Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada vauva syömään tutia?

Vierailija
05.12.2008 |

Kaksosten kanssa yritin todenteolla opettaa, että edes jotkut kitinät olisivat rauhoittuneet tutin avulla vaan ei, ei sitten millään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan puhki poikki, koska vauvamme 5kk käyttää minua huvituttina. Olen kokeillut pojalle 3 eri tutti muotoa ja mikään ei käy. Vauva puree tutia, ei ime. Se ei pysy sen suussa vaikka poika kuinka yrittää sitä syödä. Mitä ihmettä minä voin tehdä?

Vierailija
2/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuu syömään ainoastaan nuk-merkkistä tuttia,muita kun yrittää niin tekee oksennus-refleksin :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äidinmaitoa annoin kanssa ruiskulla pojan suuhun ja tutin perään... Kyllä se lopulta oppi ;)

Vierailija
4/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvani syömään tuttia, kun pidin peukalolla painaen tuttia (todella kevyesti) suussa samalla poskesta paijaten. Pikkuhiljaa vauveliini alkoi itsekin sitä syömään. Kannatta kokeilla monia eri konsteja, isommalle annettiin ksylitolia nestemäisenä tutin päälle ja jo alkoi kelpaa, en tiedä saisko tota apteekista vai onko vain sairaala tuote?

Vierailija
5/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kastaa sitä tuttia sokeriveteen. Meillä auttoi. Mutta ei edelleenkään (nyt 4kk) syö tuttia kauheen innolla, kun kerkes oppimaan sen peukalon lutkuttamisen ennen tuttia.

Sulla jo noin iso lapsi, joten kannattaakohan enää opettaakaan tutille, kun kohta pitäis sit vierottaa siitä. Tai mahtaakohan enää oppia, kun eikös ekat 6kk oo sitä kovan imemisen aikaa ja siitä eteenpäin sit vähenee... Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
6/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle ekalle lapselle kelpasi vain nuk, tälle ei mikään! Onneksi vauva suostuu nukahtamaan myös vaunuihin, ettei tartte olla päivälläkin unituttina.

Tosin eipä siitä tutistakaan ole iloa sikäli, että sitten sitä saa olla työntämässä kaiket yöt suuhun, kun se on pudonnut... Yritetään kestää!

Vierailija
7/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että samalla kun tutti on suussa, on lapsi reilusti rintaa vasten niin, ettei pysty pullauttamaan sitä suusta ulos. Tai sitten olen pitänyt tuttia kädellä kiinni, nopeasti ovat hoksanneet mistä kyse. Kokeile rohkeasti vähän "reilumpia" otteita.

Vierailija
8/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että "miten saada vauva syömään lunta".

Vierailija
9/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun lapseni eivät olisi syöneet tuttia, olisin istua nököttänyt kotona tissi vauvan suussa ekat 8 kk.

Vierailija
10/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaa lahes pakottaa syomaan sita tuttia ?? meidan vauva ei huolinut tuttia ja muutaman yrityskerran jalkeen annoin olla, eihan tutti ole mikaan pakko. helpompi vaan kun ei tosiaan tartte sitten tuskailla etta apua, mun 3v syo vielakin tuttia..

Vierailija
11/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää autoilusta ja vaunuilusta. Meidän ei! Tissin olisi pitänyt olla suussa 24/7. Autossa tai vaunussa se ei onnistu. Kyllä tein töitä, ja lähes PAKOTIN vauvan syömään tuttia vaunuissa ja auton turvaistuimessa. Näin meidän vaunulenkit ja automatkat sujuu ilman että lapsi huutaa ja äidillä valuu tuskan hiki selkää pitkin.

t. 4 vai mikähän olinkaan, joka olin opettanut vauvan sokerivedellä ja rintamaidolla tuttiin...

pitaa lahes pakottaa syomaan sita tuttia ?? meidan vauva ei huolinut tuttia ja muutaman yrityskerran jalkeen annoin olla, eihan tutti ole mikaan pakko. helpompi vaan kun ei tosiaan tartte sitten tuskailla etta apua, mun 3v syo vielakin tuttia..

Vierailija
12/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yössä 1/2 - 3 tuntia yössä. Lopun ajan vauva imee rintaa enkä saa nukuttua. Päivällä on jaksettava hoitaa vauvaa ja esikoista. Vauva imee päivällä leluja ja harsoa ja vaatteitaan. Yöllä ei ne kelpaa. Esikoinen söi tutia ja hänelle juoksin antamassa tutia kun se tippui suusta, mutta oli sekin helpompaa kuin tämä ainainen imettäminen. Sitten vauva on täynnä kuin turusen pyssy ja yrjöilee aamulla hirveät määrät maitoa ulos. Itse olen niin väsynyt miettimään ratkaisua tähän kaikkeen. Käyttänyt lasta lääkärissä, mutta terve poika on. Hän vaan tahtoo imeä yöllä. Päivällä nukkuu vaunuissaan ihan suht hyvin. Yölläkin olen vaunuissa nukuttanut, mutta silloin se ei onnistu. jos poika söisi tutia niin sitä voisi syöttää muutkin kuin vain minä. Voisin itse nukkua vaikka yhden yön, mutta nytei onnistu.

Vieroittaminen ei ole mikään ongelma. Minun lapseni ei syö tutia yli 1v ikäisinä.

Ap

Vierailija
13/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 15

Vierailija
14/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen ei suostunut tuttiin, ja loppupelissä hyvä niin, sillä eipä ollut niitä tutista vierotuspulmia joita enteilen meidän kuopuksen kanssa tulevan. Kuopus on nyt 1 vuotias, ja haluaisin että luopuisi tuosta tutin käytöstä, mutta mitä vielä. Tänään yritin juuri päiväunille ilman tuttia, ja poikahan penkoi koko sängyn sekaisin, kun etsi tuttia. Onneksi ei silti tarvitse sitä kuin unillaan, ja vain jos siis omaan sänkyyn nukkuu, rattaisiin nukkuessa ei tuttia kaipaa.

Eiköhän kannattaisi 5kk aloitella jo pikkuhiljaa kiinteitä, siten se tissin tarvekin vähenee (hiljaa hyvä tulee:). Näin ainakin meillä toimi esikoisen kanssa. Vaikka eihän se lypsykoneena olo mitään herkkua ole, tiedän, molemmat lapset olleet todella tissitakiaisia. Mutta ap kyllä se parin kuukauden jälkeen alkaa helpottamaan.

Vierailija
15/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi tutin luputtamisen reilusti 4-kuisena. Olimme johonkin lähdössä, pakkasin yms. enkä ehtinyt tyrkkäämään nisää suuhun. Anoppi piti vauvaa sylissä ja tarjosi riittävän monta kertaa poissyljetty tuttia takaisin. Kai se tutti siitä lämpest tai vauva oppi.

Vierotukset on tehty sit vuoden vanhana kuitenkin. Nyt tuo seitsenvuotiaana imee paidanhihojaan...

Vierailija
16/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut hyötyä, päin vastoin. Olen nyt ollut tutina 2kk ja alkaa käydä mielenterveyden päälle. Väsymys ei ole helppoa. Tirdänhän minä, että helpottaa ajan kanssa. Nyt olisin vaan halunnut sen tutin käyttöön.

Ja tuosta vieroituksesta. Uskomatonta, että vanhempi sanoo" haluaisin että luopuisi tuosta tutin käytöstä, mutta mitä vielä." Se olet sinä joka päättää, että nyt loppui tutin syönti. Jos odotat että lapsi itse luopuu tutista niin muista pakata tuti myös kouluun mukaan. Kerran kun tutin pois ottaa niin sitä ei enää takaisin anneta. Viikossa tilanne rauhoittuu.

Ap

Vierailija
17/17 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullu että sen kapineen nimi on TUTTI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi