Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet-aloittelija kyselee, kun en ihan ymmärrä tätä postikuluista:

Vierailija
29.04.2008 |

Jos sovimme kaupungille treffit ostoksen luovutukseen, niin eikö postikulut kuulu mulle myyjänä? Olen nähnyt ihan suuren vaivan järjestelläkseni menojani ostajan hyväksi.

Toiseksi kohdetta myydessäni ostaja on jo ajatellut kokonaishintaan postikulut ja noudon sopivuus on ollut ihan epävarmaa huutohetkellä, ei niiden varaan voi huutosummaa suunnitella. Hän siis esim. ostaa kengät ja ei tietenkään huuda niistä kuin jotain järkevää X+6.10 euroa (postikulut on tuo 6.10). Jos siten huudoksi tulee vaikka 1 euro (tuo X), koska 8 euroa ostajan mielestä on noista kengistä jo liikaa. Niin myyjä sitten näkee ison vaivan, että saa järjestettyä ostajalle 6.10 euron alennuksen, jonka ostaja on huutaessaan jo huomioinut pois kenkien kokonaishinnasta. Jos myyjä voisi myydä kengät 0 postikuluilla, niin ostajahan olisi voinut saman kengät huudella 7 eurolla. Mitä tästä myyjän hyväntahtoisuudesta tulee korvausta, että kiikuttaa kengät ostajalle?

En nyt ymmärrä logiikkaa. Voisiko joku selittää huutonet-aloittelijalle, miksi en voi periä noudosta pientä palkkiota esim. edes puolet postikuluista?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tuollaiset aloittelijatkin miettii, että mitä ihmettä itse siitä myyjänä oikein hyötyy.

Ei muuta kuin ohareita, puhelinsoitteluja, pakkasessa seisoskelua, lounastaukojen menetyksiä, perheen lasten nukkumaanmenoaikojen / ruokailun siirtämistä myöhästyneen hakijan vuoksi, ajankulua odotteluun, pakottavia kellonaikoja kalenteri täyteen oman vapaan menemisen kustannuksella ja niiden siirtoja toistamiseen johonkin muuhun kalenteriaikaan, kiivasta sähköpostiviestintää (ostaja olettaa, että olet aina s-postiasi lukemassa), vaihtorahaongelmia jne. Ja silloin tällöin haku venyy ja venyy ja venyy ja saattaa jäädä kokonaan hakematta.

Mulla ei ole noutomahdollisuutta omissa kohteissani. Hyvittelen kyllä hinnassa, jos postikulut vaikuttaa karmivilta, eli tulen vähän vastaan niissä. Ei muuten kauppoja synny lainkaan. Tarkoituksena onkin vain saada tarpeeton tavara pois kotoa ja hyviä käyttökelpoisia tavaroita ei sisu anna periksi roskiinkaan laittaa.

Vierailija
22/24 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti tai vilkaise, mitä myyjä ottaa niistä postikuluja? Siis ihan oikeasti tavaran hinnan sen mukaan mietitte ja vasta sitten laitatte päälle postikulut?

Minä olen ostajana aina itse laskenut huudon+postikulut kokonaishinnaksi ja miettinyt sen mukaan, mitä olen tuotteesta valmis maksamaan. Okei, jos noin tosiaan on, kun yllä väitätte, niin sitten ei logiikkani pidä paikkansa. Kukaan ei tahallaan siis huuda pienempää hintaa, koska posti vie (myyjän myymän tavaran arvosta) osuuden. Minä ajattelin, että ne postikulut on pois siitä tavaran lopullisesta huutohinnasta eli siis myyjän kukkarosta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ole noutomahdollisuutta.

Vierailija
24/24 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostajana kyllä lasken postikuluineen ja sitten mietin mitä olen valmis maksamaan. mutta oletan myös et jos haen tuetteen jostain sovitusta paikasta etten joudu POSTI maksuja maksamaan. eri asia jos myyjä haluaa jonkun korvauksen et kuskaa tuotteen johonkin sovittuun paikkaan, mut siitähän sovitaan sitten erikseen. jos summa ois sama kuin postarit niin haluisin mieluummin postituksen. sehän ois helpompaa molemmille.

Vierailija:

mieti tai vilkaise, mitä myyjä ottaa niistä postikuluja? Siis ihan oikeasti tavaran hinnan sen mukaan mietitte ja vasta sitten laitatte päälle postikulut?

Minä olen ostajana aina itse laskenut huudon+postikulut kokonaishinnaksi ja miettinyt sen mukaan, mitä olen tuotteesta valmis maksamaan. Okei, jos noin tosiaan on, kun yllä väitätte, niin sitten ei logiikkani pidä paikkansa. Kukaan ei tahallaan siis huuda pienempää hintaa, koska posti vie (myyjän myymän tavaran arvosta) osuuden. Minä ajattelin, että ne postikulut on pois siitä tavaran lopullisesta huutohinnasta eli siis myyjän kukkarosta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä