kaikki pienten lasten vanhemmat miten juhlitte vappua vedättekö lärvät?
Kommentit (17)
ulkoilua, etenkin jos nyt oikeasti on se +20 asteta ja aurinkoista mitä " luvataan"
No, ei todellakaan vedetä lärvejä. Ei krapulassa kukaan jaksa lapsia hoitaa.
Ystäväperheeen kanssa syödään hyvää ruokaa, alkujuomaksi kuohuvaa ja ruoan kanssa viiniä, saunoessa vähän siideriä.
Pikku hiprakka, kyllä ja OK.
Lärvit, ei todellakaan.
En pidä muutenkaan humalajuomista mitenkään täyspäisenä touhuna.
Viime vuonna vedin. Lapsi oli hoidossa isovanhemmilla. Tänä vuonna toivon viettäväni vappua sairaalassa, sillä laskettuaika oli viime viikolla, eikä vauva oo vielä ollut halukas syntymään. ;)
mutta vappupäivänä menemme Ullanlinnanmäelle, kuten aina viimeisen 25 vuoden aikana, satoi tai paistoi, oli 20 astetta tai 5 astetta.
Kyllähän siinä klo 10-16 välillä ehtii pari tuntia kuohua juoda. Pikkuhiljaa piknikin lomassa. Lapset ovat tietty mukana.
En todellakaan sylje lasiin, mutta nyt on ollut jo hetken sellainen olo ettei vaan maistu. Tosin emme ole koskaan lasten aikana juopotelleetkaan. Vappu on yksi ja sama minulle ja miehelleni, ylimääräinen vapaapäivä vain :)
Eli vappupallot kainaloon, herkullista ruokaa ja yhdessä oloa, ihanaa!
paistetaan munkkeja ja grillataan ja valmistetaan illansuuhun herkkuateria. Sitten vapunpäivänä kaupungille jäätelön ostoon ja ilmapallojen :) Tällainen meillä, örvellysvaput ovat toistaiseksi ainakin ohitse... olen raskaanakin, joten rennosti otetaan.
kuskina olen aina ollut siis ennenvanhaan ja nyt mies töissä vapun ja ite lasten kanssa kotona, ihan normaalipäivän vietän niinkuin arkiset päiväni:)Ei tuo vappu kiinnosta ei se ole oikeastaan koskaan kiinnostanut ja en itse asiassa ymmärrä miksi pitää olla hattupäässä jossain patsaan niskassa tai sillit silmillä aterioimassa. Grillaaminen omas puutarhasa on kivaa.
Sitten syntyi esikoinen ja kasvoin aikuiseksi, enää en kuvittele että änkyräkänni olisi jotenkin juhlallista tai ylipäänsä hauskaa.
Sitten kun lapsi nukahtaa, saatan ottaa lasin tai pari viiniä.
Juuri koskaan ette juo ollenkaan ja muuten aina ja paljon?
lapsi menee mummolaan, äiti ja isi lähtee treelle juhlimaan vielä lapsettomien kamujen kanssa..
mutta ei meistä kukaan koskaan lärvejä vedä.
Minusta alkoholin käyttö ja sen käyttämättömyys ei ole vain hyvä tai paha, vaan kohtuukäyttökin on olemassa.
Kun ei sitä ikinä muutenkaan tehdä.
Vappuaattona grillaillaan kotona ja laitetaan muutenkin pöytä koreaksi lasten ja aikuisten herkkuja. Puhalletaan ilmapalloja ja koristellaan paikat serpentiinillä. Aikuiset juo ruoalla viiniä ja ehkä siiderit myöhemmin illalla. Mutta humalassa ei ole kukaan, ei edes huppelissa.
Lapset menee normaaliin aikaan nukkumaan (kl0 20 jälk) ja aikuiset jatkaa iltaa niin myöhään kuin jaksaa =) Eli syöden hyvin, ehkä tossa omalla terassilla istuen (jos on lämmintä) ja jutellen. Yksi vieras on tulossa.
Vappupäivänä paistaan munkkeja, syödään buffet-tyyppinen lounas ihan kotosalla ja myöhemmin käydään jossain pallojätskillä.
Lasten ehdoilla mennään.
Päivänä ehkä mennään käymään muksun kanssa keskustassa.
Grillikausi varmaan aloitellaan ja siinä sivussa muut voi ottaa vähän viiniä tai olutta, mä tyydyn simaan, jos uskallan juoda edes sitä.
Vappupäivänä tavataan pari kaveria Teekkarikasteen merkeissä ja pyöritään hetki vapputorilla.
kun lapset nukkuvat, otamme muutaman siiderin tai ehkä pullon pari viiniä.
ei humalaa, mutta sopiva pieni hiprakka.