Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsi olla liian sosiaalinen? (ov)

Vierailija
25.04.2008 |

Minulla on vähän vajaa 2-vuotias poika, joka on hyvin sosiaalinen. Ei vierasta oikeastaan ketään, menee avoimesti tekemään tuttavuutta uusien lapsien kanssa, menee mielellään myös vähemmän tuttujen aikuisten syliin. Hän rakastaa toisia lapsia ja tykkää olla esim. kerhoissa. Itse vähän mietin vaan sitä, että pitäisikö minun rajoittaa lapsen halua halata muita lapsia tms. Kaikki ei siitä kuitenkaan pidä.

Itse olen ollut aina sosiaalinen ja ystäväpiirini on erittäin laaja. Lapsi on minulla aina mukana joka paikassa.

Hyvä vai huono?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapseni siis epänormaali? Mikä vialla?

ap

Vierailija
2/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierastanut. Käyn itse terapiassa ja viimeksi juuri sanoin terapeutille että huolestuttaa lapsi. Joka siis kaikin puolin vaikuttaa olevan ok, mutta voiko siitä olla varma. Kun itsekin olin sellainen ylikiltti ns. helppo lapsi. Terapeutti meinas että ainakin jos vierastaa se on hyvä merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että lapsesi on sosiaalinen jo noin pienenä eikä arkaile.

Joku sanoi, että lapsi voi mennä " väärään syliin" . No kaipa tuon ikäistä valvotaan muutenkin. Voihan ujon lapsen joku tulla ja viedä mennessään jos se on siitä kiinni.

Vierailija
4/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lapsi on normaali jos vierastaa.."

Suomalaislapset ovat hiljaisia ja ujoja, mutta yleensä samantien kun on jotain muutakin geeniä niin lapset ovat avoimempia, vilkkaampia ja sosiaalisempia. On täysin normaalia että lapsesi on avoin eikä ujostele vieraitakaan. Vahvistat vain lapsesi itseluottamusta kun annat hänen ottaa kontaktia vieraisiinkin ihmisiin. Se tekee mös hyvää suomalaisille jörriköille :) Olet itsekin aina ollut sosiaalinen, joten lapsesi on tainnut periä luonteensa sinulta.

Mitä tuohon " väärään seuraan" joutumiseen liittyy, noin pientä lasta tietysti seurataan ja valvotaan tarkasti, myöhemmässä vaiheessa lapselle tietysti opetat ettei voi lähteä kenenkään vieraan mukaan yms..

Älä huoli, uskon että lapsesi on ihana täysin normaali pikkuihminen, joka ihastuttaa reippaudellaan kaikkia!

Vierailija
5/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaoi sanoa, että normaalilapsi ei mene aina ihan jokaisen ihmisen luo. Turvattomat lapset näin tekevät. Esim. lastenkodeissa olevat lapset saattavat mennä kenen luo vain, heillä ei ole normaalia kiintymyssuhdetta yksiin vanhempiin.

Sitten vähän isommista lapsista: voi todellakin olla ylisosiaalinen. Esim. eskarilainen. On todella rasittavaa hakea omaa lastaan päiväkodista, jos yrittäisi vaikka jutella aikuisen kansa jostakin asiasta, niin siinä on aina neiti Ylisosiaalinen selittämässä omia juttujaan päälle ja kuuntelemassa, mitä aikuiset puhuvat ja kommentoimassa itse voimakkaasti ja toimittamassa oman eskarilaisen asioita, ennenkuin aikuinen tai oma lapsi ovat edes ehtineet asiasta mitään mainita. Näitä päsmääjiä ikävä kyllä löytyy varmaan ainakin jokatoisesta päiväkodista.

Vierailija
6/6 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos höpötyksellään häiritsee tilanteita missä ei saisi häiritä. Muuten ei minusta tarvi rajoittaa.