Levottomat jalat
menossa rv 8+0 ja nyt jo sain riesoikseni yölliset levottomat jalat.
magnesiumia syön,apua en siitä ole vielä saanut.
onko muita,hyväksi koettuja apuja ,levottomiin jalkoihin??
kiitollisena otan neuvot vastaan=)
Kommentit (8)
Onneksi maanantaina käynnistys ;)
Minua on auttanut hirudoid forte ja relaxant jalkavoide.
Jossain vaiheessa ei auttanut mikään muu kuin särkylääke. Muistaakeseni vähän puolen välin jälkeen kun en ollut nukkunut muutamaan viikkoon oikein ollenkaan. Neuvolassa sanottiin että yhden panadolin voi ottaa, jos jalkoja pakottaa aina iltaisin.
Pari viikkoa menin niin ja sitten taas tilanne rauhoittui ja olen pärjännyt relaxantilla ja yöllisillä kävelylenkeillä olohuoneessa loppuajan.
Jotkut ovat saaneet myös vaivaan apua kuumista suihkuista jaloille tai sitten kylmistä suihkuista aina kun illalla ei saa unta tai kun herää yöllä.
Viola
kävelyä tms. normaalia liikkumista päivittäin. En tosin tiedä kuinka liikut, yleensäkin aika paljon?, sitten oli turha neuvo ;o)
Ja hoitosukkia/lentosukkia (ns. tukisukkia). Aina raskaana ollessa niitä kannattaisi käyttää ja voi auttaa myös yöllisiin levottomiin jalkoihin (sukkia ei tarvitse kyllä pitää yöllä, toivottavasti)
Hei!
Siis aivan kamalaa tuo levottomat jalat, ajattelin tossa yhdessä vaiheessa, että sekoan. Oikeasti! Minulla on tullut lisäksi alapäähän suonikohjuja (kamalat) ja nämä levotomat jalat aiheuttivat myös päivisin pakkoliikuttelua:(.
Odotan kaksosia rv 33+3 ja nyt minua on enemmän alkanut vaivaamaan allerginen yskä ja hengenahdistus. Muuten olenkin voinut mitä mainiommin. Yöt ovat vain muutaman tunnin pituisia, siis jopa tunnista kahteen, jonka nukun. Viime yönä nukahdin puol 3 ja nukuin neljään, jonka jälkeen zombiena laahustelin ympäri asuntoa ja viideltä olin virkistynyt keittelemään kahvia. Sitten menin suihkuun ja sen jälkeen oikasin ja nukuin kaksi tuntia.
Minulla oli rauta-arvot vähän yli 90 vaikka syönkin Floradixia, joten sain määryksen ottaa sitä rautaa tuplasti. Raudansaantihan on vaikuttamassa levottomiin jalkoihin ja täytyy muistaa ottaa se rauta ilman maitotuotteita. Myös tuo magnesium on jaloille hyväksi.
Mulla auttaa kunnon isot villasukat, jos en niitä yöksi laita, niin jo on levotonta. Mietin vaan, että miten tuo kesä menee villasukkien kanssa, nyt vasta viikkoja 21...
Minua auttoi magnesiumin ja ennen kaikkea raudan syönti. Nestemäinen blutsaft on mahaystävällinen ja tehokas. Mun hempat nousi kahdessa vkossa 101:stä 117:sta. Ja hyvästi levottomat jalat. Blutsaftia saa ainakin luontaistuotekaupoista.
Päivittäinen liikunta puoli kunnossa,tulee käveltyä 2 tuntia päivässä,ainakin=)
Viime yöksi lainasin tyttären villa säärystimet.Olikin heti parempi yö.
Kesällä se ei kyllä onnistu.Muutenkin öisin hikoilen ja potkin peittoa.
Rautaa voisin kyllä juoda,krauterblutsaft:ia.
Mitäs ne sanoo neuvolassa jos nyt jo aloittaa??
Veriarvot tuskin mulla kovin hyvät,aiemmissakin aina pyörivät siinä 100 kieppeillä vaikka mitä teki.
Tukisukatkin löytyy,en vaan koskaan muista kiskoa niitä aamulla ennen nousua=)
Varmaan perusrasvaus vois olla mun juttu.
Jos menee ihan mahdottomaksi,täytyy muistaa että noita hiruroid fortea ja kylmägeeliä voi ilmeisesti sitten käyttää!!
Kiitos kaikille vielä.
Lisääkin vinkkejä saa laittaa!
ei suositella alkuraskaudesta, en muista mihkä viikoille asti mutta kuiteski, mulle sanottiin rv 10 että ei kannata ottaa viä rautaa, jotain haittaa siitä oli sikiölle (dementtia iski niin en muista että mitä haittaa)
m&rasse (synt.9.11.07)
Odotan nyt kolmatta lastani (16. viikko) ja levottomat jalat ovat alkaneet taas vaivata.
Eli molemmissa edellisissä raskauksissa jalat valvottivat. Keksin silloin voidella iltaisin jalat nilkkoja myöten kylmägeelillä (Ice Power tms.). Yleensä helpotti sen verran että sain unta. Yöllä saatoin taas herätä, joten toistin voitelun. Huono puoli on että käsiin jää mentholia, joten käy silmiin helposti (kun olisi pitänyt vielä nousta pesemään kädet). Nyt on vielä riittänyt kosteusvoiteella rasvaaminen (viilentää sekin hetkeksi), mutta jos oireet taas pahenee, niin kylmägeeli kehiin.
Toivottavasti saat apua jostakin!