Kieltäisitkö lapsesi leikkimästä tällaisen lapsen kanssa?
4-vuotias lapseni leikkii kesäisin itseään puoli vuotta vanhemman lapsen kanssa. Kevät tuli, ja niin tulivat taas tämän kesäkaverin myötä pyllyn näyttämiset ja pippelijutut aivan ylikorostuneina. Ei siis sitä normaalia pikkulapsen kiinnostusta. Minua inhottaa typerien juttujen tarttuminen. Pelkään, että hän puhuu niitä päiväkodissakin. Ajattelin ainakin rajoittaa kaverin kanssa olemista.
Kommentit (8)
ja mikä on tosi rumaa.
ei voi " kieltää" tai " valita" lapselle sopivia leikkikavereita tai itse en ainakaan tekisi niin.
voit kai rajoittaa tapaamisia, mutta älä ainakaan sano lapselle että hän EI SAA leikkiä sen toisen kanssa.
miksi he leikkivät vain kesäisin yhdessä? *ihmettelee*
Kuka niitä lapsia vahtii? Sano sille aikuiselle että rajoittaa pyllyjuttuja
Yleensä vieraat lapset tottelevat vierasta aikuista melko hyvin...Ehkäpä lapsen omat vanhemmat eivät edes tiedä leikeistä/ole osanneet ohjeistaa, mitä on Ok leikkiä ja kenen kanssa. Luulen, että tuollainen uteliaisuus niihin asioihin tullee juuri siitä, ettei niihin ole kotona saatu vastauksia.
Talvella myös myöhä tuntuu tulevan aikaisemmin eikä päiväkodin jälkeen mennä enää pihaleikkeihin. Ainakin meillä päin :) -ap
leikkiköön pyllyilijä yhteisellä pihalla muiden lapsien kanssa missä pääsee vanhemmat vahtimaan...Vai ulkoileeko 4-vuotiaat keskenään muutenkin?
Lapselle voi varmaan selittää, ettei kaikkiin idioottimaisiin ehdotuksiin pidä eikä saa suostua.