Kätilö vastaa kysymyksiin klo 18 saakka
Kommentit (20)
On erilaisia tekniikoita ja lankoja ja jokaisella oma " käsialansa" .
klö
jos kyse lähinnä ulkonäöllisestä haitasta?
Kuinka kauan voin olla supistusten kanssa kotona vai pitääk heti ensimmäisten supistusten alettua lähteä sairaalaan? Edellinen syn. käynnistettynä 1h 50min.
Kyllä korjausleikkauksia tehdään joskus
klö
Lähde vain hyvissä ajoin, että ehdit saada antibioottisuojauksen synnytyksessä.
klö
Kiitos, olen vahvasti samaa mieltä.
klö
Itselläni istukkaa revittiin napanuorasta ja painettiin vatsan päältä. Ihan hirveää. Mikä hoppu, tuli se sieltä 20 minuutin kuluttua. Johtuiko irrottelu atonisen kohdun pelosta vaiko mistä. Lapsi syntyi ponnistamatta alle minuutissa, vuotoa alle 500ml, edellisestä hyvin menneestä synnytyksestä 1v5kk.
Kaikkine vuorotyö ja kokemuslisineen n pari tonnia
klö
n 15-20 min kuluttua synnytyksestä. Jos ei runsasta vuotoa, ei ole kiirettä.
klö
Tai ylipäätään miten vauvaa voi ruokkia kun olen poissa? Pullo, hörpytysmuki, nokkamuki, lusikka eikä lääkeruisku toimi. Tähän mennessä olemme joutuneet pitämään kiljuvaa vauvaa nälässä sen aikaa kun käyn jumpassa tms.
Kaikista mainitsemistasi varmaankin oppii, kunhan harjoittelette riittävästi eikä vauva ole liian nälkäinen.
klö
Minulla todettin viime synnytyksessä streptokokki, joka sai aikaan ennenaikaisen synnytyksen. En saanut antibiootteja synnytyksessä, mutta onneksi lapsi säilyi terveenä. Nyt olen uudelleen raskaana ja ennenaikainen lapsivesien meno pelottaa. Neuvolasta en saa lähetettä testiin, jolla infektio todetaan eikä kukaan suostu ottamaan kantaa siihen pitääkö sitä ylipäätään testata ja jos niin missä vaiheessa.
Hoppu oli siis sairaalan tilanteesta johtuvaa, ei minusta. Kiitos kun jaksat vastata aina meidän kysymyksiiin. :o)
Miten pitkiä aikoja vauvaa voi pitää syömättä jos normaalisti syöttöväli on n. 2 h? t. 14
Vierailija:
Minulla todettin viime synnytyksessä streptokokki, joka sai aikaan ennenaikaisen synnytyksen. En saanut antibiootteja synnytyksessä, mutta onneksi lapsi säilyi terveenä. Nyt olen uudelleen raskaana ja ennenaikainen lapsivesien meno pelottaa. Neuvolasta en saa lähetettä testiin, jolla infektio todetaan eikä kukaan suostu ottamaan kantaa siihen pitääkö sitä ylipäätään testata ja jos niin missä vaiheessa.
Kyllä testi tulisi ottaa, ihan neuvolassakin se voidaan ottaa ja jos on positiivinen, hoitaa myös sekä rask aikana että synnytyksessä.
klö
Syökö vielä mitään kiinteitä? Niitä voisi poissaollessasi antaa, jos ei nestemäisen ruuan anto onnistu. En nälässäkään pitäisi, ajattelisin max ruokailuväliksi 4 h.
klö
onko useampia ompelutekniikoita vai yksi ja sama? mielestäni ekalla kerralla haavani ommeltiin paljon siistimmin kuin toisella.