Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kahlitsee kotiin :(

Vierailija
24.04.2008 |

Olen ollut kotona yli 3.5v, nuorin lapsista kohta 2v. Minulla vain ylioppilastutkinto, ei muuta koulutusta, Miehellä vakkarityö, pienipalkkainen tosin, tienaa n. 1700e/kk brutto , merkonomin tutkinto.

Nyt kun olen puhunut miehelle että minun pitäisi mennä töihin kun nuorempi täytää 3v (eli reilu 1v kuluttua) niin mies on sitä mieltä että hän jää sitten kotiin, että ei lapsia laiteta niin nuorena päiväkotiin täyspäiväisesti! Saan kuulemma minä sitten vuorostani tienata! (ja milläköhän ihmeen tuloilla ilman koulutusta, siivoojana vai mitä??)

En saa möskään lähteä opiskelemaan, koska nyt on " hänen vuoro opiskella" jos joku opiskelee.

Mies siis sitä mieltä että ei 3v ja 4.5v lapsia laiteta kokopäivähoitoon vaan jomman kumman on oltava kotona, ja nyt on kuulemma hänen vuoronsa!

Ottaa päähän!! En jaksa enää tätä kituuttamista minimituloilla! Kyllähän sitä hoitaisi lapset kotona vaikka kouluikään asti jos toinen tienaisi 3000-5000 NETTO/kk, mutta en vaan jaksa enää tätä kituuttamista!!

Ja kaipaisin tosiaan jo töihin kun kuopus täyttää 3, silloin olisin ollut 4.5v kotona! Mutta kun mies kivenkovaan väittää että jos minä menen töihin niin hän jää kotiin!

En tiedä mitä tehdä! :( Haluaisin jo tosiaan mennä töihin viimeistään vuoden kuluttua kun kuopus täyttää 3v, mutta mies kieltää, ellei saa itse jäädä kotiin (eli jäisimme ainoastaan minun tulojemme varaan mitkä olisivat ehkä 1000e/kk käteen, max)

Miä ihmettä voin tehdä? :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävisin taksinkuljettajakurssin ja alkaisin taksikuskiksi, lyhyt koulutusaika ja suht ok palkka, työvuorot sumplittavissa ja muutenkin voisi olla minulle sopiva työ. Mies on ihan täysin tätä vastaan, tietenkin.

ap

Vierailija
2/5 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kouluun ja osa-aikatyöhön (tao ehkä oppisopimuksella johonkin?) ka mies saa jäädä kotiin. Miettiköön hän miten rahat riittävät jne. Varmasti saatte asumistukea tmv. jos et paljoa tienaa.

On tavallaan ihan ok että mies haluaa että lapset hoidetaan kotona, mutta jääköön sitten HÄN kotiin...!

Ja aika käsittämätöntä tuo että hänen vuoronsa opiskella, onko hän perustellut sitä mitenkään???! Tyyliin hän elättänyt sinua muutaman vuoden kun olit lukiossa tmv.

Niin, ja kannattaa ehkä sinun etsiä töitä, sillä siivojana voi tienata enemmän mitä miehesi saa nyt...! Jos asut isommassa kaupingissa/sellaisen kupeessa, niin kotisiivousta tekemällä (perusta oma firma) pystyy saamaan isot rahat. Jos on luotettava jne. niin voi hilata hintaa korkealle, sillä alalla on niin paljon yrittäjää, että moni on valmis maksamaan enemmän laadusta ja luotettavuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajaksi EN ala, hyvä kun nämä omat lapset saan hoidettua, ei kiitos enää muiden lapsia :D

Mies ei oikein perustele mitään mitenkään, koulutusjuttua kai sillä, että minä olen viimeksi valmistunut lukiosta, hän 2v aiemmin ammattikoulusta (siis joskus muinoin), että jos joku opiskelee niin se on HÄN. Vaikka hänellä ammatillisella koulutuksella parempi mahdollisus saada töitä kuin minulla pelkällä yo-tutkinnolla. Siivousfirmaa en kyllä haluaisi perustaa, koska en oikein näe sitä sellaisena juttuna mitä haluaisin tulvaisuudessa tehdä.

Mies yrittää puhua minut ympäri että aletaan kirpputoriyrittäjiksi ja että sillä kuulemma tienaa ja hyvin (hänen mielestään)! Onko sitten yhtään sen parempi muka että molemmat vanhemmat yrittäjinä jossain kirppiksellä, joka tapauksessa lapset joutuisivat hoitoon!

Ei jaksa..

Ap

Vierailija
4/5 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä kirppisyrittäjyys kiinnostaisi, mutta kovasti mietin sitä että jos molemmat samassa hommassa niin miten sitten työvuorot sumplitaan (onko toinen aina töissä) ja lomat (saadaanko yhtaikaa lomat pidettyä) ym ym. Ja tietenkin se kaikki vastuu, paperityö ym, ja että irtoaako siitä sitten leipä koko perheelle plus muille työntekijöille joita olisi varmaankin pakko ottaa..

ap

Vierailija
5/5 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontevaa mieheltäsi ehdottaa kirppistoimintaa kun hän on merkonomi. En tunne alaa, mutta luultavasti yrittäjä kuin yrittäjä hankala jos molemmat siinä kiinni aluksi, myöhemmin helpottaa kun voi just palkata muita edes tuuraamaan lomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan