Vappuna ystäville kylään. Mitä veisin? (ystävä haluaa laittaa kulut puoliksi).
Ongelmana vain on erilaiset tottumukset..
Onko ok, jos vien välimerensalaatin, kinkkusalaatin ja patonkia ja tuorejuustoa ja omat grillattavat ja juomat?
Kaveri varmaan sitten ostaa sipsiä ja popparia tuohon päälle.
Kommentit (11)
Taitaa olla joku erikoisempi vegetarismin muoto... Niin, mun mielestä tuo on ihan ok, jos kaverisi haluaa ihan perustarjoilua, niin miksi hänen pitäisi alkaa vääntää salaatteja. Te taas saatte itsellenne sopivan vappupöydän viemällä sitä, mitä haluatte syödä. Toisaalta taas teidänkään menyynne ei ole mitään pröystäilyä, eli sopii tarjoilupöytään oikein hyvin.
Tuohon kulujen puolittamiseen takertuu vain nipottajat.
miettikää yhdessä ystäväperheen kanssa mitä haluatte syödä kukin ja kirjatkaa ylös ja puolittakaa.
vaik kyllä se on noinkin ihan järkevää jos kerran syötte eri juttuja.
Me emme ole vegaaneja, mutta emme esim. diggaile punaista lihaa. Me viemme ovat grillattavat (kasvikset ja juustot) ja he ostaa omansa. Tuon myös patongin ja juustot ja omat juomamme. Emäntä hankkii kuulemma sipsit + popparit ja mehun lapsille. Ruokaa hän ei tee. Eli ruokana on 2 salaattia (minä teen +patonki ja juusto) ja omat grillattavat.
Ei ehkä mene tasan, mutta haluan syödä hyvin vappuna ennkuin alan vääntämään kättä.
ap
niin silloin on parasta että mennään kimpassa kauppaan ja ostetaan tarvittavat eväät ja lasku jaetaan tasan
toki kauppareissua ennen yhdessä mietitään mitä halutaan syödä ja paljonko suunnilleen rahaa ollaan valmiita laittamaan
ja kompromisseja tehdään jos kerran halut on kovin erilaiset
näin ainakin meillä tehdään, mä leivon piirakan sä mokkapalat
mä teen tonnikalasalaatin sä perussalaatin jne
ja loput ostetaan yhdessä tai jos ei kauppaan ole mahdollista kimpassa mennä niin sovitaan kumpi ostaa esim grillattavat tuotteet ja paljonkon niitä tarvitaan ja muut tuotteet jotka yhdessä asetetaan tarjolle ja lasku puoliksi
ja jos haluat niistä kuluista nipottaa, niin vie kuitti ostoksista ja pyydä rahaa. Tai jos haluat, että vapputunnelmasta on edes rippeet jäljellä, avaat suusi etukäteen.
Mun mielestä tuo on siltikin ihan käypä järjestely, koska tottumuksenne ovat erilaiset, mutta en kyllä ole myöskään tottunut siihen, että kaikki pennilleen jaetaan.
Siis jos toisella on poppareita ja toisella liekitettyjä etanoita niin mitä hemmetin väliä sillä on jos se on yhdessä sovittu?
ELi onko siis edelleen ok jos vien makaroni/kinkkusalaattia ja välimerensalaattia, patonkia ja juustoa yhteissen pöytään. Tiedän että emäntä osallistuu vähemmällä mutta toisaalta heidän asuntoa tässä " käytyetään" .
ap
ja hädin tuskin rahat riittää perus elämään
tai sit olet hyvä palkkaisessa duunissa
onhan siinä eroa kutsua kavereita kotiin juhlimaan ja syömään kun tänä päivänä kaikki on niin kallista
ja jos kaveriperhe on tottunut gurmee ruokaan joka vieläkin kalliimpaa
eli silloin on oikein jakaa kulut puoliksi ja tehdä se rehellisesti ja rehdisti
ja leipomiset jaetaan ettei toiselle tule hirmu urakkaa
mikä vaiva siinä on mennä yhdessä kauppaan ja jakaa lasku
en ymmärrä
mullakin on sukulaisia jotka usein kylään olis tulossa 2 aikuista ja 3 lasta jo isoja murkkuja arvaatkapas vaan paljon ne syö
ei siinä yks file riitä per nenä ja kaiki muut päälle se on jo niin kallis kutsu ettei voi montaa kertaa kutsua, jos kulut jaettas vois useamminkin kutsua
miten sitä ei itse vaan kehtaa sanoa suoraan vaan sit keksii ettei sovi on muuta menoa ja siis kutsu toisia olleskaa kylään
Ystävä on keskiluookainen perhe kuten mekin. Ei tässä kumpikaan rahassa ryve mutta näin nyt sovittiin, että puoliksi suht laitetaan.
Mulle se on hiukan omituista koska en koskaan vierailta pyydä mitään tuomaan. Mutta meitä on moneksi ja minua se ei haittaa.
Onko menettelyni ja viemiseni teistä ok?
ap
ja kaikilla on hyvää syömistä ja sitä on riittävästi
mitä sitten kuka mitäkin maksoi tai osti tai teki
eli ei kun mukavaa juhlaa teille
Minä tiedän ettei siellä ole salaattia ja me halaumme sitä koska olemme lähinnä kasvissyöjiä. Kaveri ostaa varmaan sipsit ja popparit lapsille ja ostaa omat grillattavat kuten mekin.
ap