Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi olla niin köyhä että, ei ole antaa kuutta euroa lapsen retkeä varten?

Vierailija
25.04.2008 |

Ettekö te laita kolikoita koskaan pankkiin, vaikka niitä pienimpiä senttejä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa, että 6e on liikaa

Vierailija
2/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on aina ollut ja tulee olemaan. Minä en ainakaan ihmettele, että jollain on sentin tarkka budjetti.

t: lapsuutensa tosi köyhissä oloissa viettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6e on paljon rahaa. Saa sillä kaupasta perunoitakin aika moneksi päiväksi.

Vierailija
4/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ollut tuo tilanne vuosi sitten: mies apurahalla 16 000 e vuodessa, minun piti palata lopettamaan opiskelut (valmistumiselle takaraja jota ei voi siirtää). Kun palasin opiskelemaan, en saanut tietenkään mitään kotihoidintukia, en myöskään opintotukea kun sen olin jo käyttänyt. Töihin en mennyt, kun se olisi haitannut opiskeluja ja halusin myös viettää aikaa lapseni kanssa tarhapäivän jälken. Yhteiskunnan tukia saatiin (lapsilisä+asumistuki) 220 e/kk. Päiväbudjetti laskujen (vuokra ym.) maksun, bussilippujen ja ruuan oston jälkeen oli huimat 4 e päivässä, siitä vielä vaatteet jne. niin olisi voinut retki jäädä tekemättä. Tai sitten joku päivä ruuat ostamatta.

Vierailija
5/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen ei pystynyt nälältään nukkumaan ja heräsi jo kuudelta. No onneksi sentään olin tehnyt illalla mannapuuroa ja marjoista kiisseliä jota sitten syötiin aamulla. Kamalia tappeluja joka aamu siitä kuka saa juoda maitoa tai syödä leipää. Illalla siitä kuka saa ylipäätään syödä. Esikoinen taas on aika reippaasti alipainoinen eikä mielellään söisi mitään tylsää. Vauva saa kaikki parhaat palat. Tänään täytyy muuttua rahaksi.

Vierailija
6/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perhe yrittää selvitä muista laskuista ja yrittävät katsoa, ettei rahaa mene " turhaan" . Itse ihmettelen suuresti, kun lasten hoidossa on ahkerasti kerättyä rahaa, yhteensä 4kk:n ajalta olemme maksaneet 81 euroa ja lapsia on vain kaksi. Miten tuollaisista todella vähätuloiset selviää? Joskus se 6 euroa tuntuu kovalta hinnalta, varsinkin, kun päiväkoti tuntuu kynivän kaikesta toiminnasta rahaa. Luulen, että kyse voisi olla periaatteestakin..

Vierailija
7/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka provohan tämä toivottavasti on...

Vierailija:

Keskimmäinen ei pystynyt nälältään nukkumaan ja heräsi jo kuudelta. No onneksi sentään olin tehnyt illalla mannapuuroa ja marjoista kiisseliä jota sitten syötiin aamulla. Kamalia tappeluja joka aamu siitä kuka saa juoda maitoa tai syödä leipää. Illalla siitä kuka saa ylipäätään syödä. Esikoinen taas on aika reippaasti alipainoinen eikä mielellään söisi mitään tylsää. Vauva saa kaikki parhaat palat. Tänään täytyy muuttua rahaksi.

Vierailija
8/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo vai miten ihmeessä olette päätyneet tuohon jamaan?

Vierailija:

Vierailija
9/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi 1e jäljelle.

7

Vierailija
10/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pari isompaa laskua vuoden alussa ja siitä lähti sitten vyörymään tällainen laskupallo. Kyllä tästä selvitään. Aina on selvitty. Mua ei ainakaan huoleta eikä se suremalla miksikään tule. Kesäkuussa toivottavasti olen jo töissä.

7

Vierailija
11/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet hakenut sosiaalitukea ym. että lapset saisi mahansa täyteen!

mikä on tilanteenne ?

ja mitä ovat laskunne, toivottvasti normaalit vuokrat ym. ei mitään luottolaskuja ????

Vierailija
12/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pirkanmaalla, ostan teille viikon ruuat, oikeasti!

Vierailija
13/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekaa kertaa olla kusessa : ) Aina asiat on järjestyneet ja järjestyy nytkin.

7

Vierailija
14/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellakaan ei ikinä tarvitse lasten nälkää nähdä!

Siirrän vaikka laskujen maksua, että saan ruokarahat riittämään..

Ja mitä tuohon alkuperäiseen tulee, niin sama pätee noihin maksuihinkin..

mutta ymmärrän toki, että joskus on tilanteita, että rahaa ei vaan yksinkertaisesti ole " ylimääräisiin" ...

Vierailija
15/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija
16/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattona ja vappupäivänä niistä tulee nopeasti paljon rahaa.

Vierailija
17/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

P pulloja keräämään vaan " kommentti, siis missä te oikein asutte?? Ei meilläpäin pulloja löydy pientareilta, tai sitten kai liikun väärään aikaan,

Vierailija
18/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

retki tulee yllätyksenä, voi olla monille liikaa.

Jos retki on tiedossa jo yli kuukausi aiemmin, luulisin, että onnistuu lähes kaikilta (?). Mutta jos tää retki koetaan ihan turhaksi tai tehdään itse vastaavia retkiä tms., voi 6 e tuntua tarpeettomalta.

Ja onhan näitä kaikkia tarinoita, että mies ryyppää heti kaikki rahat ja varastaa loput... Ei sitä voi tietää, mitä kenenkin kotona tapahtuu.

Tai jos hajoaa pesukone yllärinä just ennen retkeä.. Tai vaikka mitä.

AP, entäs sitten?

Vierailija
19/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä vain jääräpäisyyttäsi kieltäydy avusta. Itse olisin lapsuudessani säästynyt monelta tuskalta jos vanhempani olisivat ottaneet avun vastaan.

Lämmintä ja hyvää kevättä teille kuitenkin!!!

15

Vierailija
20/25 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tupakkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä