Nyt mitä mieltä et 7kk ikäisen lapsen äiti lähtee töihin.
Ja ihan rehellisesti saa laittaa mielipiteensä.
Kommentit (15)
Eihän 7 kk vanha edes rauhoitu ja saa lohtua kuin oman isän ja äidin sylistä. Mutta jokainen tekee valintansa niinkuin parhaimmaksi katsoo.
Meidän poikaa taas odottaa elinikäiset traumat, kun meni 9kk vanhana yöksi mummolaan...:D
Itse ennen ekaa lasta ajattelin palata töihin heti kuin mahdollista. Onneksi en kulkenut laput silmillä ja tajusin jäädä kotiin. Nyt harmittaisi kovasti (kun lapset isompia) että olisin " menettänyt" ne ainutkertaiset hetket.
(siis sellaisessa tapauksessa että isäkin on täissä) ja tällä äitillä on kyllä selvä ongelma " äitiydessä" . On se itse todennutkin, että on ollut vaikeaa " olla äiti" , eikä kuulema kestä olla kotona lapsensa kanssa.
Rehellisesti sanottuna, kullä mua vähän oudoksuttaa Suomen oloissa ko. järjestely, mutta oikeasti ei voisi vähempää kiinnostaa miten kukakin perhe asiansa järjestää.
Haluan taata lapsilleni parhaan mahdollisen elämän. Ja nyt ei elämä anna mahdollisuutta olla kotona. Ehkä nyt moni kysyy et miksi oot tehny lisää lapsia. Siihen on monta syytä.
Lapsi menee perhepäivähoitoon.
T: AP
Loppuuko elämä, jos olisit kotona esim. puoli vuotta vielä? Silloin lapsesi olisi jo isompi. Sanoit, että haluat taata lapsillesi parhaan mahdollisen elämän - rahako sen takaa?
En itsekään ole mikään lapset kotihoidossa 3v asti -fanaatikko, omani on mennyt hoitoon 1,5v ikäisenä, mutta ihan totta, 7kk! Joku 1v on vielä pieni sekin, mutta silti ihan eri kuin noin vauva. Niin sitä ennenkin juu juu, eikä se sen paremmalta tunnu. Meillä nyt lapsi kohta 2v enkä mä ole tottunut hoitoon viemiseen vieläkään vaikka päivät on lyhyitä ja päiviä kuussa n. 10-15. Riippuu tietty lapsestakin, mutta harkitse nyt vielä.
tuon ikäinen. Ei kai noin pieniä edes oteta kunnalliseen hoitoon, joten taitaa olla yksityinen kyseessä.
Paremmin sinä tiedät mikä teidän tilanteessa on järkevin ratkaisu.
Itse en raaskisi vielä viedä hoitoon tuon ikäistä enkä kyllä itsekään haluaisi mennä vielä töihin noin pian. Mutta totta se on, että jos taloudellisesti on tiukkaa niin silloin se töihin paluu voi olla paras ratkaisu eikä se tarkoita sitä, että olisi pitänyt jättää sen takia lapset tekemättä. Joillakin kun voi käydä niin ettei sitä parasta hetkeä (taloudellisesti) tule ikinä ja biologinen kello tikittää ja ne lapset kuitenkin haluaa tehdä.
Ja laitan nyt näin: " HOIDETAAN" ! Se ei oikeasti ole kivaa katsottavaa. Ei ole aikaa hoitaa kaikkia. Pieni jos ei osaa kävellä niin se istuu suurimman osan päivästä rattaissa, jos se itkee niin se itkee. Hoitaja ottaa syliin jo ehtii. Tämän ikäisiä vauvoja hoidetaan päiväkodeissa kuin liekuhihnalla. Syötetään, vaihdetaan vaippa ja nukutetaan. Mitään muuta kontaktia ei keritä lapseen ottaa.. Ja joskus saa huomata että lapsi saatta olla tuntitolkulla kakkavaippa housussa kun ei kukaan sitä huomaa eikä kukaa sitä ehdi vaihtamaan.
Miettikää siitä onko se raha ja töihin meno oikeasti niin tärkeää. Vai olisiko hyvä odottaa vaikka sinne 1.5v. asti. Käykääpä joskus seuraamassa miten niitä lapsosia varsinkin alle 2v. lapsia siellä päiväkodissa kohdellaan. Seuraatte jonkun vieraan päiväkodin touhua aidan toiselta puolelta. Siellä ne pikkuiset itkee kun ei niitä kukaan ehdi kaitsemaan.
T. yksi päiväkodintyöntekijä joka ei itse laita ikinä lapsiaan päiväkotiin. Varsinkaan alle 2v.
itse menin töihin kun lapsi oli 6kk.
Isä jäi vanhempainvapaalle.