Lue keskustelun säännöt.
Kipeät suonikohjut :(
27.04.2008 |
Kaikkien muiden ihanien vaivojen lisäksi sain vielä tosi kipeät suonikohjut oikeaan pohkeeseen. Kohjut ilmestyi pieninä ekan raskauden aikana 6 vuotta sitten, paheni tokassa mutta vasta nyt kolmannessa raskaudessa pullahtivat koko komeudessaan esiin ja ovat olleet pari päivää ihan hirmu kipeät. Hoidetaanko vaivaa raskausaikana ollenkaan ja onko raskauden jälkeen mitään mahkuja päästä yleiselle puolelle niitä operoimaan? Oon vasta 32 ja olis ihan kiva vielä joskus pitää hameita ja uikkaria... Kertokaahan kokemuksianne!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lääkäri arvioi, onko vaiva niin iso, että tarvitsee leikata. Yksityisellä leikkaus maksaa 1700e/jalka.
Raskausaikana niille ei oikein lähdetä tekemään mitään, ellei ole veritulppamahdollisuutta. Itse suosittelen lämpimästi Hirudoid Fortea ja stay up-tukisukkia. Niillä mulla on pysynyt kohjut kurissa. Kipua ei tunnu enää lainkaan. Aamulla heti kun herään, niin laitan tuota voidetta ja vedät tukisukat jalkaan jalkapohjat kohti kattoa. Illalla suihkun jälkeen laitan vielä yöksi tuota Hirudoid Fortea. On hitsin kallista, mutta toimii ainakin minulla.
Tytteli-83 rv 34+6