Saako simaa myydä alaikäisille?
Meidän lähikauppa ei myy simaa, jossa on alkoholia se alle 1 %, alaikäisille. Onkohan tämä kaupan oma päätös vai perustuuko johonkin säädökseen? Sama kauppa ei myy siideriäkään, siis sitä 8,8-prossasta lapsille. Tavallaan ymmärrän, että ei haluta lasten hakevan siideriä siinä toivossa, että siitä pääsee humalaan, mutta toisaalta aika järjetöntä, että mun lapsi ei esim. voi ostaa kavereiden kanssa simaa ja tippaleipää piknikkiä varten...
Kommentit (44)
Mielummin sitten myös ei energiajuomia alle 15-vuotisille, jos kaupat saa soveltaa itse.
Kohta tulee varmaan muitakin.
Ei limua eikä sipsiä tietyille asiakkaille?
26-vuotias poikani ei voinut ostaa simaa.
Tuokin johtuu siitä, että laitettu se alle 30-vuotiaalta näyttävän sääntö. Siman kohdalla se kyllä naurattaa. Ymmärtäisin vahvan alkoholin kohdalla.
Nyt ei kannata olla 35-vuotias, joka näyttää 28-vuotiaalta, jos käy simaa ostamassa.
Eihän niis oo tippaakaan alkoholia, jos ovat normaaleja Simoja. Sitä voi tehä iteki. Muistelen, ku äiti oli aina tehny sitä paljon, kun olin lapsi. Nyt ei enää tee. Ja se vasta olikin tosi hyvää !!! Paljon parempaa, kuin noi kaupan halvat/kalliit litkut.ostin pari vuotta sitte jonkun kaskeisen tai vastaavan simaa. Korkki oli vaikea saada auki ! Se pullo o mul vieläkin. Se oli jotakin marjaisaa laatua. Jos sitä ostan, ni ootan aleja. Niitä voi juoda myöhemminkin, ja eritoten ne tippaleivät on mun suurta herkkua !!!!! Ootan niidenkin alea. Eihän niitä raski ostaa aiemmin..........ostan sitte alesta monta. Niitäkin äiti teki silloin, kun simaakin.
Minulle myovät 0.8% marlin simaa 1.5l eilen ni eii ne s marketis välitä ainakaa. Oon kuiteski se verran nuori että lyllä ne mut alaikäseks tunnisti