Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysdieetin purkaminen: miten selkeät merkit tulevat jos aiheuttaa allergiaa?

24.04.2008 |

Voimia sinne päin!!!! Itse olen ollut maidottomalla ja kananmunattomalla ruokavaliolla vuodenvaihteesta lähtien ja viljat kauraa lukuunottamatta on ollut pois helmikuusta lähtien. Tomaattia ja muita yleisesti allergisoivia ruoka-aineita olen myös välttänyt.Pojan Iho on kuitenkin säärissä ja kasvoissa tosi ärhäkkänäkin välillä. Huomenna mennään ihotautilääkärille ja toivottavasti sieltä tulisi jotain apua.

Nyt olen jo miettinyt välillä,että lopettaisin imetystä pikku hiljaa. Meillä poika ei syö pullosta,mutta pakkohan sen on siihen oppia.Bataattia annoin vähän eilen,mutta iho on kyllä vielä tänäänkin punainen. Perunaa annoin kanssa viikko sitten ihan vähän ja loppupäivän kiukkusi.Eli täysimetyksellä vielä mennään.

Mulla on myös kolme vuotias tyttö,jota imetin melkein kaksi vuotiaaksi.Silloinkin oli miun ruokavaliosta poissa kananmuna,maito ja viljat. Nyt tyttö voi jo syödä viljoja,mutta maito ja kananmuna on voimakkaasti allergisoivia ja saavat aikaan tosi pahan allergiareaktion. Mie toivoin,ettei tällä toisella olisi ollut allergioita ,mutta minkäs tälle teet.

Tuon broilerin otan pois myös ruokavaliosta,jos siitä ois apua. Meillä muuten syödään sitä paljon,joten mitäs nyt sitten..Possua,sehän on aika turvallista maitoallergiselle.Tai ainakin jostain olen lukenut. Tytölle annoin sitä ensimmäisenä lihana ja sopi hyvin.

Lähetetään toisillemme voimia välillä tähän rankkaan työhön!!!

Leevuskan äiti ja poika 5kk1vko

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi,

Oon ihan hukassa yrittäessäni purkaa imetysdieettiä (poissa ollut kotim.viljat, maito, muna ja soija)

Nyt purussa on vilja. Olen syönyt tämän viikon jokaisena päivänä leipää. Vauvan yöt ovat olleet levottomia, mutta varsinaista kipuhuutoa ei ole tullut. Päivisin on ollut normaali ja iloinen. Tosin aamun unet jäivät huonolle ja vauva ollut känkkis. Tietysti mietin onko se peräisin viljasta (tuo vauvan unilevottomuus)

Maitoakin on kokeiltu päivä. Sen päivän iltaa seurasi raju kipuitkukohtaus ja yö oli raskas. Nukkua ei tarvinnut kuin pari 15 min pätkää. En rehellisesti sanoen jaksanut jatkaa sen kokeilua, koska en voinut ottaa riskiä, että taas valvotaan. Oma jaksaminen ei olisi riittänyt. En tosin voi tietää aiheutuiko se yö maidosta vai voiko joku muu mystinen kipukohtaus (jonka aiheuttajaa en kyllä tunnista todellakaan) olla syypää...

Meidän vauva on oireillut mahdollista allergiaa suolistopohjaisesti ja yö-aikaan keskittyen. Nukkuminen on ollut huonoa myös päivisin. Eli koen tämän olevan todellista salapoliisityötä. Mikä johtuu mistäkin.

Miten te neuvoisitte minua tässä salapoliisin työssä kun puran dieettiä. Menen siis viikko/tuote läpi tätä purkamista. Onko merkit allergiasta todella selvät ja kuinka voisin paremmin tunnistaa ne. On meillä dieetin aikanakin ollut sekä hyviä, että huonoja päiviä. Lisää tuotteita dieettiini en enää lisää. Tarkoituksena olisi päästä eroon turhasta välttämisestä.

KIITÄN JA PYYDÄN APUA"

Vierailija
2/4 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös purkamassa dieettiä ja esim. nyt kun otin naudan lihan käyttöön, niin aluksi meni ihan hyvin ja ehdin jo huokaista helpotuksesta, kunnes viides yö oli levoton, samoin seuraavat, kakan määrä lisääntyi taas olennaisesti eli dieetillä vain pari kertaa päivässä ja nyt lähes kymmenen kertaa kuten ennen dieettiäkin, pylly punoitti ja posket ovat hieman kuivat. Ja näiden perusteella tein johtopäätöksen, että nauta ei käy. Eli tuo viive on kyllä tosi ongelmallinen, samoin meillä tuo oireiden näennäinen lievyys, tosin yölevottomuus ei ole lievä oire omasta mielestäni, sen verran paljon arvostan nukkumista:)

Mutta ruoka- ja oirepäiväkirjan avulla pääsee pois tuosta mutu-tuntumasta ja voi objektiivisemmin seurata tilanteen kehitystä. Kun tuo muisti tuppaa tekemään tepposet paria allergista huoltaessa... Tosin koen itse tosi raskaana sen, että joutuu jokaisen ruoka-aineen kohdalla käymään läpi aina saman projektin ja lisäksi kärsimään oireita yötolkulla sopimattomaksi osoittautuneiden ruokien kanssa.

Tsemppiä teille - täällä ollaan samassa veneessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata ottaa uutta ainetta niin kauan kuin epäilyttää edellinen. Loppujen lopuksi se on kuitenkin nopeampi tapa, kuin aloittaa välttäminen taas alusta. Parissa viikossa taitaa useimmille selvitä ruoka-aineen sopivuus, jos väliin ei satu tulemaan sairastelua, hampaita ym. vaivoja.

Vierailija
4/4 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne tällä hetkellä, eli olen ollut reilun 2kk tiukalla imetysdieetillä, poissa maitotuotteet, muna, soija, kotimaiset viljat, nauta, broileri, tomatti, sitrushedelmät, kaakao jne jne. Poika 4.5kk on tällä dieetillä ollut kunnossa, eli ihottumat ok ja vatsavaivoja ei ole ollut. Kakka on tullut normaalin 1-2x/pv, kun se ennen dieettiä tuli 5-8x. Tämä dieetti aloitettiin lääkärin kehotuksesta. Ja lääkärimme antoi ohjeeksi, että pari viikkoa on se aika, jolloin oireita tulee/oireet viimeistään katoaa ruokavalion muutoksella. Eli kun dieetin aloitin niin suurin piirtein 2vkoa meni että poika oli oireeton...

Nyt kun ollaan aloittelemassa kiinteitä niin on haastavaa purkaa välillä omaa dieettiä. Makuannoksilla ollaan menty. Pojalla on kuitenkin kokoajan nälkä, joten kiinteitä on aloitettava!

Meillä sopimattomasta ruuasta oireet tulee melkolailla saman päivän aikana. Tuossa kun kokeilin itse lisätä ruokavaliooni broileria, niin pojan oireet tuli samana iltana, pyllynseutu aivan rikki, nivuset punaisena ja säärien alueen ihottuma ja posket helotti. Kakka tuli 6x ja oli vihertävää. Ja kun lopetin kokeilun niin parin päivän päästä tilanne rauhoittui taas. Sama kävi kauran, rukiin ja maidon kanssa. Nyt oma imetysdieetti onkin ennallaan tiukkana ja pojalle on saatu kiinteistä mukaan peruna ja nyt on kokeilussa kesäkurpitsa. Kunhan saan jotain uusia kiinteitä vielä mukaan, niin kokeilen itse syödä ohraa ja naudan lihaa.

Hankalaa salapoliisin työtähän tämä on, kun ei valmiita ohjeita/listoja/sääntöjä ole olemassa vaan kaikki pitää itse testata. Pääasia on varmaan vaan se että testailee rauhallisesti ja ajan kanssa!

-Paljon tsemppiä sinulle!!! En tiedä oliko tästä vastauksesta sinulle apua, mutta ainakin vertaistukea!!! :)

Oonaliinu ja poika 4.5kk