Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imuroiko miehesi koskaan?

Vierailija
01.05.2008 |

Tajuaako miehet ylipäänsä koska on " aika" siivota. Eli jos eteinen pursuaa hiekkaa ja roskia, miksi mies ei näe että nyt pitäisi imuroida. Olen itse nyt saikulla enkä saa tehdä mitään muuta kuin levätä ja vähän kävellä. Lapset kantaa kuraa sisälle minkä ehtii ja alkaa jo ahdistaa, kun sotkut tulee eteisestä sisälle. Kämppä on kuin kaatis, ihan kuin ei olisi kuukauteen siivottu. Ahdistavaa eikä helpota paranemista yhtään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi mitään possumiestä huolinut edes. Poikamiesboksi oli sen verran siisti, että uskalsin jatkaa suhdetta. Osaa myös laittaa ruokaa jne. Kuka huolii mammansa pilalle lellineen ukon?

Vierailija
2/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämättä imuroi kun olin laitoksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kysyit, että huomaako mies milloin on aika siivota: Ei erityisen hyvin. Vaatteiden pesun hän hoitaa säntillisesti, samoin laittaa tiskipöydältä tiskit koneeseen + tyhjentää puhtaat kaappeihin. Sellainen yleisempi siivous, kuten pöytien tyhjinä pitäminen, lattian lakaiseminen, pölyjen pyyhkiminen, vessojen + kph pesu taas ei ole sillä lailla arkisesti rutiinina. Niistä me otetaankin yhteen aina tavan takaa (mies kyllä siivoaa heti kun mä sanon, että nyt laitetaan paikat kuntoon - mutta siis se vaatii aina sen, että mä huomautan ja teen myös itse puolet).

Vierailija
4/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei onnistuta siivoamaan yhtenä päivänä. Täytyy jakaa useammalle. Yleensä aloitan jo torstaina. Lakanoiden pyykkäystä tai jomman kumman vessan siivous. Kysyn samalla mieheltä mitä ja millon haluaa siivota perjantaina, lauantaina vai sunnuntaina. Ollaan sovittu, että ei puututa toistemme siivoustyyliin. Taidetaan pestä eri aineillakin. Mies käyttää mäntysuopaa, minä tolua, kloriittia, taikasientä ym. Mies laittaa meillä välillä ruokaa ja tosinaan tiskaa + hoitaa tiskit koneeseen. Mies hoitaa omat pyykkinsä kaappiin asti. Mutta noin yleisesti minä meillä enemmän siivoan. Yhdessä ollaan oltu 10v.

Vierailija
5/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen vessan. Tämä on työnjako ollut jo vuosia.

Vierailija
6/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juuri imuriin koske. Meillä mies siivoaa oma-alotteisesti, meillä natsaa tämän homman suhteen oikein hyvin. Mies kyllä huomaa yhtä lailla kuin minäkin, milloin olisi siistimisen aika. Tietyt hommat on myös jaettu niin, että " nämä on sun, nämä mun hommia" . Miehen hommia on roskat, tiskit ja imurointi, myös mattojen tamppaus. Mun hommia on vessan/kylppärin pesu, lattioiden pesu, yleensä myös pölyt ja yleisempi järjestely. Pyykkiä pyörittää molemmat, samoin ruokaa laitetaan kumpikin. Minä teen pikkutarkkoja, harvemmin tehtäviä hommia (suodattimien ym. putsausta, mattojen, verhojen ym. pesua), mies vie useammin roskia.

Ja hassua kyllä, molemmat on sitä mieltä, että on itse vetänyt " pidemmän korren" ja pääsee " helpommalla" . Siis minä pääsen mielestäni helpommalla, kun ei tarvitse tiskata tai imuroida, mies pääsee omasta mielestään helpommalla, kun ei joudu koskaan pesemään vessaa tai lattioita. Kuka mistäkin tykkää... :D

Vierailija
7/7 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan ottaa rikkaimurilla jotain suurempia roskia keittiöstä, mutta isommin meillä imuroi mies. Ja yleensä vielä ilman kehoitusta.