**ELOKUISET** viikkoon 18
Kommentit (17)
Kerrassaan ihana ilma!! Vähänkö tulee hyvä mieli, kun aurinko noin paistaa!! Ajatelkaa tällä viikolla on jo vappu, vähän on taas aika vierähtänyt. Vastahan sitä täällä keskusteltiin isojen mahojen kanssa ikkunan pesuista, kesä suunnitelmista ja mammalomalle jäämisestä.. Ja nyt sitä jo moni on alkanut miettiä töihin paluuta.
Valtavan suuret onnittelut vauva2006 (toivottavasti nimimerkki meni oikein)!!!!!! Tuo on aivan ihana tuo pieni ikäero. Joskin myös aluksi ihan kamalan rankka. Meillä esikoisella ja keskimmäisellä ikäeroa 1v 2kk:ta ja alku oli aika kamalaa, mutta nyt olleet jo useamman vuoden toistensa parhaat kaverit!! Välillä oikein harmittaa se että tälle kuopukselle ei tule sellaista kaveria. Nämä kolme vilkasta poikaa taitavat olla meille ihan riittävästi!!
Vielä siihen imetykseen (vauva2006): Minä imetin esikoista vielä kakkosta odottaessani, mutta sitten joskus siinä toisen kolmanneksen aikana maito vain loppui. Minulle ainakin sanottiin neuvolassa että normaali raskauden aikana, kun äitikin jaksaa ja voi hyvin ei ole mitään estettä imetykselle.
Viime viikolla näkyi olleen myös galluppia: Joo kyllä tunnen joskus olevani naimisissa pyykinpesukoneen kanssa ja imuriin minulla on sellainen viharakkaussuhde.. tykkään että on siistä, mutta en millään jaksaisi olla koko ajan imuroimassa.
pönttö-örvelö
Tuli yli viikon tauko, kun oltiin lomareissussa asuntoautolla. Minulle pitkä aika!
No, olipahan paljon lukemista kun eilen palattiin!
Onnittelut Vauva2006 uudesta odotuksesta!!
Ja Nanille tietty plussa tuulia!!!
Saana kävelee tosissaan jo tukee pitkin ja se kun ei tosiaan ole mitenkään tukevaa niin on tosi jännän näköstä!
Nyt on oppinu laskeutuun seisomasta alas kunnolla, kun sen homman kanssa oli alkuun vähän tekniikka murhetta. Nyt sekin siis sujuu, eikä tarvi seistä niin kauaa kun joku tulee laskemaan alas tai joutuu väsyneenä seisomiseen heittäytymään pepulleen!
Eka autoilu reissu tänä kesänä meni Saanan kanssa suht hyvin. Alkuun vähän vierasti paikkaa, mutta kyllä se siitä lähti!
Rupes taas tuntuun siltä, että joku vilja sattuu Saanaa mahaan, kun kahtena iltana annoin puuroo missä on 4 viljaa, yöt meni ihan hulinaksi. Riisipuuroa, kun söi niin nukkui hyvin!
Täytyy ehkä neuvolassa ottaa ensi kerralla puheeksi!
Saana rupes taas herään kuudelta....PLAAH!!!!!
Toivottavasti saisin sitä venytettyä!
En tiedä vaikuttaako tämän ikäisillä vielä päiväunien pituus yöuniin???
Esikoinen nukkui meillä aina tosi paljon, sekä päivällä, että yöllä ja silloin tuntui ainakin, että mitä paremmat päikkärit sitä paremmat yöunet!
Galluppiin; musta tuntuu kanssa siltä että IHAN KOKO AJAN tars jotain tehdä! Illalla kun sohvalle istahtaa, niin usein miettii että olenkos tätä hetkeä ennen istunut ollenkaan?!
Luulis muuten että laihtuis, mutta ei....
Kolme viikko sitten tuli tokat kunnon menkat synnytyksen jälkeen, että josko sekin vähän auttais, kun tuo hormoonitoiminta palautuu?!
Siis AAAARRRRGGGGHHHHHH!!!!!!!!!!
Olen hakenut tämän kirjoituksen aikana Saanan 10 kertaa pois kukasta!!!!!!!
Se on nyt joku uusi villitys syödä multaa!
Mitä muuten teette näiden nappuloiden kanssa ulkona???
Meillähän tuo pimu syö KAIKEN minkä käsiinsä saa!
Eli jos hiekkalaatikollekin sen laitan, on meillä viikossa laatikosta hiekka loppu!
Jotain muutakin kai oli, mutta nyt täytyy mennä ruuan laittoon!
Terkuin Mona ja Saana parin päivän päästä 9 kuukautta
AAAPUAAA taas se on kukissa.......
Västis: no enhän sitte minäkään malttanu olla testaamatta...perjantaina sitä piti sitte aamulla tikkuun lirahduttaa :D no nega sieltä tupsahti....vähän kyllä harmittaa ;( mutta en toisaalta edes uskonut että olisin voinut jo plussata...Sama tilanne siis jatkuu..Kiitokset kuitenki omalta osaltani plussatuulista!
Aliisalle: kiitos ku kirjoitit kokemuksestanne, joka vain rauhoitti mieltäni siitä että tehtiin oikea ratkaisu.
Oho...Täytyy kiiruhtaa Pilates-tunnille..lisää sitte vaikka illalla :)
nani ja Jooel 8kk+18pv
piti rekisteröityä uudelleen,ja vaihtaa nimimerkki,siksi toi - perässä =)
tuli joku viesti että nimimerkilläsi on häiriköity jne..siis joku virhe varmaan...no joo.
mä täällä joka välissä mietin ystävän lauantaisia polttareita.järkkäilen ja hommailen tavaroita.piti olla autokannalla,mutta nyt koitan viimeiseen saada lapset hoitoon.meitä ei oo kovin montaa tyttöä liikenteessä,ja yks toinenkin joutuu lähtemään jo alkuillasta.mä ite oon kova juhlimaan kun juhlia on,joten mä toisin ehkä sitä " villiä" puolta ja menoa,jos pystyisin jäämään loppuun asti.
miehellä on sulhasen polttarit samana päivänä.
ihanaa.kuolasin yhdestä kuvastosta juhlamekkoa,oon käyny jo monta vkoa sitä hihkumassa kaupasta,eikä ollut vielä tullut.eilen myyjä soitti,ja menin samantein sovittamaan sitä,ja se oli täydellinen =) ihanaa,vältyn kaupoissa ravaamiselta!
pikkumieheen...
tuntuu kasvaneen,tai kehittyneen hirmusti.siis ei taitoja nyt oo vielä niin rutkasti,mutta hirmu kovin menee nyt ryömien.maailma on avartunut viikossa huimasti.ei ennen mennyt kauemmas tutkimaan minnekään,vaan jo heti kitisi lattialla.
nyt ryömii kun mikäkin ja tutkii asioita =) itellle kyllä niin paljon helpompaa.
samoin nyt menee tosi ketteräsi istumaan,ryömii,menee istumaan jne.
odotan vaan sitä konttausta!!!pari askelta kontaten jo menee.mutta sais jo lähtee!!!
monalla mennään jo tosi lujaa =) kun jo tukien menee.vitsit sentään... no mutta siellä ollaan jo 9kk ikäisiä.vitsit 9kk on jo tosi iso!
kohta nämä on vuoden ikäisiä.meistä jotkut joutuukin jo töihin.tai jollekin se on joutumista,jollekin ihan ok.onneksi ei itse tarvi mennä.saa kattoa miten pärjätään,kun kuukauden kuluttua saa sitä kidutusrahaa.
meillä kyllä mies tienaa hyvin,ihan hyvä että tulee mietittyä niitä kulutustottumuksia vähän paremmin.joskaan nytkään törsätä,muttei niin kamalasti kyllä olla jouduttu miettimäänkään mitä ostetaan.
kun ilmat lämpee ja vaatetus kevenee,laitan pikkumiehen hiekkalaatikolla.vielä on vähän tönkköä tolla puvulla,mutta kun tuo tuulipukuhaalarin saa päälle,sitten luistaa jo hommat maassa.
vaikeaa tämä pukeminen.kun tuntuu että on viileä,ja sitten ei olekaan.en osaa samaistua paikoillaan istuvaan pikkuiseen,ne kun ehkä on kuitenkin viluisempia kun minä itse.
meillä on ollut nuhaa ja nuhaa ja nuhaa.paksut räkänorot valuu koko päivän.yöllä se rauhoittuu,ei häiritse yöunta,ei rohise eikä valu.että oisko se pölystä,siitepölystä vai mistä.mutta kamala konsertti aina kun nenua pyyhitään.
nani76 plussasäteitä!ne kaiketi oli toivottavia,kun nyt tuli nega.voi luoja ei meille kuunaan päivänä.vaikka kyllä se tämäkin kamala alku on jo pyyhkiytynyt,onse kuitenkin niin kamalaa,että selkäpiitä karmii kun tarkemmin sitä ajattelen.
ikkunoita katselin,ovat kyllä kamalan likaisia,joskos vähän alottelis ikkunan pesua pikkumiehen kanssa.ja sitten lenkille kun tulee unien aika.
neitiniiskunen ja pikkumies tasan 8kk
Onnea kaikille raskautuneille =)
Meillä Linnea lähti konttaamaan lauantaina, sitä ennenhän se vaan peppukiiti. Nyt siis lyhyttä matkaa konttaa ja pitkää edelleen pyllyllään pomppii. Ylös on pimulla kova hinku, roikkuu milloin tuolin, sohvan ja minun lahkeessa ja yrittää nousta seisomaan, huutaa ja ärisee sitten kun ei pääse -pylly painaa liikaa ;o)Toissapäivänä neiti oppi juomaan nokkamukista, ostin tuttipulloihin asennettavia valkoisia " nokkia" ja siitä se lähti sujumaan. Hurjaa tämä kehitysvauhti.
Gallup: Minä todellakin olen jatkuvasti imurin tai mopin varressa kiinni ja Linnea hihkuu onnesta kun kaivan imurin siivouskomerosta! Se on niin jännä kapistus kovan metelin ja sähköjohdon ansiosta. Mutta joo, imuroin jokatoinen päivä, meillä kun on 2 kania jotka irrottaa kiitettävästi karvaa ja minulta lähtee ihan kamalasti hiuksia!!! Kauanko mahtaa imetyksen jälkeinen hiustenlähtö jatkua?????? Pyykkiäkin tulee kivasti kun Linnea päristää ruokapöydässä niin että ruokaa lentää metrin säteelle! Nyt on ollut vielä nuo pihatyöt lisäämässä urakkaa, haravointia ja terassin putsausta, pensaiden leikkausta ym. Ei käy kotiäidillä aika pitkäksi!!!
Ihanaa kun tuli lämmin sää, meillä KeskiUusimaan painotalon mittarissa äsken +20 !!!! Ei tarvitse pukea Linneallekaan niin paljoa päälle. Jätin sukkahousut välistä pois ja nyt on koko ajan sukka kädessä tai suussa kun pitää riuhtoa niitä pois! Hiekkalaatikolle tietysti puetaan kunnolla päälle kun istuu kylmässä maassa, mutta vaunuihin ja kotioloihin ollaan vähennetty jo varustusta. Kattelin äsken kirpputoreilta löydettyjä kesävaatteita esille ja muutenkin isompia housuja, pakko laittaa 86cm housut kun neidin reidet on niin paksut ettei housut nouse kivutta ylös. Ootteko huomannu että tytöille on tosi ahtaita housuja myynnissä? Siis enimmäkseen trikoita, joissa monissa lahkeet on ylhäältä suht kapeat ja levenee alaspäin, ei tule mieleenkään ostaa sellaisia! Samanmallisia farkkuja on kaupat täys.
Mies suunnittelee jotain matkaa meille syksyksi, vihjailee ärsyttävästi, muttei kerro mitä meinaa, sanoo vaan että syys-yllätys on tiedossa -Tulen vaan joku päivä kotiin ja sanon että pakkaa kassi, nyt lähdetään. Hiukanko olen utelias ja ärsyttää tollanen vihjailu.... Enkä ole mikään " matkailuihminen" , viihdyn kotona ja olen jo 3 päivän reissun jälkeen koti-ikävässä.
Sellaisia meille tällä kertaa.
Hauskaa vappua kaikille, syökää paljon munkkeja ja juokaa simaa =) =) =)
Hell-in ja pikkuneiti Linnea, viikon päästä 9kk!
Olin näköjään eilen kirjannut hämmentyneet kiitokseni aivan väärään pinoon. Noh, kopsaan tuon vielä tähän:
No herra isä sentään!
Ettäkö joku jaksaa oikeasti lukea näitä vapaita, satapitkiä tunteenvuodatelmiani?! Kiitos teille, että viitsitte lukea ja oikeasti hienoa, jos jotakuta moinen teksti miellyttää! Jotenkin tässä seurassa on niin vapaa ja lämmin henki, että kai inspiraatio sitten kukkii ajoittain, kun on tämä pieni oma hetki käytettävissä. JOten tattista vain, ystävät, mieltä vallan lämmittivät moiset kommentit! JA totta puhuakseni onhan mun (ja juu, muutaman miljoonan muunkin kansalaisen!) haave ollut lapsesta saakka kirjoittaa, ja jotain olen kirjoitellutkin, mutta aika ja olosuhteet eivät vain tunnu mahdollistavan ihan oikeaa, isompaa ja loppuun asti saatettua yritelmää tällä saralla... Vaan suunnitelmissahan se aina on!
Samuli otti ja antoi ylen pari kertaa, oli kovassa kuumeessakin, mutta tauti tyssäsi heti alkutekijöihin, olisiko syksyllä saatu rotarokote hiukan lieventänyt tämän jonkin muunkin oksutaudin hyökkäysyritystä. Tänä aamuna ei suostunutkaan aamu-unilleen, ja nyt päiväunillekin vatkasin pientä sinistä pötkylää kahteen otteeseen PIIIITKÄÄÄÄN, ja vasta kahden pintaan tuo tuonne simahti.
JAhas, mies saapui, aj tarttis mennä herättelemään noita isompiakin!
Halauksia!
Vitanova
Ja sitten tämän päivän pikauutiset: Flunssa jatkuu vaan yö meni taas ylihyvin, on aivan huikeaa saada nukkua kunnolla!!! Tällaistako se olikin? Samulikaan ei vielä konttaa, mutta liikkuu aivan ihme tavalla kuin lentäen, päätään heilutellen ja todellakin kuin ilmassa sätkien LUJAA eteenpäin. Uusimpana on nyt tämä kaikkea vasten nouseminen, ja vaarallisinta se taitaa olla, kun kampeaa nanosekunnissa tuolle rahille ja koettaa sieltä myhäillen tavoitella kaikkea mahdollista - ja kopsahtaa salamana, suuri päänsä edellä alas, jos ei joku ole heti nappaamassa miekkolaista paidanhelmasta tai muusta kiinni.
Aamusesta oltiin kaupungilla asioilla, ja sillä välin oli isäukkoni tullut ja sitonut portaisiimme kolme jättimäistä vappupalloa. Eilen isommat saivat jo itse valita pallot kaupasta, joten nyt vain vaellan täällä ympärilläni hiljakseen lilluvien heliumötököiden välissä.
Hauskaa vappua kaikille, jos en sitä ennen ehdi kirjoitella! MEillä tuo menee peritylsästi: Mies pänttää tenttiinsä koneenelimiä, vaikka voisi viimein joitain muitakin elimiä tsekata (...), näinä viimeisinä kolmena kouluviikkona on vielä neljä isoa tenttiä. Eli meikkis lähtee kyläilemään taas kerran yh:na, vaikka mieskin on kutsuttu, aina jotenkin noloa ja ärsyttävää, vaikka toisaalta ymmärrän miekon tilanteen. Illasta perussauna ja satavarma jomman kumman silkasta väsymyksestä sammahtaminen sohvalle. Aamusta vapputorin melskeeseen - ja kotio, siinäpä se rieha osaltamme! Vaan ehkäpä tää on kuitenkin parempi kuin teinivuosien kaameat kankkuset henkisine morkkiksineen... Ü
vitanova ja juuri vaunuista herännyt lämmin Sämpylä
mullekin tuli nyt tuo sama teksti varmaan ku neitiniiskuselle?!
Eli et ole rekisteröitynyt jne jne...
Kirjauduin sitten uudestaan ja sitten onnistu!
Mitähän nää sivut tällai sekoilee?!
Niin meillä myös tuo hammaslääkäri (täällä käydään 6kk ikäisenä) sanoi ettei suositella imettämistä yli vuoden ikään. Eikä myöskään tuttia eikä tuttipulloa....eikä ikinä keksiä, eikä karkkia, eikä mehua ja syömistäkin vaan harvakseltaan, ettei ole koko ajan happohyökkäys päällä!
Että niillä ohjeilla sitten!!
Meillä menee vappu suht samoin kuin Vitanovan porukallakin kyläilyä lukuun ottamatta.
Kotosalla keikutaan ja jos torstaina käväsis vapputorilla kaupungissa!
Perjantaina sitten lähdemmekin sitten miehen kanssa täälläkin keskustelua aiheuttaneelle reissulle 3 päiväksi ja 2 yöksi!
Vähän jännittää tuon saanukan puolesta, mutta uskoisin kaiken kyllä menevän hyvin! Onhan mummu niin tuttu ja läheinen näille ettei vierastusta ainakaan ole! Ja onpahan mummullakin kädet täynnä töitä kun vahtii Saanaa joka ehtii JOKA PAIKKAAN ja varsinkin niihin kiellettyihin!!
Katsotaan sitten monenko tunnin erossa olon jälkeen tulee itselle ikävä :)!
On kyllä ollut viime aikoina pinna toisinaan TOSI TIUKALLA, että josko pieni ero tekisi ihan hyvää?!
Saa itsekkin kerrankin huolehtia vaan itsestään (ja ehkä vähän miehestä ;))!
Ja saapahan olla pari päivää pois kotoa näistä kotihommista!
Jeps, eiköhän sitä tarvi lähteä telkun ääreen!!
OIKEIN HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE ELOISILLE JA MAMMOILLE JA MUILLEKIN PERHEENJÄSENILLE!!!!!!!!
Terkuin Mona ja Saana huomenna 9kk!!!
Minulla taas tämä kiukuttelee siten,että muka vähän väliä on evästeet päin per--ttä, kunnes taas toimii. Tai heittää muuten vain pihalle.Taitaa olla jotain vikaa palstassa..
Mukavaa vaappua kaikille! Eiköhän täällä tule roikuttua.. Ellei sitten tule oltua niin paljon ulkona, ettei ehdi. VAppuna pitäisi saada taas yhdet munkit tehtyä, sima ostetaan ihan kaupasta. Muuten ollaan huomenna menossa leikkikenttäpiknikille, vapputorille ja ollaan ihan perheen tai sukulaisten tai kavereiden seurassa. Meillä tuo pikkumies meni tänään pientä jakkaraa työntäen eteenpäin harjoituskävelyä. Ei siis ollut ihan suorassa, mutta ei pelkästään karhunkävelyasennossa. Hurjaa. Nytkö se jo alkaa.. Apua..
Monalle mukavaa reissua! Vitsit, itse olisin mielelläni välillä ilman esikoista ja ehkä ilman miestäkin.. PMS-oireiden aikana olisin mielelläni ollut vain erakkona jossain pikkuisessa pehmustetussa mökissä.. Toivottavasti teidän reissu menee hyvin!
Tuo esikoinen on pinnaani koetellut, mutta nyt laitan vireillä vähän yhtä sun toista tutkimusta mm. allergioista. Jos osaan näistä jutuistä tulisi vähän selitystä, niin olisin tyytyväinen. Tämän päätöksen jälkeen, olen taas jaksanut paremmin tuota tyttöstä. Ihanahan hän on, mutta joissain asioissa hyvin vaativa.
Västis ja pikkumies ja isosisko
Vapun vietosta...hmm...eiköhän me myllerretä tuolla pihamaalla :) ukkokulta tuli viime yönä puoli yhen aikaan kotiin ja aamulla kasilta taas lähti..mutta ilmeisesti olisi tulossa viimeistään kuuden aikaan kotiin... Tänään käydään porukalla saunassa vedetään ittemme täyteen jäätelöä ja painutaan pehkuihin, mitä luultavammin meillä menee ukkoni kanssa aikas myöhään :) ...eilenki (siis tänään) meni aamu kahteen ja kello soi sitte seiskalta...huomenna siis pihahommia ja grillausta...ystäviä tuskin tapaammekaan, kaikilla on muita menoja......joten vietämme vapun (taas) oman perheen kesken.
Monalle mukavaa matkaa! Saanalle 9kk onnea!
Palsta häiriköi mullaki samaa ilmoitti ku Västikselläki...
Västis: kiitti taas vaunuseurasta! Minä tollo en sitte hokassu pyytää sisälle vaikka limpparille ku tuli se lähtö sitte niin äkkiä...mutta tuutte sitte toisella kertaa jooko? Ihana oli kattoa näitä pikkumiehiä ku ne niin ihmettelivät toistensa olemassaoloa :DD
Meillä tehtiin viikonloppuna oikein kehitysennätykset! Nyt sitte kontataan, opittiin istumaan siis konttausasennosta ite, nyt noustaan jo ihan kunnolla tukea vasten ja kävellään sitä pitkin...hirveellä tohinalla pitää mennä tuhatta ja sataa...eilen panin hälle kypärän päähän ja en yhtään liian myöhään! ei siis mitään kontrollia itellä ole, selkä suorana vaan kaatuu taaksepäin ku yhtäkkiä pitääki tuesta päästää irti...Astianpesukonekki löydettiin eilen, pikkusen innokkaana siinä seistä töllötettiin ja räplättiin pesuainelokeroa (puhdas) lisäksi löytyivät nyt myös kikat miten keittiön laatikostot saadaan auki :DD voi äitiparkaa miten ihmeessä mää pysyn tuon hirmun perässä?? Lisäilin sitte neuvolakorttiin uusia juttuja niin edelliset ruksit onki sitte silloin ku herra oli 3kk eli meidän ruksit on aikas lailla kahdessa rivissä...
Hell-in ota vaan ilo irti..ihanaa että miehesi keksii teitä yllättää noin! Heittäydy vaan ilolla mukaan!
Öistä: meillä on nyt jo aika monta yötä mennyt niin että Jooel herää noin kello 4 syömään ja sitte toisen kerran seiskalta mutta sitte aika monesti kyllä noustaan myös ylös. eli yhdellä syötöllä meillä mennään siis ekoja kertoja!!! äiti on ihan tötteröö ku tälleen mennään...yöllä taas nukahin istaalleen ku jostain syystä oletin että tissiä pitää saada...nousin siis ylös ja siihen jäin ku eihän toinen mitään muutta ku nukku vaan omassa sängyssään mutta mulla tämä ilmeisesti tuli ihan refleksinomaisesti...nousin siis ylös toista imettämään vaikka hän ei ollut sellaista ilmoitusta antanut :DD ja siihen sitte nukahin...
niin noista suu ja hammasasiantuntijoista....mua on ruvennu ihan oikeesti ottamaan pannuun sori vaan kaikki edellä mainitut ammattilaiset...mutta mää en vaan jaksa enää kuunnella noita juttuja ku tuntuu vaan siltä että suun terveys on kaiken a ja o ja kaikki muu tulee sitte perässä, huoh sanon minä!! esim. sillä ei ole mitään merkitystä jos mulla ja miehelläni on eri hammastahnat jos me suun eritteitä ja bakteereja vaihdamme toisellaki tyylin päivittäin useaan eri otteeseen...ja kavahtakaa nyt mutta meillä saatetaan reissun päällä juoda koko perhe samasta limpparipullosta :DD ja todellakaan en aio lopettaa imetystäni siksi koska hammashoitaja niin sanoo vaan sitte ku Jooel ei enää sitä huoli!! Tuttiaki keskimmäinen veti yli kaks vuotiaaksi ja ei siitä hälle mitään jäänyt...ja aatelkaa...mää saatoin monesti maahan pudonneet tutin putsata omassa suussani!! Ruokaaki maistan pikkasen samalla lusikalla...huono äiti olen myönnettäköön! Mutta meillä on menty aina mutu-tuntumalla ja ihan maalaisjärjellä...
ja muistuttaisin vielä että meillähän tälläinen ammattilainen löytyy ihan lähisuvusta ja hänen vihjailuilleen ja sanomisilleen ollaan enempi viitattu kinttaalla...
kaikesta epäsuuhygienisistä teostamme huolimatta meillä kaikilla on terveet suut!
Tulipas vaahdottua...kommentteja otan vastaan :DD
nani ja Jooel 8kk+20pv
niin joo, Hauskaa vappua!
arvaatkaapas MEILLÄ ON KAMALA MÄRKÄINEN TODELLA PAHA KORVATULEHDUS!
eli se kolmen viikon kova nuha teki sitten sen,ja mä sanon kyllä että onneksi teki,tässä tilanteessa.
mutta on tää niin arpapeliä.
pari kuukautta sitten pojalla oli ärhäkkä virusflunssa,itki vaan ja itki,oli korkea kuume,ja viikon se itki.ja kaksi viikkoa itki yökaudet.silloin käytiin KOLME KERTAA lääkärissä,eikä ikinä ollut mitään.
nyt oli aamu jotenkin itkunen,mutta en jaksanut enää arpoa onko vaiko eikö jotain.mutta melkeen vitsillä lähettiin lääkäriin,ja sanoin jo miehelle,että ei varmana oo mitään,että ihan noloa taas.
mutta luojan kiitos onneks mentiin.
lastenlääkäri oli lentää pyllylleen kun korvat näki,huh.
mulle tuli kyllä niin paha mieli,ties kuinka kauan on jo ollut =( =(
ja kun ei oo kuumetta,ja ihan ok tuulinen on ollut,ehkä enempi vähempi kärttynen mut ei niinkun kipeän kipeä.
ja arvatkaas.meillä on ollut yleinen vitsin aihe tämä korvista kiskominen.pikkumies on siis viikon jo vedelly itseään korvista.ollaan aateltu että on löytäny korvansa ja pelleilty että se on DJ =) =) =)
" mitä musaa sä nyt soitat" ...siis mä tunnen itteni nyt ihan sika typeräksi...
Mutta vappuloita kaikille! me grillaillaan ja sen semmoista,pikkumiehen voinnin mukaan! pääasia että ne lääkkeet usein tehoaa tosi nopeata ja parin pvn päästä aurinko paistaa senkin puolesta...=)
yöt on kyllä nukkunu hyvin,ihan outoa.mutta hyvä niin.
Ja neitiniiskunen: ollaan sitte samassa veneessä, meillä Luukaksella todettiin kans eilen paha korvatulehdus, toinen välikorva puolillaan ja toinen ihan pulleena täynnä märkää :( Mutta se arpominen ja jännittäminen siinä tuolissa, kun lekuri tutkii, että onko vai ei. Mutta niinpä siellä taas oli tulehdus, meillä tämä oli jo kolmas, jos vielä tulee pienellä aikavälillä, putket laitetaan. Meilläkään ei ole kuumetta ollut, yöllä huuti monta kertaa kipua, mutta aamulla taas ihan iloinen itsensä! Lähe siinä sitte lekuriin nauravaisen vauvan kanssa! Mutta onneksi siis mentiin.
Eipä sitten eilen oikein jaksanut vappuilut innostaa, kun yön on valvonu, ja tämä aamu on menny kans vähän vinoon :( Aloitimmekin aamun Luukaksen kanssa jo kello kuusi. Mutta jospa tämä tästä iltaa kohden muuttuis paremmaksi. Pitäisi mennä päikkäreille, mutta toisaalta haluaisin lapsille jotain kivaa vappujuttua...
Oikein mukavaa vappua kaikille! emma ja Luukas 8,5kk
meillä pikkumies parani tosi nopeaan =) eilinen päivä tietty oli se pipipäivä,kun tuo kamala tulehdus huomattiin.illalla kuitenkin oltiin ystävien luona grillailemassa koko ilta.
tänään pikkumies oli koko päivän kun ei mitään olisi ollutkaan,ja nenukin vuoti enää murto-osan siitä mitä muina päivinä.kyllä se antibiootti sitten tepsii nopeaan,onneksi!
vai emman pikkuisella jo kolmas tulehdus,voi kurja =/
meillä sentäs ensimmäinen.katsoin esikon vauvakirjaa ja sillä oli ollut 3tulehdusta 1,5 ikävuoteen mennessä.kuitenkin 5 tulehdusta 4v mennessä.kitarisat hänellä leikattiin 2,5v,ja ne olikin suuret ja ehkä niitä pöpöjä kerännyt.tiedä sitten,mutta putkia ei ole joutunut laittamaan.
toivottelen kaikille hyvää viikonloppua!
me saadaan nyt sitten lapset viikonlopuksi kahdeksi yöksi mummulaan hoitoon =) tässä kun jännätty mitä tapahtuu.ja niitten piti muutenkin vaan mennä yhdeksi päiväksi ensin..mutta kun nuo polttarit on ystävällä,ja jo tarpeeksi moni hissunkissun liikenteessä,ja joku autolla,niin pakkohan tässä on venyä =) ja ihan mielellään kyllä lähden aina kemuttamaan,mussa kyllä löytyy sitä juhlapuolta edelleen =)
kahden viikon kuluttua on taas juhlat,ja sinne mennäänkin miehen kanssa kaksin,piiiiitkästä aikaa kaksin (meidän mittapuun mukaan)...tiedän että täällä jotkut menevät kaksin jonnekin kerran vuodessa,kerran viidessä vuodessa...mutta meidän mittapuun mukaan 2,5kk on jo pitkä aika olla tekemättä/käydä missään yhdessä.
ihanaa ilmaakin on luvannut!kyllä kelpaa paistatella päivää ja grillailla viikonloppunakin!
ainiiin...tuossa aiemmin kun mutisin,että koska pikkumies oikein lähtee konttaamaan,niin tänäänpä lähti =) =) =) mummin (äitini) luona.siellä on muovimatto,ja meillä kotona liukas laminaatti.joten muovimatolla oli hyvä pito,ja niin sitä mentiin ees taas =) jee!
eli pitkästä aikaa kirjoittamani teksti häipyi ties minne. Ihan kuin tossa kirjautumisessa olisi jotain outoa mullakin. Yhteys katkesi nopeasti ja siksi kai kirjoituskin häipyi. Hm?
Piti kirjoittamani siis jotain sellaista, että kylläpä monet elokuiset jo liikkuvat ja pysyvät pystyssäkin! Meidän herra istuu tukevasti, muttei osaa edetä konttausasennosta, eikä ryömi. Tukea vasten saattaa hetken seistä. On kyllä kertakaikkisen ihana ja nauravainen, tyytyväinen lapsi, sairasteluistaan huolimatta.
Me oltiin vasta tänään 8-kuukautisneuvolassa (72 cm ja 8920 g) ja kaikki ok. No, onpa meidän pojua kovasti kuunneltukin, kun hän oli siis se huono yönukkuja ja jatkuvasti sairasteleva tapaus. Nyt onneksi toista kuukautta nukumme kaikki paremmin (kiitos lehmänmaidon lopettamisen) ja pojallamme oli tässä jopa eka terve kuukautensa! Sitten iski taas nuha ja sitä myötä kova yskä ja korvatulehdus. Viimeksi mainittuja tuntuu olevan muillakin. Meillä tulehdus oli jo neljäs ja yhtä monet antibiootitkin on valitettavasti syöty :( Emme ole uskaltaneet ilmankaan olla. Nyt korvalääkäri onneksi oli sitä mieltä, että jos tässäkin kuussa tulee tulehdus, niin sitten laitetaan ainakin yksi putki (tulehdukset ovat olleet joka kerta samassa korvassa).
Gallupia: Vierastavatko elokuisenne jo? Toisin kuin kovasti ja pitkään vierastanut esikoisemme, meidän elokuinen ei vierasta vielä ollenkaan. Lääkärissä ja ihmisten ilmoilla on pelkästään kivaa - ainakin niin kauan kuin lähellä on naisia...
Vappu tuli ja meni upeassa säässä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ihanaa katsoa, kuinka kurjan talven jälkeen ensimmäinen kevät koittaa meidän lapsosille. Meillä ainakin ulkoilmaelämä on suuri " suksee" , eikä vaunuihin nukuttaminenkaan meinaa onnistua kovin helposti enää, kun kaikkea mielenkiintoista (kuten taivas ja linnut) olisi katseltavina.
Nyt lienee parasta lähettää tämä ennen kuin homma taas katkeaa.
Ihanaa toukokuuta kaikille!
Hannele9 ja poika
Vappu tuli nopeasti ja meni nopeasti. Onneksi ihanat ilmat jatkuvat. Vähän kävin taas kireänä vapun aikana näistä kotitöiden jakamisesta.. Ikuisuusaihe. Mies osaa nopeasti unohtaa, että miltä tuntuu olla arjesta vastuussa.. Ei myöskään muka osaa meidän neitosen rytmejä, vaikka ruokailutkin ovat menneet samalla rytmillä vuosia.. Just joo.. Ja taitaa unohtaa, että vähän aikaa sitten minäkin olin töissä sen 8 tuntia päivässä ja hyvin tiedän, mitä se työnteko on.. Ja että päivän kotiruljanssin pyörittämisen jälkeen joskus itse haluaisi jakaa illalla työt. Toki meillä mies hoitaa esikoisen iltasadut usein aina, etteivät ne keskeydy, jos vauva herää kesken (kuten usein käy).
Vaikka ihanat ilmat jatkuvat, niin tuon vauvan pukeminen on kyllä vielä hankalaa. Isosiskon kanssa on jo helpompaa tietää, mitä päälle, mutta muuten pukeminen on tuolle isosiskolle aina ollut hankalaa, vaikka sen osaakin. Meillä ulos lähtö on usein se päivän hankalin vaihe, vaikka ulkona viihtyykin usein. Joten siksi kai pidämme mm. grillaamisesta ulkona. Voi suoraan jäädä ulos syömään, ei tarvitse taistella monia kertoja vaatteiden kanssa..
Pikkumies alkaa olla sen verran ehtivä, että aika menee välillä pikkumiehen perässä juoksiessa ja EI- ja VARO-huutojen saattelemena. Onneksi joskus jaksaa kauankin viihtyä sallittujen juttujen kimpussa. Nytkin taas tähtäimenä on telkkarin rämppääminen..
Olen ihmetellyt taas paljon tuota vauvan kehitystä. Mihin se vauva-aika katoaa.. Enää 3kk ekan vuoden täyttämiseen. Hui. Meillä poika on taas mennyt pari päivää pelkästään yksillä päiväunilla. Ei vain nukahda useammille unille tai jos nukahtaa, on illan tosi kiukkuinen. Ilta tosin alkaakin meillä tosi aikaisin.
Paranemisia korvatulehduksista..
JaG: Meillä vierastaminen meni jo, mutta nyt sitten on eroahdistus päällä. Nyt hymyillään kaikille iloisesti, jos vain äiti on lähellä. Äitiä huhuillaan helposti ja koko ajan. Päiväuniltakin pitää tarkistaa, että onko äiti lähellä, jos vaunut eivät liiku..
Västis ja pikkumies pian 9kk ja isosisko pian 5v.
Missäs kaikki luuraa...taitaa olla ulkona liian hyvät kelit :D
Ite oli kans pihahommissa mutta rupes niin ketuttaan että tulin sisälle...ei vaan yksinkertaisesti huvita taas mikään!
Ukkokultani ja esikko ovat Tampereella turnauksessa, tulevat huomenna, ollaan siis kahen nuorimman kanssa kotosalla...ja tietty kaikki tutut ovat missä liekkin...eli tapanpa sitte aikaani täällä netissä ja täälläki kaikki jossain...höh
Paranemisa korvatulehduspotilaille...meillä ollaan kans pari viikkoa rapattu korviaan mutta en tiiä onko ne löydetty vaiko pipit mutta ei niitä koko ajan rapata ja ei mun mielestä oo kipuilevakaan...otappa sitte tästäki selvää..
Passaan Västistä...on kyllä niin vaikea laittaa pojalle vaatetta päälle ja ku ite hirvittelen että onpas vähän vaatetta, tarkeneekohan tuo tuolla mutta niin se vaaan sitte kuitenkin hikisenä herää kesken unien..nyt oli eka kerran kuiva pää ku herä ku hällä oli vaan sukat, collegehousut, body ja collagetakki sekä myssy...sukat oli kyllä herätessään repinyt pois :) Ja voih nuo meidän miehet... Meillä noustaan nyt ihan joka paikkaan, mulla on välillä se konttauskypärä vai-mikä-se-nyt-olikaan päässä ku siihen tahtiin mennään ettei nuo jalat tosiaankaan pysy perässä vaikka tukea vasten askelia otetaanki...ja rajojaan kyllä etitään
Mää olen aiemminki miettiny täällä josko koira laitettais...vielä ollaan siinä tilanteessa että isukkia lämmitellään. viime su käytiin koiranäyttelyssä ku täällä Lahessa oli sellanen...tiettyä rotua siellä käytiin kurkkaamassa ja samalla muitakin :) Siispä kysynki teiltä koiraihmiset ja muutki...onko teille sellanen rotu ku kooikerhondje tuttu? kaipaisin niin teiltä siitä kokemuksia ja kommentteja...Meillä sukulaisilla ja tuttavilla on mäyräkoirasta hawanaissiin ja labbikseseta leonberginkoiraan jne. mutta tuo rotu on hiukka tuntematon...ois vaan niin sopivan kokonen (säkä ja paino) ja mitä nyt netin kautta siihen on tutustunu niin sopis muutenki meidän porukkaan...ja tietty on se vaan tosi söötti :)
G: tosi vähän on vierastanu...toista mummoaan (näkee tosi vähän siis vielä vähemmän) mutta eipä oikein muita...tosin mää siinä aina vähintään olen mukana ollut..
Mentävä on nyt ei enää suostuta yksin lattialla olemaan..
nani ja Jooel 8kk+3vkoa
Eilen tosin kyläiltiin ja meillä kävi sukulaisia. Silti illalla pesin ikkunoita ym. Kyllä on viime aikoina tuntunut niin kotityörobotilta ettei tosikaan. Samasta syystä on vähän pinnaa kiristellyt. Miehen vapaapäivistäkään ei ole ollut tähän apua paitsi kamalan naputuksen jälkeen.. Voi tylsyys.. Varmaan tekisi meillekin hyvää olla joskus ilman lapsia kahdestaan.. jotta voisi riidellä kunnolla.. Vähän on liikaa höyryä taas pääni sisällä.
Meillä esikoinen on hyvin vahvasti leikki-ikäinen. Vauva on prinssi, esikko prinessa, isi kuningas ja äiti kuningatar. Pikkuveli saa armollisesti näitä rooleja ja häntä välillä vatkataan kuin nukkea ja sitten taas joutuu kieltämään. Pikkumies usein ensin nauraa, kynnes alkaa homma mennä liian rajuksi. Pikkumies on nyt jo useita päiviä nukkunut vain ne yhdet päikkärit.. Näyttää kyllä vahvasti, että tänään ei moista jaksa. Vähän uudet ruoka-ainekokeilut taas saivat levottoman yönkin.. Ja se eroahdistus on yhä valtava.
vit...nunut kuningatar västis, prinssi huomenna 9kk, ja prinsessa pian 5v.
Tässä linkki edelliseen pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?appid=73&m=12966813&p=2&tmode=1&smode=1
Piti laittaa uusi pino pystyyn, kun ei vielä ollut, vaikka itsellä ei mitään asiaa taida ollakaan. Jännään täällä vain, että tuleekohan niitä plussia muillekin.. ;) Ja jännään siirtyykö tuo meidän vauva oikeasti vain yksiin päiväuniin..
Västis ja lapsoset