Taas 6-vuotias istui rattaissa linja-automatkan
No, äitinsä näytti kyllä ihan kerjäläiseltä, että toisaalta ymmärrän jos pitää pummilla linja-autossa matkustaa tunkemalla iso kakara rattaisiin, jotka hädintuskin kestävä lapsen painon. En olisi ihmetellyt yhtään vaikka lapsi olisi autosta ulos päästyään noussut pois kärryistä ja lähtenyt kävelemään äitinsä vieressä
Kommentit (16)
sillä lapsella saattaa olla sydänvika, cp-vamma tai ihan mikä tahansa tauti/sairaus miksi niitä rattaita tarvitaan! Ja nehän ei näy ulospäin!
ja vaatetuskin oli pennulla ja äidillä suoraan jätelavalta. No säästöähän se on pienikin säästö, ehkä lapsi sai uudet vaatteet kaupunkireissulla
äidiltä miksi 6-vuotias on rattaissa. Typerää tulla tänne valittamaan.
Kaverin 6-vuotiaalla lapsella on bursiitti lonkassa eikä hän saa kävellä ollenkaan. Vessaankin lapsi pitää kantaa.
Ilmaista bussimatkaa väärin käyttävät minuakin kyllä ärsyttää. Meidän lähellä asuu eräs nuori mies joka kuljettaa pelkästään ostoksia vaunuissa eikä maksa matkojaan.
Olen tavannut 1-vuotiaan lapsen, joka oli 3 kk vauvan kokoinen, olen nähnyt vähän alle 2-vuotiaan lapsen, joka oli oman viisivuotiaani kokoinen.
Oletko tosiaan kateellinen köyhälle ihmiselle, jolla on vaikeuksia vaatettaa ja todennäköisesti ruokkiakin perheensä? Oletko kateellinen ilmaisesta matkasta - olisiko tuon köyhän äidin ja lapsen pitänyt maksaa se kaksi euroa jotta sinulle ei tule paha mieli- keneltä se on pois, jos nyt ajoivat ilmaiseksi bussilla - sitä paitsi se on AIVAN LAILLISTA ja ainakin HKL:n säännöt antavat siihen mahdollisuuden. Mitä jos kiinnittäisit ap huomiosi tämän yhteiskunnan todellisiin ongelmiin ja osoittaisit edes hieman empatiaa niitä kohtaan, joilla on vähemmän kuin sinulla.
(Miten kateellisia ja pahantahtoisia jotkut ihmiset voivatkaan olla...)
Olen kerran pyytänyt laittamaan rattaat kasaan, kun vauvani oli kipeä ja lääkäriin kiire. Äiti mulkaisi minua, korotin ääntäni ja pyysin uudestaan, lisäten että oma lapseni ei voi edes istua, sinun voi joten menkäähän penkille. Ihan terveeltä vaikutti lapsi rattaissa, oli iloinen kun äitinsä käski nousemaan...
Ja sekö on Sinun suurin ongelmasi ja huolenaiheesi.
Oletpas vitun idiootti.
ja valtaavat sitten pentuineen istumapaikan maksavilta asiakkailta. Tämä on kiellettyä ainakin Oulussa, koska rattaiden kanssa matkustavan tulee pitää rattaistaan kiinni koko matkan ajan
Vierailija:
sillä lapsella saattaa olla sydänvika, cp-vamma tai ihan mikä tahansa tauti/sairaus miksi niitä rattaita tarvitaan! Ja nehän ei näy ulospäin!
nro 14 , ei niitä pyörätuoleja missään jaella esim. sydänvikaislle vaan rattaissa työnnellään ja sitten kun ei tav. rattaisiin mahdu niin vaihdetaan sellaisiin erikoisrattaisiin, muttei kyllä pyörätuoliin kovin helposti.
T: sydänlapsen äiti (lasta ei kiusata rattaiden vuoksi kun kaverit tietää miksi lapsi joutuu rattaissa istumaan!)
että aina ei mahdu kyytiin. Silloin väärinkäyttäjät sapettavat hirveästi. Mutta ei toisia ihmisiä ole soveliasta ruveta komentelemaan miten heidän kuuluisi bussissa matkustaa.
Jos on pakko päästä johonkin lapsen kanssa bussilla on paras ottaa lapsi kantoliinaan tai kantoreppuun, koska muuten ei voi tietää pääseekö menemään. Bussiin mahtuu vain rajattu määrä rattaita.
Vierailija:
nro 14 , ei niitä pyörätuoleja missään jaella esim. sydänvikaislle vaan rattaissa työnnellään ja sitten kun ei tav. rattaisiin mahdu niin vaihdetaan sellaisiin erikoisrattaisiin, muttei kyllä pyörätuoliin kovin helposti.
T: sydänlapsen äiti (lasta ei kiusata rattaiden vuoksi kun kaverit tietää miksi lapsi joutuu rattaissa istumaan!)
Vierailija:
Olen kerran pyytänyt laittamaan rattaat kasaan, kun vauvani oli kipeä ja lääkäriin kiire. Äiti mulkaisi minua, korotin ääntäni ja pyysin uudestaan, lisäten että oma lapseni ei voi edes istua, sinun voi joten menkäähän penkille. Ihan terveeltä vaikutti lapsi rattaissa, oli iloinen kun äitinsä käski nousemaan...
Olivat lapset siihen aikaan ensin 2 ja 3 vuotiaat ja seuraavana vuonna tietysti 3 ja 4 vuotiaat. En tietysti jaksanut nostaa lapsia rattaissa bussiin, joten käskin kävellä itse bussiin ja nostin rattaat erikseen. Joskus taisi olla siten, että bussissa oli jo kahdet rattaat, joten jouduin vielä taittelemaan mukana olevat rattaat. Sitten käskin lapset tuolille istumaan. Bussikuski pari kertaa vaati maksamaan, kun kerran pystyvät istumaa penkillä. Tein kyllä valituksen bussiyhtiölle näistä kuskeista. Kuitenkin ajattelin varoittaa, että näinkin voi käydä.
että rattaiden kanssa matkustava aikuinen lapsineen saa matkustaa ilmaiseksi, vaikka lapsi ei istuisikaan vaunuissa/rattaissa vaan penkillä.
Yks bussikuski alko urputtaa kun sekä isä että äiti työnsivät lapsiaan eri vaunuissa, olisko ollu vauva vaunuissa ja vähän isompi sateenvarjorattaissa. Näin ei muka saisi tehdä. Buahhahahaaa.
tarvitse onneksi kipeänä mennä busseilla. Kaltaisesi ihmiset ovat todella ärsyttäviä. Sinäkö tiedät aina mistä on kyse.....