Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, voiko mies ajatella näin?

Vierailija
27.04.2008 |

Olen vähän ymmälläni eräästä työpaikasta. Nimittäin eräässä oman alani paikassa on tällä hetkellä tarvetta juuri minunlaiselleni työntekijälle ja tuo paikka olisi ihanteellinen ratkaisu myös minulle tässä elämäntilanteessa.

Ongelma on nyt ilmeisesti yksi mies, joka on kyseisessä paikassa töissä ja rivien välistä olen lukenut että hän ei halua minua sinne. Hän on itse asiassa jopa kysellyt muita kollegojani sinne töihin, vaikka minä olen ilmaissut parillekin muulle ihmiselle tuossa paikassa että olisin kiinnostunut ja he ovat olleet innostuneita siitä että tulisin heille töihin.

Olen ollut tämän miehen kanssa samaan aikaan kahdessa työpaikassa yhteensä useita vuosia ja minun mielestäni olemme tulleet hyvin toimeen keskenämme, mitään sellaisia konflikteja ei ole ollut mistä minä olisin tietoinen. Olemme käyneet joskus hyviäkin " ihan oikeita" keskusteluja jne. eli meillä on ollut mielestäni lämpimät välit. Luulen että ainakin jossain vaiheessa tuo mies oli minuun pikkaisen ihastunut, mutta asia ei milloinkaan edennyt sen pidemmälle, meillä on molemmilla perheet jne. Toki olemme joskus tanssineet hitaita pikkujouluissa jne., mutta se on työyhteisössämme ihan normaalia.

Minusta tuntuu kuitenkin että nyt vuoden- parin ajan tuo mies on ikäänkuin pikkaisen vältellyt minua enkä tiedä syytä. Ja nyt siis tämä - unelmatyöpaikkani ja hän ilmeisesti yrittää estää minua saamasta sitä. En keksi mitään muuta selitystä kuin että hän on edelleen ihastunut minuun ja pelkää omaa käytöstään ja omia reaktioitaan ja haluaa siksi pysytellä mahdollisimman kaukana minusta. Mutta kun minusta se on epäreilua! En minä häntä halua vaan sen työpaikan!

Kertokaa, voiko mies ajatella näin vai onko tässä kuitenkin takana jotain muuta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että mies pelkää epämukavia tilanteita ihastuksen takia tai ehkä hänellä on mustis vaimo. Tai sitten luet liikaa tilanteeseen ja mies on kysellyt muita ihmisiä siihen työpaikkaan siksi, että siellä tarvitaan joku, eikä hänelle ole juolahtanut mieleen, että se on sinulle varattu työpaikka.

Vierailija
2/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättääkö tuo mies, ketä otetaan töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin nimittäin tuosta paikasta töitä jo ennen nykyistä tilannetta eli silloin kun siellä ei vielä ollut töitä tarjolla ja tuon miehen työkaveri nimenomaan sanoi pistävänsä asian korvan taakse. Oletan että jos paikassa on sanallakaan keskusteltu mahdollisista uusista työntekijöistä niin minun nimeni on ollut pakko olla esillä.

Minusta vain on äärimmäisen epäreilua jos minulta jää unelmatyöpaikka saamatta siksi että joku on ihastunut minuun, vaikka minä en ole tehnyt yhtään mitään! Enkä vain kerta kaikkiaan pysty kuvittelemaan että joku tekee toiselle ihmiselle näin oman ihastuksensa vuoksi. Kyllähän ihmiset tekevät vihamiehilleen mitä vain, mutta että ystävälle ja ilmeisesti ihastuksen kohteelle...!!!

Oikeasti, tekisikö joku nainen näin?

Vierailija
4/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen mies ei työntekijää valitse ja siksi minusta onkin niin kummallista että hän on ottanut niin aktiivisen otteen tähän etsintään että on soitellut kollegoilleni ja houkutellut heitä.

Minusta olisi ihan ok, että " kilpailisin" paikasta muiden hakijoiden kanssa, mutta kun nyt näyttää siltä että tuo mies aikoo järkätä paikan jollekulle muulle " tiskin alta" (tämä miesten hyvä veli -verkosto), jotta ei saisi minua työkaverikseen... Paikka ei siis ole varsinaisesti julkisesti auki eikä ehkä tulekaan.

Vierailija
5/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään menneisyyden emotionaalista painolastia taakkana.

Olisiko se sitten reilua, että kellekään muulle ei pukahdettaisikaan että tällainen paikka on täällä auki, koska sinä olet päättänyt, että haluat sen paikan?

Haet sitä paikkaa ja olet parempi, pätevämpi ja sopivampi kuin kukaan muu, sillähän se ratkeaa. Jollei se mies ole sen puljun pomo, joka päättää ketä otetaan töihin, niin ei kai niiden keskustelukumppaneidesi myönteinen asenne sinun töihintuloa kohtaan ole mihinkään hävinnyt, jos kerta on tiedossa että olet hyvä työntekijä.

Vierailija
6/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä siellä töissäkään, ja nyt jo kuvittelet kaikenlaisia hämäriä sinunvastaisia motiiveja sille miehelle, joka ei ole tehnyt mitään muuta pahaa kuin kertonut jollekin kaverilleen, että heillä on työpaikka auki.

Vierailija
7/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyseessä ei todellakaan ole mikään kovin monen ihmisen unelmatyö. Pikemminkin paikka saa tehdä aika kovia työtarjouksia jos mielii saada sinne kunnollisen työntekijän.

Kuten kirjoitin niin paikkaa ei välttämättä laiteta ollenkaan julkisesti auki vaan tämä mies yrittää nyt nimenomaan järjestää asiaa niin että saisi houkuteltua tiskin alta jonkun toisen sinne töihin (ja joutuu siten todennäköisesti tarjoamaan aika kovaa palkkaa ja muita ehtoja). Jos paikka tulisikin julkiseen hakuun niin se olisi tietenkin ok ja minulla olisi ihan hyvät mahdollisuudet saada se.

Eli paikka on unelmatyöpaikka minulle lähinnä sijaintinsa takia, muille mahdollisille hakijoille se on paljon hankalamman matkan päässä, mistä syystä kovin moni ei sinne ihan mitättömillä ehdoilla halua.

Vierailija
8/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ole ollut koskaan mitään ongelmia tai konflikteja vaan pikemminkin olemme tulleet hyvin toimeen. En siis ymmärrä miksi olisi huono ajatus että minä menisin sinne töihin.

En todellakaan halua sinne töihin hänen takiaan vaan hänestä huolimatta. Ensimmäisen kerran ilmoitin kiinnostukseni paikkaan jo ennen kuin hän oli siellä käynytkään. Silloin kun hänen paikkansa tuli auki olisin hakenut sitä, mutta olin juuri jäämässä äitiyslomalle.

Vierailija
9/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdoin työpaikkaa, sain kuulla vähän kaikilta että mies oli kiroillen haukkunut minut ties miksi :/. Oli vihannut jokaista sekuntia lähelläni.

Vierailija
10/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on yksi asia mitä pelkään. Mitä kaikkea soopaa hän päättäjille mahtaa syöttää jne. Ne ketkä paikasta päättävät eivät välttämättä ole kauhean kiinnostuneita siitä ketä siihen palkataan ja jos hän sanoo ettei ketään muita ole saatavissa kuin hänen ehdottamansa ja että kyseinen henkilö on paras, niin välttämättä kukaan ei jaksa ruveta tarkistamaan tai selvittämään sen enempää vaan ovat vain tyytyväisiä kun ei itse tarvitse nähdä vaivaa.

Näinhän nämä miesten verkostot toimivat. Unohdin taas kerran että tämä on tällainen naisten palsta jossa miesvaltaisten työpaikkojen asioita ei ymmärretä ollenkaan. Miehet suosivat miespuolisia kavereitaan ja naiset vain " unohdetaan" .

ap

Vierailija
11/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Vaikuttaa just sellaiselta tilanteelta, mistä syntyisi loputtomia konflikteja. Mies soittaa kaverilleen ja nainen alkaa vainoharhaisena syytellä, että aina te miehet olette meitä naisia vastaan, ja sä oot mua vastaan vain siksi että olet ollut minuun ihastunut vaikka minä en ole tehnyt sinulle mitään pahaa...

Jollei sitä työpaikkaa ole luvattu sinulle, niin ei ole mitenkään kiellettyä etsiä siihen jotakuta muutakin.

Vierailija
12/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä ongelma onkin kun mitään paikkaa ei ole virallisesti auki eikä ole ketään henkilöä joka olisi varsinaisesti " yhteyshenkilö" . Ei ole siis ketään " niitä" joille ilmoittaa kiinnostuksesta olemattomaan työpaikkaan. Työpaikkaa yritetään toistaiseksi täyttää tiskin alta ja tämä mies etsii sopivia kandidaatteja kaveripiiristään.

Kyseessä on kuitenkin julkisen sektorin työ ja verorahoilla palkattava työntekijä, joten minusta on väärin että joku saa käyttää ihan mitä tahansa kriteereitä työntekijän etsimisessä.

ap

Vierailija
13/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä meillä ole ollut koskaan mitään ongelmia tai konflikteja vaan pikemminkin olemme tulleet hyvin toimeen. En siis ymmärrä miksi olisi huono ajatus että minä menisin sinne töihin.

Vierailija
14/14 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovatko ne muut kaikki epäpäteviä ja sinä olisit ainoa pätevä vai miten niin kriteerit ovat kierot? Miksi sinä olisit itseoikeutettu saamaan sen työpaikan, jos muitakin halukkaita on? Ja jos et edes tiedä, onko muita halukkaita, niin voit stressata ihan turhaan.

Julkisen sektorin työpaikassa on ihan takuuvarmasti joku nimetty henkilö tai henkilöt, joka päättää uuden työntekijän palkkauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän