Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikkoa ja 79 euroa

Vierailija
05.12.2008 |

josta puolet menee tänään eläinlääkäriin:(

Miten selvitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse rokotuksesta, voi sen hätätapauksessa jättää vaikka kokonaan väliin.

Tarvitsetteko bensaa tai maksaa laskuja? Jos eplkkä ruoka riittää, niin selviätte kyllä ihan hyvin. Syökää aamupalaksi ja iltapalaksi kaurapuuroa (tavallisista, EI pikahiutaleista keitettynä, tulee halvemmaksi). Leiväksi näkkäriä, pelkkää halpaa margariinia päälle (alle euron paketti). Ruoaksi itse tehtyä hernaria (vaikka ilman lihaa jos pakko), kaalipataa, perunakeittoa makkaralla tai nakeilla (alle euron paketti)... Ranskalaiset ja kalapuikot on tosi halpoja. Samoin pinaattikeitto itse tehtynä ja kananmunat (nyt ette osta vapaan kanan munia tällä kertaa).

Pari viikkoa selviää vähemmän terveelliselläkin ruoalla kunhan vatsa tulee täyteen.

Vierailija
2/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ruuat sieltä löytyvien aineiden mukaan. Leivo itse leipä, juomaksi vettä. Osta kaalia, porkkanaa, sipulia ja jauhelihaa. Niistä saat keittoa/laatikkoa pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan.Eläinlääkäri pakko nyt,ei auta.Ihan paska olo.ap

Vierailija
4/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin pikavippeihin mitä saa tekstiviestillä. Tosin niissä on JÄRKYTTÄVÄT korot mutta sekin kai parempi kuin kuolla nälkään...

Vierailija
5/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin monta vuotta opiskelevana yh:na ja todellakin ymmärrän, miten joskus rahat loppuvat, vaikka kuinka budjetoi, venyttää penniä ja kuluttaa järkeväsi (kun elää kädestä suuhun, ei talous kerta kaikkiaan kestä mitään yllätyksiä, ja toisaalta minimitoimeentulosta ei voi koskaan säästää "pahan päivän varaa", kun tulot riittävät huonosti kattamaan kunkin kuun menotkin).

Mutta miten on näin paljon ihmisiä, joilla ei ole sukulaisia, vanhempia, ystäviä, tuttuja tms, jotka olisivat valmiita auttamaan. Minulta löytyi aina ihminen, joka lainasi (ilman niitä pikavippikorkoja!) rahaa, toi ruokakassin tai vähintään ruokki. Usein käytiin lapsen kanssa vanhemmilla syömässä, kun rahat olivat tiukilla.

Lisäksi sosiaalipalvelut pelaavat aika hyvin, kun pelaa heidän säännöillään. Eli sossusta saa kyllä tukea jokainen pienivarainen perhe (ja harkinnanvaraista nopeissa, akuuteissa hätätilanteissa), jos ei "elä yli varojensa". Se on sitten eri asia, jos VALITSEE asua isosta, pitää (kahta) autoa, vaikkei tarvitsisi ynnä muuta sellaista, jota sossu ei katso tarpeelliseksi ja välttmättömäksi. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun rahaa ei riitä ruokaan, en itsekään pitäisi kiinni "luksuksista", joita sosiaalitoimikaan ei hyvksy...

Ap:lle vinkkejä:

- Pois kaikki turha ylpeys. Soita sukulaisille ja ystäville ja pyydä lainaksi muutama kymppi mieluummin kuin kuormitat tulevaisuuden talouttasi pikavipeillä.

- Soita sossuun ja selitä tilanne. Saatte todennäköisesti harkinnanvaraista toimeentulotukea tai maksusitoumuksen ruokakauppaan.

- Käy "leipäjonossa" - Sieltä saa oikeasti paljon muutakin kuin leipää. Ja todella runsaskätisesti.

- Turvaudu kirkon apuun.

Vierailija
6/6 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienet tulot.Nyt on vain kaikki levinny kerralla käsiin:auto hajosi,iso velka maksuun ja mä sain töitä,mut liksa tulee vasta 19.pvä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi