***SUURPERHEIDEN VIIKKO 18***
Huomenta kaikille maanantaihin!
Availen tässä uutta pinoa, uuteen viikkoon. Kertokaa kuulumisia ja vappusuunnitelmia.
Joko on vappunenät ostettu? :-)
Voikaatte hyvin rautarouvat.
Kommentit (28)
mutta jospa tämä nyt onnistuisi...
Ensiksi MIRPALLE suuren suuret onnittelut pienen prinssin johdosta!!!
Noora; toivottavasti pikkuinen nyt sitten pian syntyisi, ettei sun tarvisi elää tuollaisessa huolessa. En nyt muista että oletko jo aiemmin kirjoittanut, että onko sulla siis ollut jotain häikkää tuossa istukassa? Ilmeisesti sen takia olit huolissasi? Eihän nuo vatsan kramppailut mukavalta kuullosta, koitat saada levättyä, josko se toisi edes pientä helpotusta oloon...
Meillä vappu meni ihan kotona, kun tuo toiseksi nuorimmainen sairastui, kuumetta ja yskää hällä on. Hänellä nousi lisäksi verensokeri, vaikkei diabetesta sairastakkaan (ainakaan toivottavasti), joten sen vuoksi saatiin sitten lähete maanantaiksi labraan. Omassa olossa ei ole mitään ihmeellisyyksiä. Valoa tunnelin päässä näkyy; pahaolo ei ole enää niin voimakasta ja väsymyskin on ilmeisesti vähenemään päin. Tosin toisina päivinä väsyttää enemmän ja toisina vähemmän, mutta päivä kerrallaan mennään ;).. Maanantaina olis sitten se np-ultra, sitä odotellessa
maria80 rv 11+5
Uusi ilmottautuu mukaan meille on tulossa viides kullannuppu ja la 23.12. Olen joskus muutaman kerran kirjottanu tuolla suurperheiden vauvakuume puolella.
Tänä aamuna oli havaittavissa lievää huonoa oloa että siitä se alkaa. Eipä mulla ole oikein ollu mitään oireita ja toivottavsti ei tule kovin pahaksi. Itse asissa meillä kun on 3 likkaa ni jokaisesta oon oksentanu pitkin päivää ja voinu todella huonosti. Mutta tämä nuorimmainen on poika ja sen odotus aikana voin muuten tosi hyvin mutta mulla oli päänsärky koko odotus ajan. Joten näillä oireilla epäilen että meille tulee tyttö=) Ei toki sillä sukupuolella ole mitään merkitystä kunhan on terve se on pääasia.
Piti tulla oikeen vartavasten koneelle näin hienona päivänä kertomaan, että limatulppa on bongattu :) Vaikka en mie kyllä uskokaan, et vauva tänään syntyis, mutta jotain sentäs tapahtuu...
Nyt jatkamaan pihahommia. Laitettiin poikien kanssa porkkanat ja kesäkukkia itämään. Isäntä on hakemassa perunanistutuskonetta niin saadaan varhaisperunakin maahan. Ihanaa, kohta on kesä!!
Hönttä 38+1 sekä kesäisestä päivästä nauttiva pesue
Taas on ihanan helteinen päivä, että! Upeeta! Ilmeisesti tämä on huomenna sitten ohi.. nautitaan nyt!
Nektariinalle tervetuloa joukkoon, ja onnittelut!
Höntälle JES limatulpan pongauksesta! Jospa se siitä!
nyt laitan pyykkiä narulle, ja nautin ulkoilmasta..
sinuvi tänään 28
Jos uskaltaisin jo tänne kirjoitella... Jonkin verran olen aiemmin kirjoitellut vauvakuume-palstalla, mutta jätin sitten koko vierailun siellä. Alkoi tulla sen verran stressiä yrittämiseen. Ja auttoikohan tuo rennosti ottaminen ja asian painaminen taka-alalle, sillä muutama päivä sitten testasin plussaa?!? Jotain tuttuja nimiä täällä näkyykin olevan, kiva tavata täällä:).
Jos kaikki hyvin sujuu meille olisi tulossa kuudes lapsonen. Vanhemmat lapset tänä vuonna 14v, 11v, 9v, 6v, ja 3v. Esikoinen poika, muut tyttöjä. Tuhruvuodon, sillottaisen veren ja omituisten kipuilujen takia menin jo plussauspäivänä naistentautien polille ultraan. Kohdunulkoinen raskaus epäilytti sen verran. Kyllä oli pitkät kolme tuntia odottaa siellä vuoroaan! Epäilykset onneksi osoittautuivat vääriksi. Yllätyksenä tuli, ettei raskaus ollutkaan niin pitkällä kuin oletettiin. Luulin viikkoja olevan silloin jo 6+3, mutta pelkkä ruskuaispussi näkyi. Lääkärin mielestä ei edes viikkoa viisi vielä. Menkat on kyllä olleet epäsäännölliset ja kaksi viikkoa viimeisten kunnollisten menkkojen jälkeen tuli vain vuorokauden kestävät menkat. Tod.näköisesti hedelmöitys onkin siis tapahtunut vasta sen jälkeen tai sitten asiat eivät ole hyvin tuolla kohdussa. 12.pvä on kontrolliaika. Vähänhän tuo jo jännittää. Näkyykö sykettä vai ei.
Oireita on ollut jo jonkin aikaa. Pahoinvointia välillä rajusti ja välillä taas ihan normaali olo. Rinnat arat ja väsymys painaa. Pissalla saa ravata vähän väliä. Tänään on alkanut alavatsa tuntumaan siltä, että siellä olisi jotakin. Tuntuu " aralta" , jos joku muksuista tulee syliin ja nojaa vatsaan tai koira tulee päälle nukkumaan. Meillä siis 3kg kääpiöpinseri, ei mikään bernhardilainen;).
Katsellaan mitä tuleman pitää. Paljon onnea kaikille synnyttäneille ja kaikille muille raskaudesta.
viidenmutsi rv ????
Mukavaa saada uutta porukkaa kun toiset käärön kanssa siirtyy tuonne synnyttäneiden puolelle.
Hontta, mukavaa että ilmoittelit " tohkeissasi" meillekin limatulpasta, ainakin se on merkki että asiat etenee...
Oma mahani on kuin ilmapallo. Siskoni, jolla on laskettu 2 päivää myöhemmin on yhä niin laiha ettei erota onko vauva vatsassa vai ei. Minä oon kuin jalkapallon nielaissut. Toki minulla on näitä raskauksia takana useita, siskolla ensimmäinen. Silti tuntuu välillä että olisi jo vähintään kuudennella tai seitsemännellä kuulla. Millaistahan sit tulee olo olemaan?
Pihahommia aurinkoisessa säässä on puuhattu. Terassi pesty ja öljytty (meillä on terassilla kokoa yli 60 neliötä joten siinä oli työsarkaa, kalusteet homepesulla pesty mutta ei vielä öljytty. Toki tänään jo päivällä kahviteltiin pihalla, naapuritkin oli kun samalla juhlistettiin pojan 10-vuotissynttäreitä. Eilen oltiin uimahallissa koko konkkaronkka, sankarin lisäksi 7 muuta poikaa ja meidän koko perhe. Ja uinnin jälkeen herkuteltiin meillä kotona. Vaihteeksi tämmöiset synttärit. Ihan kiva. Huomenna tulee vielä sukulaisia, luvattiin grillata ja tarjota täytekakkukahvit.
Tämmöisiä tänne.
Tanni 16+1
Vappu oli ja meni aurinkoisissa tunnelmissa. Vappuaattona olin kyllä tosi väsynyt , tein 7dl:n taikinan munkkeja ja herkuteltiin, mutta illalla olin jo kymmenen aikaan pedissä kun niin väsytti ja etoi. Oksentanut en sentään. Vapunpäivänä käytiin torilla ihmettelemässä maailman menoa ja vappuvilinää ja syötiin kesän ekat jäätelökitskajätskit. Mies öljysi terassin ja minä pesin loput ikkunat. Kahviteltiin naapurin ulkoterassilla ja miehet sitten illan mittaan innostuivat maistelemaan vähän turhan monta konjakkia; no, onneksi ei tarvii ukon lähtee tänään töihin, aion kyllä muutaman motkotuksen sanan tänään sanoa kun töistä palaan....
Caramba, tervetuloa, minustakin nimimerkkisi vaikuttaa tutulle joten lienee oltu kuumeilijoissa samoihin aikoihin.
Loppumetriläisille jaksamisia! Miä oon lähdössä pian sokerirasitukseen-mitään hälyyttävää toistaiseksi ei oo tässä raskaudessa ollut mutta kun edellisessä oli tuo raskausajan diabetes (paastoarvo hitusen koholla loppuvaiheessa) niin rutiinisti laittoivat sinne. Pitäkäähän peukkuja että arvot on kohdallaan.
Mukavat ja toivottavasti yhtä aurinkoiset viikonloput kaikille kuin vappukin oli!
Tanni 16+0