Onko sinun mielestäsi imettämisen lopettaminen juhlimisen arvoinen asia?
Itse imetin kuopustani 9,5kk ja tässä eräänä päivänä sanoin siskolleni (lapseton) että voisin lähteä juhlimaan imetyksen lopettamista. Siskoni siihen tokaisi ettei sen lopettaminen ole mitenkään juhlimisen arvoinen asia. Minulle se kyllä on, esikoistani imetin vain kuukauden ja nyt tätä nuorempaa imetin kuitenkin noinkin kauan niin minun mielestä onnistuneen imetyksen lopettaminen on juhlimisen arvoinen asia. Koska imetyksen aikana en viitsinyt juhlia niin sitten kun sen oli saanut päätökseen niin olisi tehnyt mieli vähän lähteä juhlimaan mutta en nyt sitten kuitenkaan edes lähtenyt. No imetyksen lopettamisestakaan ei kyllä vielä ole kuin n.3vko.
Mitä te olette mieltä, onko se juhlimisen arvoinen asia?
Kommentit (27)
" Ei sitä muuten tarvitse kenellekään mainostaa. Ainakin minä paheksuisin syvästi, jos joku sitä iloisella mielellä toitottaisi."
Toinen on imettänyt 9 kk, mikä on todella hieno aika ja jos haluaa sen onnistuneesta päättymisestä iloita, niin jotkut itsensä ylentävät mammat " syvästi paheksuvat" . Hieno asenne! Onnittelut!
Vanha keskustelu mutta nostetaan ylöspäin. Ite aion pitää ainakin tissibileet kun tämä nykyinen imettäminen loppuu, ihan vaan sen takia että oon ylpeä itestäni että onnistuin vaikeuksista huolimatta imettämään ja on hyvä asia juhlistaa sitä. Ihme synkistelyä ja syyllistämistä täälläkin! Eihän se viina ole pääasia vaan se että juhlistaa hyvää asiaa hyvien ystävien kanssa, hyvää ruokaa, pari lasia viiniä ja tietenkin tissikakku! :) olkaa naiset ylpeitä itsestänne elkääkö aina puukottako selkään toiseanne!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:19"]Vanha keskustelu mutta nostetaan ylöspäin. Ite aion pitää ainakin tissibileet kun tämä nykyinen imettäminen loppuu, ihan vaan sen takia että oon ylpeä itestäni että onnistuin vaikeuksista huolimatta imettämään ja on hyvä asia juhlistaa sitä. Ihme synkistelyä ja syyllistämistä täälläkin! Eihän se viina ole pääasia vaan se että juhlistaa hyvää asiaa hyvien ystävien kanssa, hyvää ruokaa, pari lasia viiniä ja tietenkin tissikakku! :) olkaa naiset ylpeitä itsestänne elkääkö aina puukottako selkään toiseanne!
[/quote]
Miksi joku negapeukutti?
Ehdottomasti on juhlimisen arvoinen asia!
Siitä vaan, juhlan aihetta saa aina keksiä kun siltä tuntuu. Onhan se yhden aikakauden päätös.
Pakko tosin mainita, että alle 1v on varsin lyhyt aika imettää... mutta toisaalta todella hienoa sekin, oikeasti.
Tottakai se on juhlimisen arvoista!
Ilon ja juhlan aiheita on arjessa muutenkin liian vähän. Kyllä sitä, että saa oman kroppansa taas itselleen, voi ihan hyvin juhlistaa. Pidä hauskaa!