Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvallisten EX-HAAHUJEN toukokuu

01.05.2008 |

Nostanpa pinoa kun oltiin pudottu jo 3.lle sivulle ! Mukavaa toukokuuta vain kaikille ja tulkaapa kertomaan kuulumisianne ;-)

Meille ei kuulu arkea ihmeellisempää. 5 kk tuli pikku-ukolle vapun jälkeen täyteen, Sai syöttötuolin jossa satunnaisesti harjoitellaan istumista,mökkeily aloitettiin ja ekaa kertaa saunassakin käytiin lämmössä istuskelemassa ( ei löylyä) ja kovasti tuo tykkäsi..

Selällään ei viihdy minuuttia kauempaa vaan vatsalleen pyörähtää heti ja jännästi "pakittamalla" pääsee liikkeelle..

Hampaat taitaa tehdä tuloaan, ikenet alhaalla pullottaa, nyrkki on yhtenään suussa ja kiukkuisuus on lisääntymässä.,yötkin ovat olleet aikas rikkonaisia 1-4 x herätään mutta heti kun tissin lykkää suuhun niin rauhottuu ja nukahtaa..

Osittaisimetyksellä mennään, kiinteitä kyllä syödään ihan 4 x vrk.ssa mutta ihania nuo tissittelytuokiot onkin vaikka pääasisssa meillä on nukuttamishetkiin ja yöhön painuttuvia.....

jaahas nyt tuo pikku-ukko heräilee joten tämä tällä erää, mukavaa kevättä kaikille !!

Isotikru ja Tikrunpentu 5 kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tulla pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia. Kaikki on mennyt hienosti vaikean talven jälkeen, mutta tänään oltiin taas labrassa verikokeissa. Tällä kertaa epäilynä riisitauti... niin, voitteko kuvitella. Dvitamiinit saa joka päivä, mutta voi olla, että pojalla ko vitamiini ei imeydy elimistöön. Kallon luissa oli pehmeitä kohtia aukileen ympärillä ja lääkärit olivat sitä mieltä, että on tarkistettava mistä johtuu.

Poika on iloinen ja aurinkoinen ja kasvanut tosi hyvin. Neljä kk neuvolassa mitat olivat 7.280 ja 66,2 joten reilunkokoinenkin on. Mitenkään ei vastaa sitä kuvaa, joka mulla on riisitautisista, mutta... kaikkihan on mahdollista.

Voi että mä odotan sitä päivää, kun kaikki olisi vaan hvyin!!

Kaikesta huolesta huolimatta innolla odotamme kesää ja lämpöisiä päiviä. Onneksi lääketiede on niin kehittynyttä, että elämä jatkuu, vaikka viikon kuluttua saatavat tulokset toisivatkin ikäviä uutisia...

Voikaa hyvin !

wemppa

Vierailija
2/20 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan kaikille pitkästä aikaa! Onpas tullut hirvittävän pitkä tauko tässä kirjoittelussa. Jotenkin olen saanut pidettyä itseni taas niin kovin kiireisenä.

D.O. tattista vaan taas pinon avaamisesta, mitäs teille kuuluupi? Onko uutta raskautumisen saralla? Mahtavasti oli lähtenyt kilot karisemaan mammalla!! Kuinkas tsemppi on pysynyt yllä?

Wemppa, voi että miten teitä nyt koetellaan. Ansaitsisit niin jotain muuta kuin jatkuvasti olla huolissasi pojan puolesta. Toivottavasti testien löydöksissä ei tule esille mitään vakavaa, tulethan sitten kertoilemaan miten teillä menee. Hyvän kokoinen vesseli ainakin on ja ihanaa että muutenkin aurinkoinen ja hyvän tuulinen :)

Isotikru, Ihanaa kuulla että teillä voidaan hyvin ja uusia taitoja harjoitellaan ahkeraan. Toivottavasti hampaiden tulon tuomat rikkonaiset yöt pian tasoittuisivat.

Viimekuun juttuja ei sitten saanutkaan enää auki, mutta paljon oli loppukuusta tullut kuulumisia porukoilta. Tainnut tämä sivujen vaihdoksen aika viedä kirjoitteluhalut kaikilta kun välillä ei päässyt sivuille ollenkaan ja välillä taas viestit ei näkyneet jne. Josko päästäis taas vauhtiin kun vaikuttaa että sivutkin taas toimii.

Meille ei mitään ihmeitä kuulu. Esikoinen on allergioidensa (siitepölyt) kanssa ihan pulassa. Kauheaa yskimistä ja pärskimistä koko ajan. Nyt sai uudet lääkkeet, että josko jo kohta helpottaisi. Pikkumies voi hyvin ja seisoskelee välillä jo ilman tukea. Meikäläinen se on vaan pääsääntöisesti yksin lasten kanssa kun mies on joko raksalla tai omissa harrastuksissaan tai milloin missäkin. Kaipaisin edelleen pientä pakomatkaa arjesta miehen kanssa, mutta kun on tuo imetys vielä kuvioissa. Kiinteitähän pikkumies syö jo tosi hyvin mutta on vähän sen sorttinen että kun päättää haluta maitoa, niin jos ei tissiä löydy niin hermohan siinä menee ja kovasti. Saattaa sitten huutaa naama punaisena vaikka maailmanloppuun saakka. Ei paljon uskalla jättää hoitoon kun on koko aika takaraivossa ajatus siitä että joutuu kohta juoksemaan kotiin jos on pikkumiehellä mennyt hermo. No enää noin kolme kuukautta tuohon 1vee päivään ja se on mun henkilökohtainen takaraja imetykselle. Ehkä sitten saan jotenkin itseni irtautettua täältä kotoa ja käyn vähän virkistäytymässä ihan muissa maisemissa.

No nyt on sit ainakin pino nostettu eli eikun vaan kaikki kertoilemaan kuulumisia!!

Kaisuli ja pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/20 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen moikkaus tällä erää :)

D.O. ja tytteli 9 kk ja viikko

Vierailija
5/20 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosiaan tämä palstauudistus on vienyt vähän intoa tältä kirjoittelulta, vaikka niin ihanaa olisi teidän kanssa asioita jakaa. En pidä tästä uudesta lookista ja tämä palsta ei toimi kunnolla. Välillä viestejä ei näy ollenkaan. Mutta ei auta valittaa, näillä mennään. TE kuitenkin olette se syy miksi täällä pyörin! :)

Ihan ekaksi nyt omaa napaa: Kaisuli kyselikin että miten raskautumisasiat täällä päässä etenee. No, etenee! Meillä on suunnitelmissa lähteä perjantaina kiertelemään pääkaupungin kuppiloita ja ihan varmuuden vuoksi päätin tehdä eilen testin jotta voi sitten huoletta nautiskella alkomaholia. No, siihenhän sitten samantien kun testi-ikkuna täyttyi pissillä pärähti tummanpunainen viiva! Siis mitä ihmettä?! Mies oli myös kylppärissä samaan aikaan ja aika epäuskoinen ilme oli molemmilla. Minä lähdin juoksemaan pois kylppäristä ja kädet silmillä sanoin että en voi katsoa sitä enää. Mutta siinä se oli ja vieläkin viiva testissä nököttää vahvana. Aloin sitten miettimään että milloinkas sitä viimeksi on ollut jotain vuotoa, niin laskin kunnon vuodon olleen viimeksi maaliskuun alussa. Siis herranjumala! Huhtikuussa puolessa välissä tuli vaan tiputtelua, mitä silloin hieman ihmettelin. Mutta kun imetän vielä, niin eipä ole tullut mieleenkään! Ja muutenkin kierto on ollut epäsäännöllinen. Jos tuo maaliskuu pitää paikkaansa, niin minulla olisi siis viikko 11 menossa! Kuvitelkaa! Tänään aamulla soitin sitten heti neuvolaan ja sain ajan iltapäiväksi. Huomenna neuvolassa on neuvolalääkäri, joka ultraa alustavasti että mitä sieltä löytyy ja minkä kokoista. Ette usko miten meni tämän mamman pasmat sekaisin. Ja kesän suunnitelmat muuttuivat, mikäli tämä nyt paikkansa pitää. Jos olen jo pitkällä, laskettu aika olisi joulukuussa, mutta mikäli olen raskautunut vasta huhtikuussa, menee se tammikuulle. Olisi niin mahtavaa olla jo pitkällä, koska silloin olisi ne kauheat alkuviikkojen piinailut ohi ihan huomaamatta. Kirjaimellisesti, heh :)

Olen voinut ihan tajuttoman hyvin, joten mitään epäilyjä ei ole ollut. Välillä on syödessä tullut etova olo ja sanoinkin kerran miehelle että ihan kuin raskausaikana. Heh. Ja rinnat minulla on ollut jo viimeiset neljä viikkoa arat ja kipeät, mutta senkin olen kuvitellut johtuneen vain imetyksestä. Olen ajatellut ettei maitoa tulee enää niin reippaasti ja tyttö joutuu imemään kovemmin josta rinnat ovat kipeytyneet. Nyt nämä ajatukset tuntuu ihan hulluilta!

Laihtunutkin olen viimeisen kuuden viikon aikana 10 kiloa Painonvartijoissa. Mutta olen muuten syönyt hyvin ja terveellisesti, joten vauvalle ei siitä ole haittaa. Monethan laihtuvat raskausaikanakin. Aion jatkaa pisteillä syömistä, mutta ryhmään en enää voi mennä. Täytyy jättää tauolle se juttu nyt.

Tämä on niin tajuton juttu että en voi ymmärtää! Me ollaan miehen kanssa ihan ällikällä lyötyjä ja nyt kun shokki on alkanut helpottaa, ollaan ihan äärettömän onnellisia. Meidän muksuille tulisi 1,5 vuotta ikäeroa. Ihanteellinen ikäero!

Nyt tämä juttu on niin uusi ja pinnalla, että on hieman vaikea keskittyä muihin asioihin. Joten

Wemppa: Todella ikävä kuulla teidän vaikeuksistanne! Miten ihmeessä aina lyödään lyötyä? En käsitä. Toivon sydämeni pohjasta että selviätte jälleen kerran säikähdyksellä ja kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Isotikru: Teillä on tapahtunut myös paljon ja uusia juttuja tullut mukaan kuvioon. Hampaita pukkaa ja liikkumista opetellaan. Mukavaa toukokuun jatkoa teille!

Kaisuli: Tsemppiä teille allergoiden kanssa! Inhottava kevätvaiva. Ja varsinkin pienellä. Tiedän tunteen, että loppuvaiheessa vaan laskee kuukausia ja viikkoja milloin imetys loppuu. Vaikka imettäminen on ihanaa ja on mahtavaa että pystyy tarjoamaan lapselle ravintoa ja läheisyyttä pitkään, on se kuitenkin uuvuttavaa ja sitovaa. Mutta kohta teilläkin lopettaminen lähestyy ja sitä ennen nautitaan kesästä. Meillä vielä 2 kk jäljellä imetystä mikäli lääkäri antaa minulle nyt vielä luvan jatkaa tässä tilanteessa.

Voikaahan hyvin ja tulen kertomaan kuulumisia heti kun saan tietää lisää!

D.O. ja tytteli kohta 10 kk sekä salamatkustaja

Vierailija
6/20 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kaisuli ja DreamOne sanoistanne!!

Ja DreamOne, ihan mielettömästi ONNEA!!! Odottelen kuulumisiasi..

wemppa

Vierailija
7/20 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta D.O.!!!! Tippa tuli linssiin täällä kun olen niin onnellinen teidän puolesta. Mä aattelin silloin kun kirjoitit siitä sun kiukkuisuudesta että ettet sit ois kuitenkin raskaana ja niinhän sä sit ootkin!!! Voi apua! En yhtään ihmettele että ei paljon muuta nyt pyöri mielessä. Mielenkiinnolla jään oottelemaan uutisia ultran tuloksesta että mitkä viikot pärähtää mittariin! Siis VAU!

IIIIISOOO onnittelu rutistus ja hyviä vointeja!!!

Toivottaa superonnellinen Kaisuli

Vierailija
8/20 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kirjautua, kun luin D.O.n upeat uutiset!! Hurjasti ONNEA!! Ja suojelusenkeleitä pikkuiselle ja hyviä vointeja teille molemmille! Aivan ihanaa, että näin nopeasti teidän uusi perheenjäsen sai alkunsa! :) Tuuhan heti huomenna, jos ehit, kertomaan koska la on!?

Voi kun oli mukava lukea noin mukavia uutisia! Itsellä ei mitään erikoisempia uutisia oo. Meillä ei vielä perheenlisäystä oo luvassa, nyt on kp 4. D.O.n uutiset antoi uskoa, että ehkä meillekin vielä.. Eipä siinä ei tässä vielä mitään kiirettä oo, mutta toivottavasti ei yhtä kauaa mene kuin tuota kuopusta tehdessä, jossa vierähti yli vuosi kohdunulkopuolisen jälkeen.. Eli noin 1,5 vuotta siitä kun vauvalle annettiin lupa tulla..

Meidän kuopus otti ensiaskeleet 11kk synttäripäivänsä kunniaksi. Ihana seurata noita ensimmäisiä haparoivia askeleita! :) Nyt neiti on harmi kyllä elämänsä ekaa kertaa kuumeessa. :(

vm:lle halit! Toivottavasti huomenna kuulisit hyviä uutisia!

Muille kaikille heilutukset ja terveiset!

Sani

Vierailija
9/20 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tytöt ja kiitos kaikille onnitteluista! Nyt saattekin onnitella ihan tuplasti, eli ultrassa näkyi KAKSI pientä sykkivää sydäntä. Molemmilla vauvoilla oli omat sikiöpussinsa, eli erimunaiset kaksoset ovat kyseessä. Viikkoja on tasan 9 ja molemmat ovat kasvaneet normaalisti ja samaan tahtiin. Laskettu aika on 23.12, mutta monikkoraskauksissa normaali syntymäaika on noin viikolla 35.

Meille tulee kaksoset! Voi elämän kevät! Näin se elämä yllättää kun sitä vähiten odottaa. Tottakai olemme täällä päät pyörällä ja hämmentyneitä, mutta hyvin onnellisia ja iloisia. Jouluna olemme 5-henkinen perhe!

Raskautta seurataan tarkasti ja kaikki neuvolakäynnit tehdään äitiyspolilla. Koko ajan seurataan että vauvat kasvavat normaalisti eikä komplikaatioita tule. Lääkärin mukaan riskiraja on jo takanapäin, sillä kaksosraskauksissa toinen menehtyy yleensä alle 9 raskausviikon mikäli niin käy.

Eli näin meillä! Hullua! :)

D.O. ja tytteli 10 kk sekä KAKSI salamatkustajaa

Vierailija
10/20 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot peukutukset DreamOnelle ja TUPLASTI ONNEA MATKAAN! =D

Kerrassaan hienoja uutisia! Pidä nyt vain jalat ristissä loppuun asti, jotta molemmat salamatkustajat pysyvät matkassa mukana! =] Ja onhan siihen ajatukseen 5-henkisestä perheestä vielä aikaa totutella! =]

Tänään juuri kuulin raskausuutisia myös hyvältä ystävältäni, hänellä on lähes sama laskettu aika kun sinullakin. Tosin ei vielä tiedä, montako asukasta masussa on, mutta yksi "ainakin toistaiseksi". =D

Meille kuuluu pelkkää hyvää. Itse olin äitienpäivän aikoihin flunssassa, mutta prinsessaan ei flunssa tarttunut.

Amanda on yhä aurinkoinen ja pirteä vauva. Ja en edes kehtaa kertoa, kuinka yönsä nukkuu: 12 tuntia yhdellä syötöllä. =] Nukahtaa yöunille yleensä 22-24 välillä, syö joskus aamulla 05-08 välillä kerran (siis sen 20 minuuttia vaipanvaihdon kanssa) ja nukkuu jonnekin 10-12 asti. =] Yksi aamu herätettiin tyttö 12.15, kun ei tiedetty montako tuntia olis vielä yöunia vedellyt! Päivisin syö sit useammin, välillä tunnin välein, välillä kolmen tunnin. Hereillä ollessaan seurustelee tai viihtyy yksinään leikkimatolla, hymyilee ja juttelee! =] Harvoin meillä itketään!

Haluaisin nyt kysellä teiltä kaemmin äitinä olleilta tietoa kiinteiden aloittamisesta: eli millä olette aloittaneet ja miten? Ja montako ateriaa päivässä ja koska uusia makuja? Ja paljonko ruokaa kerrallaan? Entä vellit ja puurot?

Meillä siis prinsessa yhä rintamaidolla, 3kk neuvolassa yhä kasvanut tasaisesti käyrillä, mutta nyt haluaisin imeä itseeni tietoa kiinteiden aloituksesta, jotta sitten kun se tulee ajankohtaiseksi niin tietäs mitä mun pitää tehdä! =] Etten olis ihan hukassa. =D

Sen verran ehkä olen miettinyt että perunalla aloittaisin, mutta siinäpä se: miten, paljonko, kuinka usein, koska uusia makuja ja perunan mukaanko porkkanaa vaiko porkkana erikseen? =] Ja rintamaitoako ruokajuomaksi vaiko vettä vaiko molempia? Ja maidollako soseeksi peruna.. =] ---*taitaa äiti tehdä tästä liian vaikeaa, miettii Amanda*--- =P ;)

Niin, ja pitihän se arvata, että mun tuurilla ei ne kuukautiset poissa pysy.. =/ Alkoivat kun tyttö täytti 3kk.. =( No, toivottavasti eivät viel ihan jokakuukausi ala ilmestymään. Ja samaan syssyyn alkoi hiukset lähteä päästä, kun menkat alkoi! =( No, onneksi niitä on reilusti, joten ehkä sieltä useampi "korsi" voi pudota.

Mutta täältä nyt tähän! Mä en oikein ole vielä näihin uusiin sivuihin "sisäistänyt" itseäni enkä tunne näitä "omakseni", mut ehkä se tästä ajan kanssa.. ?:|

Aurinkoisia kevätpäiviä!

jonttu ja Manta 3,5kk

Vierailija
11/20 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset Onnittelut DreamOnella tuplista ! Sulle on tiedossa tuplasti töitä mutta myös tuplasti iloa ja rakkautta ja kaikkea ihanaa mitä lapset tuo tullessaan.

Eka vuosi on varmasti rankka mutta sitten helpottaa nm kokemusta on ja mun kaksoset täyttää juhannusviikolla 8-v !!

Jonttu oli kysellyt kiinteistä, mä olen aloittanut kokeilut ihan yhdellä ruoka-aineella esim perunalla jota olen sitten syöttänyt 3-4 päivää 1x päivässä ja sitä sitten pikkuhiljaa lisännyt esim porkkanaa pottujen joukkoon ja toiseksi ateriaksi ottanut rinnalle jonkun hedelmäsoseen esim aprikoosin..

Määrät on olleet alussa ihan yhtä-kahta teelusikallista ja siitä pikkuhiljaa annos on isontunut..

Maitoa sekä korviketta että rintamaitoa olen antanut noiden maku-annnosten jälkeen ja vettäkin on maisteltu.

jaahas tikrunpentu suuttui on vähän flunssainen joten tämä tällä kertaa...

Mukavia ja aurinkoisia kevätpäiviä !

Isotikru+Tikrunpentu 5,5kk

Vierailija
12/20 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huh kaksoset! Aivan mahtavaa! Varmasti sulattelemista piisaa, mutta kuten joku aikaisemmin jo totesikin, niin onhan tässä vielä aikaa sitä sulatella.. ;) Hienoa kuitenkin, että pahin riskiaika on ohitettu. Mä nuorempana ajattelin, että ois ihanaa saada kaksoset (äitillä on kaksossisarukset).. Kiva, että tikrulla oli sulle omakohtaista kokemusta jaettavana. Onhan muutkin siitä selvinnyt, niin selviättä tekin! Tsemppiä ja Onnea vielä mahottoman paljon! :)

-Sani

Vierailija
13/20 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin taas pitkästä aikaa kurkkimaan tänne. Palstauudistuksesta pää vieläkin pyörällä, kun kursori etsiytyy väkisinkin entisille paikoille, eikä näitä hailakoita värejä osaa edes katsella. No, juu.

Mutta siis, meinasin pissiä housuuni ilosta, kun luin DreamOnen kuulumiset raskaudesta! Ja sitten kyllä jo lirahti, kun kieputin rivejä eteenpäin ja tuli kaksosuutisia! Siis aivan ÄLYTTÖMÄN IHANAA! Ja paljon, paljon, paljon onnea ja salamatkustajille vauvaliimaa ämpärikaupalla mukaan! Voi että, mun yö kyllä pelastui. ;)

Isotikrulle ja TIkrunpennulle jaksuja hampaiden tekemiseen. Se voi olla viheliäistä. Meillä tehdään niitä taas myös. Nyt on kolme tuloillaan ihan yhtäaikaa ja iltayöt menee kitistessä. Olen raa'asti vaan antanut Pamol F:ää, niin saa pikkuinen nukuttua. Ilman sitä on kyllä ihan helisemässä.

Veeämmälle tsempitys kaikkien kokeiden ja epätietoisuuden keskelle. Toivon, että kaikki on ok.

Meille ei kummempia. PIkkujätkä on pian 8 kk, "puhelee" paljon ja on oppinut ryömimään. Huoh, ihanaa, kun lapset kasvaa, mutta kukkamullat ja sähköjohdot ei oo ehkä samaa mieltä.

Asunnonvaihtoa tässä väsätään. Uutta ei ole vielä löytynyt, mutta haku on päällä. Hinnat vaan on ihan pähkähulluja. No, tietääpä, miksi syksyllä palaa töihin...

Tuutis kera poitsujen 8 kk ja 3 v

Vierailija
14/20 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: Tuplasti onnea sinne!! Ihania uutisia.

Itse odottelen taas uusia tuloksia. Edellisten kokeiden perusteella pojalla ei ole klassista riisitautia, mutta kalkkiarvot oli koholla ja sen vuoksi kävimme uudelleen verikokeissa. Niitä tuloksia ja mahdollisia jatkotutkimuksia odotellaan.

wemppa

Vierailija
15/20 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas pitkästä aikaa!

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä...

Päällimmäisenä tietenkin Dreamonen tuplauutiset! Voi miten mahtavaa :-) Mulla meni ihan kylmät väreet, kun luin uutisesi ja tietty tuli tippa linssiin. On se teilläkin ensimmäiseen onnistuneeseen raskauteen kuljettu pitkä ja kivinen tie ja nyt elämä yllättää kuten sanoit 'silloin kun sitä vähiten osaa odottaa! Ei muuta kuin kovasti onnea, tsemppiä, vauvaliimaa ja enkeleitä ja positiivista mieltä. Varmasti uutinen ensin hätkähdytti, ehkä järkyttikin, mutta onhan teillä tosiaan aikaa tottua asiaan. Ja eikös se ole niin, että 'se otetaan mikä annetaan'? Vertaistukea löytyy varmasti netistäkin monikkoperheiden osalta. Serkulleni syntyi 1,5 vuotta sitten kaksoset, lisäksi heillä 4 vuotias, ja loppujen lopuksi hyvin he ovat jaksaneet ja pärjänneet. Sellaista säätämistähän tää meidänkin elämä on, vaikka meillä on 'vaan' 7-, 4- vuotiaat sekä 8kk:n ikäinen.

Josta tulikin mieleen, että me ei olla ikinä missään ajoissa, jos ei ole ihan pakko. Lähteminen jostain syystä kestää ja kestää...Eniten tietty 'kärsii' tuo juniori, kun vanhempien lasten eskarit ja kerhot on tiettyyn aikaan. Usein joudun esim. herättämään kesken päiväunien...vaan eihän sille mitään voi. Aika rutiiniaikataulun olen joutunut kehittämään, koska muuten ei homma toimi. Ja sitten sen huomaa, että jos niistä rutiineista poikkeaa, niin sitten menee rytmit sekaisin. Onneksi olen sentään kotona ja onhan tuolla juniorillakin aikaa vielä kasvaa, joten sinänsä en ota siitä stressiä. Toisaalta ihanaa, että kesäksi loppuu kaikki eskarit, kerhot jne. niin ei tartte joka paikassa juosta.

En olekaan kertonut, että meidän Kyproksen matka meni hyvin! Juniorin korvatkin pelittivät, vaikka olikin melkoinen räkätauti päällä kun lähdettiin. Kiitos putkituksen. Lomalla oli ihanaa, lämmintä ja lapset nauttivat täysin rinnoin uimisesta ja auringosta. Olis ollut vaan ihanaa jäädä sinne vielä toiseksi viikoksi, just kun päästiin vauhtiin, niin sitten piti jo lähteä pois...Jos meillä on vaan ens vuonna rahaa, niin ehdottomasti lähdetään samaan paikkaan uudestaan!

8kk:n lääkärissäkin käytiin ja oli tuolle kirpulle kasvuakin tullut. Hitaasti mutta varmasti. Tällä hetkellä molemmat käyrät menevät -1.4, mikä ihan ookoo. Kehittyminen onkin sitten ollut hurjaa, kun konttaa, istuu, nousee seisomaan, kiipeää portaita ja kaikki tullut 2-3 vkon sisään. Ei tuota voi enää mihinkään jättää itsekseen. Vielä ennen reissua pystyi ihan hyvin jättämään esim. päikkäreille ILMAN vöitä, mutta nyt ne on ihan pakko laittaa, koska muuten nousee rattaissa istumaan. Samoin alakertaan en voi jättää yksin, koska muuten nousee portaita ylös (meillä ei ole porttia alakerrassa eikä tule). Vaan onhan se tietty ihanaa, että näkee, et kaikki on kunnossa. En vaan olis uskonut, et kaikki tulee kerralla. Poika on kova höpöttämäänkin, sanoo ihan selvästi äiti, mutta en ole varma, tajuaako sanan merkityksen.

Meille ei enää lapsia tule. Hieman haikeatahan se on, mutta teimme jo sen päätöksen ennen kuin juniori syntyi. Olenkin päättänyt olla nyt kotona ainakin vielä vuoden ja nauttia näistä vuosista. Mieskin innostui pitämään isäkuukauden, kun siihen on kerrankin mahdollisuus. Enää 2vkoa töitä ja sitten hän(kin) jää kotiin koko kesäksi.

Jotain piti vielä kommentoida...

WEMPPA: kyllä teitä koetellaan jo ihan liikaa! Ihanaa kuulla, että tulokset olivat tuon klassisen riisitaudin osalta puhtaat. Toivotaan, että muutkin tulokset olisivat puhtaat! Jaksamisia! Teidän pojalla on muuten sama synttäripäivä kuin meidän tytöllä :-)

Viikonloppuja,

-Ultsi kera pojun 8kk-

Vierailija
16/20 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: Minullakin on monta tuttua joilla on vuoden lopussa laskettu aika, kiva kun vauvoja tulee! Teillä on hyväntuulinen ja hyvinvoiva vauveli, ihanaa. Ja nukkuu noin hyvin! Koita nyt itsekin nukkua kunnon unia kun mahdollisuus on :)

Minä suosittelen rintamaidon antamista ihan 6 kk:n asti, mikäli maitoa vain riittää. Niiden soseiden kanssa saa pulata ihan riittävästi vielä. Vaikka muistan kyllä että kauhea halu oli jo päästä maistattamaan kiinteitä. Se on kuitenkin iso etappi vauvan elämässä. Meillä aloiteltiin kiinteät noin 5 kk ja 2 viikon ikäisenä. Aloitin perunalla ja porkkanalla (yhdessä ja erikseen) ja siihen lisäsin pikkuhiljaa kerran viikossa 1-2 uutta ruoka-ainetta, kuten kukkakaalia, parsakaalia, herneitä jne. Määrät olivat ihan paria teelusikallista kerralla ja alussa kerran päivässä lounasaikaan. Siitä lisättiin myöhemmin iltapäivällä hedelmäsoseita ym. Pikkuhiljaa alettiin sitten siirtyä lihoihin ja useampaan ateriaan. Puurot tuli meille kuvioihin noin 7 kk:n iässä, jolloin lopettelimme yösyöntiä. Vellejä ei meillä ole ollut käytössä, koska tyttö ei ole muutenkaan saanut korviketta koskaan. En suosittele vellien antamista, vaan puuroa ihan suoraan. Ja meillä aloitettiin ihan veteen keitetyillä hiutalepuuroilla. Niitä makeita tuttelipuuroja ollaan syöty vaan matkoilla ja kylässä. Kannattaa opettaa mahdollisimman vähän makeutettuihin puuroihin niin ei tule myöhemminkään ongelmia. Joukkoon marjasosetta, niin putoaa kyllä! Rintamaitoa meillä on annettu joka aterian yhteydessä ja alussa aterioiden välissäkin. Nyt kun tyttö on 10 kk, annetaan joskus vain vettä ruoan päälle ja on tyytyväinen. Minä kokeilin alussa höystää perunaa rintamaidolla, mutta meillä peruna upposi ihan hyvin keitinliemeenkin tehtynä, joten en sitä enää jatkanut.

Toivottavasti näistä oli apua. Aurinkoisia päiviä teille!

Isotikru: Ihanaa vertaistukea sain sinulta! Puhuit niin kauniisti teidän tuplista! Näin minäkin ajattelen, että tämä on ainutlaatuista. Harva tätä kuitenkaan saa kokea ja meille tämä onni suodaan. Toivottavasti teillä flunssa jo helpottaa!

Sani: Kiitos onnitteluista! :) Ja kyllä me selvitään, pakko! Heh :)

Tuutis: Kiitos sinullekin onnitteluista! Anteeksi kun niin jymyuutisen kerroin että sulta kastu housut :D Mua naurattaa kauheasti.

Anna ihmeessä vaan helpottavaa lääkettä hampivaivoihin. Ei me osata edes kuvitella millaisia tuskia ne hampaat pienille aiheuttaa. Parempi vaan yrittää helpottaa toisen oloa.

Wemppa: Joko tuloksia on tullut?

Ultsi: Moikkamoi! Kiitos ihanista ja kannustavista sanoistasi. Olen lukenut monta kertaa viestisi ja kirjoitat juuri niin miten itsekin ajattelen. Tuo "se otetaan mikä annetaan" on ollut mun mottoni viimeiset päivät. Mutta niin se vain menee! Näiden vauvojen kuuluu meille tulla ja meiltä he saavat hyvän kodin. Meidän tehtävänä on nyt kasvattaa nämä lapset ja saattaa hyvän elämän alkuun. Helppoa se ei tule olemaan, mutta kyllä me siitä selvitään. Ollaan kaksi järkevää kolmekymppistä ihmistä ja meillä on hyvinvoiva ja iloinen lapsi. Molemmilla on työpaikat ja järki on päässä.

On ihana kuulla kaksosvanhempien menestystarinoita, ne tuo uskoa tulevaan.

Kiva että teillä meni reissu hyvin, vaikka sitä vähän pelkäsitkin. Ja teki varmasti kaikille hyvää. Minäkin olen käynyt Kyproksella ja se on ihana paikka!

Juu, se on jännä miten taidot tulee yhdessä rytäkässä. Välillä sitä miettii että eikö tuo nyt sitä ja sitä vielä tee, niin parin päivän päästä se tapahtuukin. Meillä ei ole portaita eikä tyttö ole päässyt opettelemaan, mutta niin vaan tänään pisteli portaat ylös tuosta noin vaan mummolassa. Aiemmin ei olle portaisiin siellä uskallettu päästää. Mutta alastulo kyllä tapahtuisi vauhdilla pää edellä :D

Teillä tulee ihana kesä kun mieskin on kotona! Ihan kateeksi käy! Ja ihanaa että sinäkin olet vielä vuoden kotona. Lasten kanssa oleminen on ihanaa. Heh, sanonkohan mä näin vielä vuoden päästä kun esikoinen on 2 vee ja kaksoset 6 kk?!

Ihanaa viikkoa ja paljon auringonsäteitä!

D.O., tytteli 10 kk ja nippulat rv 9+5

Vierailija
17/20 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa osissa kun viestin sisältö on muka liian pitkä. Aaargh nää sivut!

Osa 1:

Kiitos teille kaikille onnitteluista ja myötäelämisestä! Olette niin huippua porukkaa ettei tosikaan. Ja teille niin mielellään näitä omia asioita jakaakin :)

Tässä on nyt vajaan viikon verran sulateltu tuplauutisia ja kaikki tuntuu sujuvan hyvin. Kerran olen tällä viikolla oksentanut, mutta muuten olo on mitä loistavin. Pieniä nippailuja ja lievää kuvotusta on ollut, mutta muuten tuntuu siltä että eihän tässä raskaana ollakaan. Toista oli esikoisen kanssa, silloin olo oli koko ajan "raskaana".

Perheet ja ystävät ovat ottaneet uutisen ilolla vastaan. Onhan niitäkin kommentteja tullut että miten te jaksatte ja pärjäätte, joko olette asuntoa katselleet ja pitääkö autokin vaihtaa... Toki olemme asioita miettineet, mutta minä kun olen niin kova stressaaja, päätin että nyt keskityn vain tähän raskauteen ja siihen että kaikilla on hyvä olla. Jos nyt alan asuntoa murehtimaan, ei tästä tule mitään. Kyse on kuitenkin riskiraskaudesta ja minun tulee ensisijaisesti voida hyvin. Me ehditään uutta asuntoa ja autoa katselemaan myöhemmin. Meillä on sitäpaitsi farmarivolvo, johon pitäisi mahtua kolme istuinta taakse. Mies on asiaa vähän selvitellyt. Ja asunto on kolmio ja vauvat nukkuvat ensimmäisen puoli vuotta meidän makuuhuoneessamme, joten ihan akuuttia asunnonvaihtoa ei ole tiedossa.

Vatsa on ehkä hieman pullahtanut, eikä enää kolme viikkoa sitten mahtunut tiukka pusero mene vatsan kohdalta kiinni. Kyllä mä ihmeissäni olisin ollut jos en vieläkään olisi tästä raskaudesta tiennyt! Kun kuitenkin olen tässä sen kymmenen kiloa laihtunutkin. Luin että kaksosraskauksissa vatsa yleensä pullahtaa nopeammin näkyviin kun kohdun kasvu on niin nopeaa.

Kolmen viikon päähän tuli ultra-aika. Voi että on pitkä aika odottaa! Mies tulee mukaan ja tyttö viedään mummolaan hoitoon siksi aikaa. Päästään ihan rauhassa morjestamaan meidän perheen uusia tulokkaita. Kovasti ollaan miehen kanssa pohdittu millaista elämä sitten tulee olemaan ja miten niitä vauveleita hoidetaan. Lisäksi olen pohtinut esikoisen osapäivähoitoa. Olen sitä mieltä, että mikäli toinen vanhemmista on kotona, lastenkin tulee saada olla kotona, mutta nyt tilanne on eri. En millään pärjää kolmen niin pienen kanssa 8 tuntia joka päivä yksin. Vaikka kaksi päivää viikossa lyhyt hoitopäivä voisi olla kaikille osapuolille hyvä ratkaisu. Myös esikoiselle, joka saisi virikkeitä ja puuhaa. Lisäksi mies on lupautunut antamaan huomiota esikoiselle (antaa nytkin todella paljon), sillä minun aikani menee totaalisesti vauvojen hoidossa. Onneksi mummo ja vaari asuvat samassa kaupungissa ja ovat eläkkeellä, joten apua esikoisen kanssa löytyy. Mutta nämä asiat sitten lutviutuu ja järjestyy jaksamisen ja tuntemusten mukaan. Pääasia kuitenkin on se, että esikoinen kokee olevansa osa perhettä eikä koe itseään hylätyksi.

Mutta nämä mietteet ovat varmaan ihan normaaleja tässä tilanteessa.

Vierailija
18/20 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tuloksia tullut. Keskiviikkona on viikko siitä kun vikat kokeet otettiin, ja viikon verran piti odotella. Ja kokemuksesta tiedän, että pari päivää päälle vielä ennenkuin lääkäri suvaitsee soittaa...

Kiitos kaikille mitä ootte sanoneet. Kyllä mäkin ajattelen, että riittäisi jo, mutta toisaalta, ei kai kellekään anneta enempää kuin kantaa jaksaa. Sitäpaitsi poika voi niin hyvin, että en jaksa uskoa sillä olevan mitään vakavaa...

Mukavaa viikon jatkoa. Voikaa hyvin.

wemppa

Vierailija
19/20 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUBLA ONNEA D.O!!!!!

Siis ihan mielettömän hieno uutinen, siis tuli niin onnellinen olo itellekkin kun luki sun viestin!!!

Kaksi vauvaa, voi vitsin vitsi!!!!!!!

ONNEA; ONNEA! :x :x :x

Vierailija
20/20 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Atlantin takaa. Vauveli 8,5kk on juuri oppinut konttaamaan. Iloinen ja "puhelias" tyttö edelleen. Iso kuin mikä. Sairastanut pari korvatulehdusta, muuten kaikki kunnossa, samoin kuin 3.5v velipojalla.

Jaa vielä lisää lapsia.. omista ajatuksista en ole sulkenut mahdollisuutta pois mutta kyllä tuntuu aika väsyttävältä ajatus että olisin taas raskaana ja ihan pienen vauvan kanssa... ja mies ei varmaan ainakaan enää suostuisi, etenkään kun hän on nyt ollut lasten kanssa kotona viimeiset 5kk ja hoitanut yöt myös enimmäkseen myös viikonloppuisin. Eipä silti että vauveli enää heräilisi pahemmin mutta silti.

Jaahas, nukkuma-aika joten viesti jää tällä erää lyhyeen - oli kuitenkin pakko tulla ONNITTELEMAAN KAKSOSISTA, DO - ihan mieletöntä :D Onnea!