millaisia ovat lapsettomuushoidot?
Kommentit (14)
otetaan talteen punktiolla, hedelmöitetään spermalla ja istutetaan sitten takaisin kohtuun kun munasolu on hedelmöitynyt. Ei mikään " big deal"
että ei ne mitään olleet. Varsinkin jos ei pelkkä sperman ruiskuttelu kohtuun riitä.
Vierailija:
että ei ne mitään olleet. Varsinkin jos ei pelkkä sperman ruiskuttelu kohtuun riitä.
Tietysti, asenteestahan se on kiinni, jos halua ajatella että rankkaa oli, niin varmasti olikin. mua noi alapään kaivelut, piikitykset ja punktiot ei juurikaan hetkauttaneet, tulipahan vaan koettua nekin. Lopputulos kai kuitenkin on se tärkein, eikö? Meille tuli kuitekin kaksoset, joten olen kahden verran kiitollinen siitä että sain nekin " vaivat" kokea!
Ihmiset reagoi hormoneihin erilailla, toisille tulee enemmän sivuvaikutuksia kuin toisille. Kaksi IVF:ää läpikäyneenä sanoisin että kyllä sen kestää kun tietää, että lopputuloksena on aika suurella todennäköisyydellä vauva.
Yksityisellä puolella hoidot on aika kalliita, eikä ihan ilmaiseksi pääse julkisellakaan puolella. Felicitaksella on minusta hyvät nettisivut, siellä on paljon asiaa hoidoista ja hintojakin löytyy. Muutenkin voin suositella paikkaa, hyvät lääkärit.
En ole siis joutunut pistelemään itseäni tai ottamaan mitään lisähormoonia.
Yrityskertoja oli toki useampi ennen kuin onnistu. Rankinta oli koko asiassa se odottaminen ja pettyminen.
Hoitoihin upposi n. 20.000 mk.
Henkisesti se joka kuukausinen odottaminen ja pettyminen on todella raastavaa. Sitä ei soisi kenellekään.
Fyysisesti sitten tietty ne hormonit rasittaa kroppaa, on huono olo ja ties mitä sivuoireita. Plus tietty joillekin ottaa koville se itsensä piikittäminen.
Säkällä pääsee halvalla. Minulla kävi säkä ja hoidot (yksityisellä pääosin)+lääkkeet maksoivat alle 1000¿.
Vierailija:
En ole siis joutunut pistelemään itseäni tai ottamaan mitään lisähormoonia.
Yrityskertoja oli toki useampi ennen kuin onnistu. Rankinta oli koko asiassa se odottaminen ja pettyminen.
Hoitoihin upposi n. 20.000 mk.
Just. En ole mitään muita hormoneja kokeillut kuin omat luonnolliseni ja e-pillerit, mutta nekin pahimmillaan estävät normaalin elämän. E-pillerit väsyttivät niin, että piti lopettaa heti alkuunsa (kun ei jaksanut edes lukea mitään) ja omat hormonit puolestaan tekevät joko tosi kiukkuiseksi (olen koko ajan raivokohtauksen partaalla) tai tosi itkuiseksi (masennusta, paitsi että on " vain" hormonaalista, eli kestää alle viikon).
Eli kannattaa puhua vain omasta puolestaan. Muut saattavat ihan oikeasti olla herkempiä, eivätkä mitään pikkuasioista valittajia.
ensimmäinen inseminaation toiset 500 euroa. Nyt menossa toinen inseminaatio, taas 500 euroa.
Rankinta on epävarmuus ja pettymykset. Eikä itsensä pistelykään kauhean kivaa ole, eivätkä jatkuvat poissaolot töistä ultrien ym vuoksi.
Jos ei kestä lapsettomuushoitoja, ei kyllä kestä sitä synnytystäkään, joka kuitenki on niiden hoitojen päämäärä...
Alussa oli tutkimuksia, kokeita jne. 20.000 mk on yläkanttiin.
Vierailija:
Alussa oli tutkimuksia, kokeita jne. 20.000 mk on yläkanttiin.
Kivuliaita punktioita, kivuliaita alkionsiirtoja kohtuun ja niin edelleen.. Perustuu omaan kokemukseen. Miehen osuus verikoe ja käteenveto.