Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruutin toisen auton kylkeen parkkipaikalla

Vierailija
28.04.2008 |

Omaan autoon ei tullut naarmuakaan, toiseen autoon tuli painauma etuoveen.

Annoin henkkari-, vakuutus- ym. tietoni toisen auton kuljettajalle. En ole koskaan mitään/ketään kolhinut, joten kysyin tältä kuskilta, että tuleeko mun tehdä ilmoitus jonnekin. Tämä vastasi tekevänsä ilmoituksen omaan yhtiöönsä, josta otetaan yhteys minun yhtiööni, joka lähettää minulle sitten selvityksen tapahtumien kulusta ja laskun. Minun pitää sitten vain myöntää, että joo, syyllinen olen ja maksaa omavastuu.

Pitääkö paikkaansa? Vai pitäisikö minunkin tehdä ilmoitus omaan yhtiööni?

t. urpå

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis tiedoksi, jos joskus sattuu niin, että et ole itse syyllinen.

Vierailija
2/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se muuten jännä miten tossakin tilanteessa näkyi miehen ja naisen ero: Mä olin onnellinen, että kukaan ei loukkaantunut ja että vakuutus korvaa, mulle jää maksettavaksi vain omavastuu - viis bonuksista. Tällaisia tilanteitahan varten vakuutukset ovat olemassa.

Mies oli selkeästi raivoissaan, kun hänen kulta-Passattiaan kolhaistiin ja osoitti olemuksellaan selkeästi pitävänsä mua tyhmänä ämmänä, joka alvariinsa peruuttelee toisten päälle. Sanoinkin hänelle nätisi, etttä et kai kuvittele, että täällä huvikseni kolhin toisten autoja keskellä lauantaipäivää ja sanoin, että eiköhän meitä kumpaakin harmita ihan yhtä lailla... *huoh*

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan siihen puskuriin olla tullu sellainen vaurio mikä ei näy päällepäin. Saat sen sitten uusittua kaskovakuutuksesta ihan omavastuu hinnalla. Toisella kertaa puskurissa ei ole ehkä enää sitä joustoa jäljellä, mikä nyt oli.

Mä oon kyllä ymmärtänyt niin että vakuutuksen omistaja tekee ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä. Olisit edes napannut kamerakännyllä kuvan vahingosta, nyt sinisilmäisenä joudut korvaamaan koko kolhitun auton maalauksen, vaikka eihän se sinulle maksa kuin omavastuun, niin me kaikki muut täällä kirotaan nousevia vakuutusmaksuja.

Vierailija
4/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko auto muuten maalataan ja ihan lunastuskunnossahan se tietty oli.

Pikkukorjaamot varsinkin laittaa jopa omistajaa suostutellen ilman ruinaamista kaikki mahdolliset asiaan liittymättömätkin korjaukset samaan vakuutuslaskuun. Eipä se sinua kirpaise kuin sen omavastuun mutta kuiteskin..

Vierailija
5/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton lommosta.

Huijareita kun niin monenmoista voipi olla, että yrittää laskutta jotain vanhoja lommojakin sulla.

Vierailija
6/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka eihän se sinulle maksa kuin omavastuun, niin me kaikki muut täällä kirotaan nousevia vakuutusmaksuja.

Sorry, vaan, että olin niin häkeltynyt ko. tilanteessa etten tajunnut ottaa kamerakännykkääni. Ensikertalaisena kolaroijana olin niin ihmeissäni eten osannut ajatella mitään järkevää...

Vierailija
7/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

auton lommosta.

Huijareita kun niin monenmoista voipi olla, että yrittää laskutta jotain vanhoja lommojakin sulla.

Vierailija
8/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolaroinnin kohteen omistajan kiukkua selitti se, että oli just kuukausi sitten saanut uuden auton... Joten onneksi mulle ei tule maksettavaksi mitään vanhoja lommoja (tai siis sille vakuutusyhtiölle, ts. meille vakuutuksenmaksajille valtavina vakuutusmaksuina *viittaa aiempaan kirjoitukseen*)

t. ap edelleen

Vierailija
9/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto (kolhittu) pitää käyttää ensin puolueettomalla vakuutustarkastajalla, joka tekee korjauskustannusarvion ja raportoi vahingon vakuutusyhtiölle. Sen kustannusarvioin yli ei korjauskulut saa nousta eli ei siihen voi korjata mitä vaan muita kolhuja. Toki jos just vieressä saattuu olemaan ennestään kolhu, sen saattaa saada huijattua samaan meneväksi.

Jos ikinä käy mitään liikenteessä niin kutsu aina poliisit paikalle (ei tuollaisessa parkkipaikkakolhussa tarvitse), vaikka tietäisit olevasi syyllinen. Puhalluttavat ja vakuutusyhtiö saattaa vaatia tuon todisteen ettei olla humalassa hurjasteltu.

Vierailija
10/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei tosiaan tarvi ottaa kuvaa kolhuista. Kun vahingon kärsinyt osapuoli tekee ilmoituksen omalle vakuutusyhtiölleen ja se sitten aikanaan kyselee syyllisen vakuutusyhtiöltä asioita, sieltä lähetetään syylliselle allekirjoitettavaksi paperi, jossa myös hänen pitää kuvata (sanallisesti) onnettomuus ja syntyneet vahingot. Jos kuvaukset eivät vastaa toisiaan, vakuutusyhtiöt keskustelevat keskenään. Koko auton peltiremonttia ja maalausta ei taatusti maksa mikään vakuutusyhtiö, jos syyllinen sanoo että on osunut hiljaisella vauhdilla kuljettajan oveen.

2. Pelkällä omavastuulla siitä ei tietenkään pääse. Bonuksethan menevät vuosiksi ja sitä myöten liikenne- ja kaskovakuutusmaksut nousevat monta sataa euroa verrattuna siihen, mikä olisi ollut tilanne ilman onnettomuutta. Itse asiassa syyllinen maksaa suurimman osan kuluista itse juuri bonusten menetyksen takia kohonneina vakuutusmaksuina - me muut vakuutuksenottajat maksamme sitten omia kolhujamme...

Vierailija
11/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista tarkastuttaa oma autosi kuitenkin. meille kävi taannoin vähän samoin, joku kundi törmäsi kevyesti auton perään. hälle tuli itselle pahat lommot, mutta meidän maasturi (ei city...) kesti, osui just puskuriin. tarkistettiin kuitenkin, ja joku juttu siellä sisällä oli hiukan vääntynyt niin, että bensanottoletku ei toiminut kunnolla (?). tai jotakin... huomaa että mies kävi huollossa, en minä.

no joo siis, voi tulla näkymätönkin vaurio.

Vierailija
12/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reaktio on samanlainen jos mä kolhin autoa. Muuten rauhallinen ja järkevä mies repii peliverkkarinsa:)

Ihan kuin ajaisin joka viikonloppu autolla jonkun perään tai joku ajaa minun perääni. Vaikka syy ei ole minussa, niin mies ajattelee että helvetin akka, sun syy:( Jos hän olisi ratissa, kolareita ei sattuisi.

Ihme logiikkaa...

Vierailija
13/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2. Pelkällä omavastuulla siitä ei tietenkään pääse. Bonuksethan menevät vuosiksi ja sitä myöten liikenne- ja kaskovakuutusmaksut nousevat monta sataa euroa verrattuna siihen, mikä olisi ollut tilanne ilman onnettomuutta. Itse asiassa syyllinen maksaa suurimman osan kuluista itse juuri bonusten menetyksen takia kohonneina vakuutusmaksuina - me muut vakuutuksenottajat maksamme sitten omia kolhujamme...

Vierailija
14/14 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa sen näköisenä tarkastettavaksi.

Terv vähän kolhaisin mopoa ja 30 000 mk oli lasku, minkä vakuutukseni maksoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä