niin teknistä ja jos aiheesta ei ole kiinnostunut, saa tosissaan tsempata, että oppii jonkin teknisen jutun. ja sitten kun oppii, tuleekin jo seuraava versio ja taas on uudet opeteltavat jutut. Jotenkin huomaan muistuttavani äitiäni (voi voi) näissä jutuissa. Äidille kännykkäkin on vähän outo juttu, ei halua käyttää.

Vai Vesli jo nousee pystyyn. Kyllä minäkin tiedän lapsia, jotka ovat nousseet pystyyn konttaamatta... Outoa tuo neuvolan kommentointi. Meillä Oona ei vieläkään ryömi, mutta tuo puhepuoli etenee. Viime yönä hän valvoi hetken ja sanoi aivan oikeasti " tissi" . Olis kovasti kinunnut tissille, mutta en antanut ja nukahti sitten helposti itsekseen. Ja osaa sanoa " kakka" ja kun lapset leikkivät kukkuu-leikkiä, yritti selvästi matkia " kukkuu" -sanaa. Äiti ja isi tulevat ja isosiskon nimi. Ei hän sillai megaselkeästi sanoja sano, mutta sillai " vauvamaisesti" . Eiköhän tuo liikkuminenkin sitten joskus... On äidille helpompi, kun ei vielä ihan joka paikkaan pääse.

Mulla lähestyy järkkäämäni pihakirppis. Olen kovasti mainostellut tutuille ja naapureille... Saas nähdä kuin käy, millainen sää ja paljonko ihmisiä liikkeellä. Viikon päästä siis. Paljon on ainakin tavaraa myytäväksi!

Ihana päivä taas tulossa. Ulkona ollaan taas koko päivä. Oona tykkää olla hiekkiksella ja vauvakeinu on jo kovasti pihalla käytössä. Hankala säädellä noin pienen vaatetusta, kun on mukamas lämmintä, mutta kun toinen ei liiku, ei olekaan niin kuuma. ja jos tuulee yhtään...

No, voikaa hyvin!

Kewa/levinia/jellonamami: Mitä kuuluu???

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
12/14 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin kotiin tekemästä kirjallista tarjousta siitä asunnosta. Se on ihana. Aivan uskomattoman ihana. Ja tehokkailla neliöillä joten tilaa riittää mainiosti. Ja remontoitu aivan uskomattomasti. Kunhan nyt sit vaan kaikki menis hyvin niin se ihanuus olisi syyskuussa meidän!! Tänään sit haettiin maalia ja sudit ja huomenna täällä on maalattava että kämppä on myyntikuntoinen mahd pian.

Vappu oli ihana ja rauhallinen tai siis niin rauhallinen kun mun kovaäänisen perheeni kanssa voi olla. Oltiin torilla ja lenkillä ja sen sellaista. Ja syötiin hyvin ja paljon. Lukaa koitin ekaa kertaa potalle ja heti tuli pisut ja kakka. Ja sen jälkeen JOKA ainoa kerta vähintään pissa kun potalla on käyty. Pistän pojan potalle joka syönnin jälkeen joten nyt jo 4 päivää on vaipat pysyneet lähes kuivina. Kakka tulee melki joka kerta kun potalle pistän, vaikka muuten herra kakkaa max 2 kertaa päivässä. Ilmeisesti se asento sitten vaikuttaa?? Heh, ylpeä äiti teki oikein kunnon selostuksen, en mä sentään kuvaa laita =). Vaikka tottakai sellaisen otin!

Nyt mä taidan mennä katsomaan joko perunat ovat kiehuneet. Oikein aurinkoista ja ihanaa loppuviikonloppua kaikille!

Vierailija
13/14 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu meni oikein mukavasti perheen kanssa, niin ihanat ilmat kyllä ollut:) Äsken kävin vanhan työkaverini kanssa terassilla istumassa ja oli niin lämmin ja mukava vaihdella kuulumisisa. Adoralla puhkesi kuudes hammas ja toissayö oli ihan yhtä kiukkua koko yö. Mies ei tajunnut antaa lääkettä eikä tullut herättämään minua ja sai sitten tunnin välein rampata antamassa vettä tai maitoa tai tuttia. Viime yöksi laitoin supon ja nukkuikin ihan suht hyvin. Taitaa ne hampaat oikeasti olla aika kipeät kun tulevat läpi. Ja eilen oppi kävelemään sohvan reunaa vasten. Kaukosäädin oli toisessa reunassa sohvaa ja se piti päästä hakemaan!

Umalle toivotan parempia öitä veslin kanssa! Meillä muuten tyttö ryömi ihan samalla tavalla kuin vesli silloin kun ei vielä kontannut enkä siitä edes tajunnut olla huolissaan. Ja nyt konttaa kyllä ihan täyttä häkää ympäri kämppää! Tuskin sinunkaan kannattaa huolissaan tuosta olla, se on varmasti vain veslin tyyli mennä eteenpäin. Lapsilla kun voi olla vaikka mitä tyylejä liikkua:)

Apinaemon oona sanoo sanoja, wow! Minä olen olllut lapsena ihan samanlainen, puhe tuli aikaisin, 8kk sanoin sanoja ja vuoden iässä niitä tuli jo paljon, puolitoista vuotiaana puhuin jo lähes kaiken. Niinhän se yleensä menee,e ttä jompikumpi tulee ensin, liikkeelle lähtö tai puhe. Ja molemmat tulevat kuitenkin jossain vaiheessa!

Colikselle onnittelut asuntotarjouksesta, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette syksyllä uuteen kotiin!

Nyt katsomaan adoran kylvetystä, tyttö riehuu sillä niin innoissaan:)

ladorada ja adora 260907

Vierailija
14/14 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanista ilmoista on nautittu koko viikonloppu. Juuri tultiin kotiin Jennin mummulasta, missä nautittiin pihalla auringosta. Jenni varjossa vaunuissa nukkuen ja minä pihalla löhöten, lehtiä lukien ja jäätelöä syöden. =)

Adoralla on jo 6 hammasta! Jennillä on vasta kaksi etuhammasta alhaalla, eikä muita vielä näy. Onneksi. Puree nimittäin ihan kiitettävästi noilla kahdellakin. Varsinkin levottomassa paikassa imetettäessä joutuu tissi parka koville...

Luka on onnistunut hienosti pottailemaan, vau! Täytyykin Colatoffeen tekstistä innostuneena kaivaa potta esiin ja ryhtyä harjoittelemaan meilläkin. Jenni on nyt viikon verran istunut tanakasti ilman tukea, joten pottakin voisi nyt olla sopiva istuin.

Nyt taidan lähteä kylvettämään tyttöä. Lämpimien säiden myötä neidillä on tukka hiessä ihan pelkän imetyksen jälkeenkin. On se ruokailu rankkaa.